Gå til innhold

Ringe til fasttelefon (VoIP/modem)

Moskus

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal reise en del i løpet av våren (innen Norge for det meste), og vil gjerne ha med meg en fasttelefon-forbindelse. Jeg er en av dem som fremdeles venter på Softphone fra Telio, så jeg trenger noen andre løsninger. Jeg har to alternativer:

- IP-telefoni. Da helst gratis ettersom jeg ikke vil betale for to abonnementer, og jeg allerede er svært fornøyd med Telio (generelt sett). Har prøvd Babble.net men det var tydeligvis ikke så gratis som de reklamerer for.

- Ofte stilles en telefonlinje til disposisjon for meg, men jeg trenger da en telefon. Jeg har et voice-modem i laptopen min, og trenger da et program for å kunne bruke denne linjen. Forslag?

På forhånd takk for hjelpen! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, Skype er pc til pc; pc til fast og pc til mobil. Man betaler på forhånd med visa, og det er mye billigere enn mobil når man ringer til fasttelefon og gratis til pc.

Tror det koster 17 øre minuttet eller noe til fast, og en drøy krone til mobil. Man får dessuten lokaltakst i de fleste land i verden.

www.skype.com

Rart at ikke skype har fått bre blest i disse tider hvor mer eller mindre utligjengelige og ustabile IP-telefoniløsninger får så mye blest.

Endret av iacob
Lenke til kommentar
Rart at ikke skype har fått bre blest i disse tider hvor mer eller mindre utligjengelige og ustabile IP-telefoniløsninger får så mye blest.

Jeg har ikke behov for en PC-til-PC-løsning, men jeg tror faktisk jeg skal prøve meg på Skypes PC-til-fasttelefon-løsning. Den virket lovende, og faktisk en del billigere enn Telenors priser.

Jeg tror grunnen til blesten er at IP-telefoni fungerer som en "fullblods" fastlinje, dvs. man trenger ikke å ha PCen på for å ringe, samtidig som samtalene er gratis. Dessuten får man et eget telefonnummer som andre kan ringe. Med Skype koster jo samtalene fremdeles noe (til fasttelefon), og man må jo sitte foran PCen.

Lenke til kommentar

Prøvde meg på Babble.net. Men jeg fant ikke skikkelig frem (dårlig webdesign), det var ikke gratis å ringe fasttelefon som antatt (mulig det var jeg som misforstod), og prisene som ble oppgitt var ikke spesielt gunstige (synes jeg).

Men hvis du har fått det til, så tar jeg gjerne i mot en oppklaring på:

- Hva det koster for å kunne ringe fasttelefoner?

- Hvordan får jeg det til?

(Hvis jeg høres sur ut nå, så er det ikke meningen. Men Babble provoserte meg litt... :))

Lenke til kommentar
Med Skype koster jo samtalene fremdeles noe (til fasttelefon), og man må jo sitte foran PCen.

Ja, men det er ingen fastavgift.

Med bluetooth handsfree koblet til pc'en i tillegg til trådløst nettverk og bærbar er man ganske mobil.

:w00t::w00t::w00t:

Lenke til kommentar
Med bluetooth handsfree koblet til pc'en i tillegg til trådløst nettverk og bærbar er man ganske mobil.

Det er det jeg gjør... ;)

Men for meg er det en fordel å ha en fasttelefon som andre (f.eks. kunder i Norge og i utlandet) kan ringe til uten å måtte betale skjorta. Telio bør få opp dampen med sin Softphone nå.

Oooog der har jeg hatt min første PC-til-telefon samtale med Skype. Fungerte utmerket! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...