oyvindpe Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Ligger i planleggingsfasen til å kjøpe dette kortet: http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=44948 Og CPU: http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=43123 Så er det jo det store spørsmålet: Hvilken kjøler skal man kjøpe? Vil gjerne ha et tips på en god kjøler. Har hørt at Taisol skal være bra. Støynivået kan med fordel være lavt, men det viktigste er GOD kjøling. Øyvind Lenke til kommentar
Ostern Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 denne kjøleren her er bra, veier litt mye men, du kan jo bestemme hvor bra den sakl kjøle med tanke på at du velger vifte sjøl, jeg å en kammerat har den å er begge veldig fornøyde http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SLK948U Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) Denne,denne, og denne burde gi ganske heftig kjøling, uten å tenke på støynivået Endret 5. januar 2005 av X-tremeOverclocker Lenke til kommentar
aspyr Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Denne er veldig bra, og det er umulig å høre den når den er på minumum også.. Men sjekk om den passer til hovedkortet. Den er STOR... veier ca 1 kilo.. Men kjøle-evne som fy Lenke til kommentar
oyvindpe Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 :!: Her tas det ikke hensyn til hverken støy eller pris nei. 59 dB!!! Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Dette er noe av det heftigste man får av luftkjølere CoolerMaster Hyper 6 Kjører den selv på min A64. Har byttet ut den ene 80mm som følger med, med 2x80mm papst vifter. Støyer da ingenting, å kjøler som fy. Lenke til kommentar
oyvindpe Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Dette er noe av det heftigste man får av luftkjølere CoolerMaster Hyper 6 Kjører den selv på min A64. Har byttet ut den ene 80mm som følger med, med 2x80mm papst vifter. Støyer da ingenting, å kjøler som fy. Passer denne socket 939? Denne så VELDIG interessant ut. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) Ja det gjør den. Kjører den på ett MSI K8N Neo2 kort selv. Men den tar mye plass. Her er ett par bilder av den på ett hovedkort, for å gi deg ett intrykk av hvor stor den er. (ikke mitt HK) Anbefaler deg på det sterkeste å legge ned PC når den fraktes med denne kjøleren. Hvis ikke kan den nok lett knekke festene å rase ned igjennom maskinen å gjøre stor skade. Jeg er kanskje på LAN 4 ganger i året, så for meg har det ikke noe å si. Det er ytelsen jeg liker med den Endret 5. januar 2005 av JimRamse Lenke til kommentar
Føss Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 du vurderte aldri vannkjøling da?? d er stille og kjøler like bra som alle de "tingene" foreslått her... Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 TT bigwater er jo ett ganske godt valg til en billig penge Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Har liten tro på at ett TT BigWater kjøler like bra som de beste luftkjølerene. Jeg har testet med stor vannkjøling, dvs dobbel 120mm radiator 12mm slanger heftige blokker å pumpe, å tjente ikke mer enn ett par grader. Tom's Hardware gjorde en lignende undersøkelse, å de fant også ut at det er fint lite å hente på å kjøre vann fremfor heftige luftkjølere. Jeg tror helle at TT BigWater kjøler dårligere enn den CoolerMaster Hyper 6 gjør. Har ett sånn TT BigWater sett stående på jobb, å jeg må si det ser rimelig pinglete ut (håper ikke jeg fornærmer noen nå) Lenke til kommentar
jingt Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Er det sant? At den heftigste vannkjølinga egentlig bare er littegrann bedre enn den heftigste luftkjølinga? Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Er det sant? At den heftigste vannkjølinga egentlig bare er littegrann bedre enn den heftigste luftkjølinga? Jeg snakker om ren vannkjøling her, ikke ved bruk av Peltier altså. Jeg fikk ihvertfall ikke mer forskjell en det. Skal se om jeg finner igjen den reviewen også. Lenke til kommentar
jingt Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Er det sant? At den heftigste vannkjølinga egentlig bare er littegrann bedre enn den heftigste luftkjølinga? Jeg snakker om ren vannkjøling her, ikke ved bruk av Peltier altså. Jeg fikk ihvertfall ikke mer forskjell en det. Skal se om jeg finner igjen den reviewen også. Er klar over det. Men har hørt at vann overfører varme 10ganger bedre enn luft. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Jeg tjente ca.5C fra thermalright slk900 til hjemmelaget tdx. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Er det sant? At den heftigste vannkjølinga egentlig bare er littegrann bedre enn den heftigste luftkjølinga? Jeg snakker om ren vannkjøling her, ikke ved bruk av Peltier altså. Jeg fikk ihvertfall ikke mer forskjell en det. Skal se om jeg finner igjen den reviewen også. Er klar over det. Men har hørt at vann overfører varme 10ganger bedre enn luft. Men hvordan i granskauen tror du man får varmen ut fra vannet igjen? Med luft!! (Eller radiator som det så fint heter). K Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå