Gå til innhold

Økende mangel på god gammeldags folkeskikk?

jendor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Folk som nekter å flytte seg etter å ha blitt spurt om det, de får "The Key" langs bilen... det samme gjelder idioter som parkerer helt inntil døra på sjåførsiden min.

Å gi bilen "the key" ( :D ) for at noen parkerer for nær førerdøra di syns jeg er å overreagere kraftig! Tipper du hadde måttet betale da. Uansett hvem som parkerte først..

Lenke til kommentar

Har opplevd noe lignende med "gamle" folk men de verste er den yngre genrasjonen.

I flere tilfeller har jeg opplevd å bli spytta på slått sparka av små barn på både 6 og 7 år. De eier ikke respekt for folk. Det verste tilfelle var i jula da jeg satt på datan (bombe?) og da kommer det et par snøballer på vinduet og jeg går ut for å se hvem det er. Jeg tar to gutter på ca 7 eller 8 som står i hagen min og lager fler snøballer. Jeg spør om hvem som kasta snøballer på vinduet mitt. Han ene svarer det var meg. Jeg spør hvorfor? Han svarer fordi huset ditt er så stygt og du er like stygg og du kan dra til h****. Jeg blir rett og slett satt ut. Da jeg var ung så hadde vi respekt for eldre folk og de som var like gamnle som oss. Det virker som de som er 6-9 år nå ikke eier respekt for verken folk eller fe.

Lenke til kommentar

Har opplevd ganske mye uhøflighet fra folk som er ca 50 åra, og det er merkelig i grunn , siden den generasjonen ble oppdratt på et tidspunkt hvor høflighet og oppdragelse var en av de tingene som ble satt høyest.

Hvor ble det av folkeskikken og oppdragelsen egentlig? :hmm:

Lenke til kommentar
Folk som nekter å flytte seg etter å ha blitt spurt om det, de får "The Key" langs bilen... det samme gjelder idioter som parkerer helt inntil døra på sjåførsiden min.

Og du snakker om god, gammeldags folkeskikk? Du skulle skamme deg over sånn barnslig oppførsel som det der. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Hva skurrer her? Jo, det var hvor mye du planlegger hevn på disse personene. Ripe opp bilen for at de ikke flytter seg? Du som er idioten her om du gjør noe sånt, er ikke sikkert det er den personen sin bil engang. Dust.

Ord.

Lenke til kommentar

Å gi bilen "the key" ( :D ) for at noen parkerer for nær førerdøra di syns jeg er å overreagere kraftig! Tipper du hadde måttet betale da. Uansett hvem som parkerte først..

Hærverk er det, og da hjelper det lite hva som var grunnen til at du gjorde det, det er du som forbryter deg mot loven, ikke den som parkerte..

Lenke til kommentar

Dust.

Hei, hei! Personangrep vil vi ha oss frabedt. :!:

That's life. Om jeg ser en gammel dame snike forbi meg blir jeg selvsagt irritert, men jeg gidder ikke la det gå såpass inn på meg at jeg forter meg hjem og whiner om det på et offentlig forum. Men det er meg da.

Skjønner jo selvsagt at det er lett å la seg irritere og bli sint over slike handlinger. :)

Lenke til kommentar
Har opplevd noe lignende med "gamle" folk men de verste er den yngre genrasjonen.

I flere tilfeller har jeg opplevd å bli spytta på slått sparka av små barn på både 6 og 7 år. De eier ikke respekt for folk. Det verste tilfelle var i jula da jeg satt på datan (bombe?) og da kommer det et par snøballer på vinduet og jeg går ut for å se hvem det er. Jeg tar to gutter på ca 7 eller 8 som står i hagen min og lager fler snøballer. Jeg spør om hvem som kasta snøballer på vinduet mitt. Han ene svarer det var meg. Jeg spør hvorfor? Han svarer fordi huset ditt er så stygt og du er like stygg og du kan dra til h****. Jeg blir rett og slett satt ut. Da jeg var ung så hadde vi respekt for eldre folk og de som var like gamnle som oss. Det virker som de som er 6-9 år nå ikke eier respekt for verken folk eller fe.

der er jeg helt enig!jeg har vært svømmetrener for en gruppe på 7-8 gutter i 9-10 års alderen!og mer uforskammelige dri**unger har jeg aldri vært borti!fikk ikke de det som de ville var jeg en jæv** ho*e og mer til...

husker når jeg var på den alderen, er jo ikke så lenge siden, men hadde i vartfall respekt for "stor"ungene!selvfølgelig var det artig å tulle med de, men visste jo hvor grensen gikk!

Lenke til kommentar

Små, frekke unger er irriterende.

Husker en episode fra militæret da noen små unger hadde funnet rødplast (løsammunisjon, kan tennes på og lage et lite "smell" er potensielt farlig) i skogen like ved leiren (dette var i Oslo), og krevde penger for å levere det tilbake. De var vel 100+ patroner, en relativt stor mengde hvertfall. Vi skulle selvsagt ikke betale noe, men tilbød en takk for hjelpen. Tilkalte en offiser som gikk og snakket med dem, og de sto jo på sitt og begynte å være frekke tilbake, og truet med å stikke av. Den noe udiplomatiske offiseren tente på alle plugger og skremte livsskiten ut av småbarna, ikke noe jatting her i gården. Kan love dere at de da leverte uten mukking. Det hjalp vel på samarbeidsviljen at vi sto der med AG3 også, da de truet med å gå var det nok å heve armen og stemmen og de kom på andre tanker. Jeg måtte le litt da en av dem frekt sa da de gikk og fått noe av motet tilbake "hvis du hadde rørt meg ass".. Litt skuffende naturligvis at det ikke kom til håndgemeng med disse 1m høye slosskjempene. Dette var typiske ghettobarn.

Lenke til kommentar

Noen jeg hater er f.eks på når jeg står på busstopp med gamlinger. De VET at bussen kommer, og har god tid på seg til å finne frem penger. Likevel klarer de ikke å fomle opp penger før de står inne i bussen. Det samme skjer i butikk. Når gamlingene vet at de er gamle og bruker lang tid synes jeg de bør tenke såpass at de finner fram litt penger til de er framme ved kassen.

Lenke til kommentar
Små, frekke unger er irriterende.

Husker en episode fra militæret da noen små unger hadde funnet rødplast (løsammunisjon, kan tennes på og lage et lite "smell" er potensielt farlig) i skogen like ved leiren (dette var i Oslo), og krevde penger for å levere det tilbake. De var vel 100+ patroner, en relativt stor mengde hvertfall. Vi skulle selvsagt ikke betale noe, men tilbød en takk for hjelpen. Tilkalte en offiser som gikk og snakket med dem, og de sto jo på sitt og begynte å være frekke tilbake, og truet med å stikke av. Den noe udiplomatiske offiseren tente på alle plugger og skremte livsskiten ut av småbarna, ikke noe jatting her i gården. Kan love dere at de da leverte uten mukking. Det hjalp vel på samarbeidsviljen at vi sto der med AG3 også, da de truet med å gå var det nok å heve armen og stemmen og de kom på andre tanker. Jeg måtte le litt da en av dem frekt sa da de gikk og fått noe av motet tilbake "hvis du hadde rørt meg ass".. Litt skuffende naturligvis at det ikke kom til håndgemeng med disse 1m høye slosskjempene. Dette var typiske ghettobarn.

Så UTROLIG nice da :D

Lenke til kommentar

Dette med at gamle folk er frekke er jo ikke noe nytt. 50-åringer er noe av det verste du kan ut for i trafikken, de kjører som svin, og er frekke som bare faen. Eksempel: Jeg kjører i en rundkjøring, der trafikken er rimelig saktegående. Plutselig kommer det en kjernekar på ca 50, med den nye Audi A8'en sin, som han selvsagt eier veien med. Han presser seg fram rett foran panseret mitt, slik at det blir fullt kaos bak meg. Trafikken stopper opp, og ingen kommer fra plassen de neste 2-3 minuttene. Du kan tro jeg stod på hornet. :mad:

Yngre mennesker eier ofte heller ingen respekt, og da snakker jeg spesielt om ungdommer mellom 14 og 16 år. Det er ikke lenge siden jeg var så gammel, men jeg kan med hånden på hjertet si at jeg opppførte meg mye bedre enn mange av dem som er i denne alderen nå. Her snakker vi om folk som ikke reiser seg for folk som knapt kan stå på beina på bussen, og som slenger noen saftige gloser etter deg dersom du er uheldig og kommer borti dem e.l. En gang klarte jeg ikke styre meg, og lot en liten drittsekk få skikkelig igjen verbalt. Husker ikke situasjonen, men jeg husker at han rygget kraftig. Han hadde ikke ventet seg det der... :wee:

Kort sagt, jeg respekterer mennesker som respekterer meg. Men det er utrolig mange frekke folk der ute, i alle aldre egentlig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...