Gå til innhold

CPU-kjøler til socket 939

oyvindpe

Anbefalte innlegg

Ligger i planleggingsfasen til å kjøpe dette kortet:

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=44948

Og CPU:

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=43123

Så er det jo det store spørsmålet: Hvilken kjøler skal man kjøpe?

Vil gjerne ha et tips på en god kjøler. Har hørt at Taisol skal være bra. Støynivået kan med fordel være lavt, men det viktigste er GOD kjøling.

Øyvind

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det gjør den. Kjører den på ett MSI K8N Neo2 kort selv. Men den tar mye plass.

Her er ett par bilder av den på ett hovedkort, for å gi deg ett intrykk av hvor stor den er. (ikke mitt HK)

Anbefaler deg på det sterkeste å legge ned PC når den fraktes med denne kjøleren. Hvis ikke kan den nok lett knekke festene å rase ned igjennom maskinen å gjøre stor skade. Jeg er kanskje på LAN 4 ganger i året, så for meg har det ikke noe å si. Det er ytelsen jeg liker med den :D

h17.JPG

h18.JPG

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Har liten tro på at ett TT BigWater kjøler like bra som de beste luftkjølerene. Jeg har testet med stor vannkjøling, dvs dobbel 120mm radiator 12mm slanger heftige blokker å pumpe, å tjente ikke mer enn ett par grader. Tom's Hardware gjorde en lignende undersøkelse, å de fant også ut at det er fint lite å hente på å kjøre vann fremfor heftige luftkjølere. Jeg tror helle at TT BigWater kjøler dårligere enn den CoolerMaster Hyper 6 gjør. Har ett sånn TT BigWater sett stående på jobb, å jeg må si det ser rimelig pinglete ut (håper ikke jeg fornærmer noen nå)

Lenke til kommentar
Er det sant? At den heftigste vannkjølinga egentlig bare er littegrann bedre enn den heftigste luftkjølinga? :hmm:

Jeg snakker om ren vannkjøling her, ikke ved bruk av Peltier altså. Jeg fikk ihvertfall ikke mer forskjell en det. Skal se om jeg finner igjen den reviewen også.

Lenke til kommentar
Er det sant? At den heftigste vannkjølinga egentlig bare er littegrann bedre enn den heftigste luftkjølinga? :hmm:

Jeg snakker om ren vannkjøling her, ikke ved bruk av Peltier altså. Jeg fikk ihvertfall ikke mer forskjell en det. Skal se om jeg finner igjen den reviewen også.

Er klar over det. Men har hørt at vann overfører varme 10ganger bedre enn luft.

Lenke til kommentar

Er klar over det. Men har hørt at vann overfører varme 10ganger bedre enn luft.

Men hvordan i granskauen tror du man får varmen ut fra vannet igjen? Med luft!! (Eller radiator som det så fint heter).

K :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...