danyl Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) Teksten jeg skal skrive på en webside skal legges i en slags kolonne slik at de blir rett venstremarg etter listene. Det skal lissom så slik ut som et eksempel: Navn: Bla bla bla e-post: Bla bla bla TLF: Bla bla bla * hvor da Bla bla bla ligger på en rett linje i venstremargen Jeg kan kanskje løse dette ved bruk av DIV-blokker, men er det den rette måten å sette TEKST inn i? Hvordan kan jeg løse dette ellers? Endret 5. januar 2005 av danyl Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Tekst er vel praktisk talt tabulær data, så det kan vel bare stappes inn i en tabell? Det er nok den letteste måten å gjøre det på., Shoot me if i'm wrong Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Tekst er vel praktisk talt tabulær data, så det kan vel bare stappes inn i en tabell? Det er nok den letteste måten å gjøre det på.,Shoot me if i'm wrong *skyte deg* Du kan bruke Div også, men... Jeg vet ikke om den ene måten er mer rett enn den andre. Folk liker generelt ikke tabeller, så jeg hadde gått for DIVen Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) gjorde dette netop faktisk! <div class="label">Navn:</div>whatever<br/> [gjenta..] .label { width: XXpx float: left; } så er det bare å fylle ut XX med en passende verdi! du kan også lage to div'r der den ene indeholder label's og den andre texten. <div class="label"> Navn:<br/> Tlf:<br/> Adresse:<br/> OSV:<br/> </div> <div class="info"> per hansen<br/> 31333337<br/> Rett borte i veien her<br/> ...<br/> </div> css: [/code] .label { float: left; } begge burde funke... *edit:den siste metoden der vil se helt jævlig ut i en textbasert nettleser,eller en som ikke støtter css, *edit, trengtes litt mer kode her ja.. Endret 5. januar 2005 av orsus Lenke til kommentar
danyl Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Fikk det ikke til jeg.... Prøvde med: CSS: .blokk1 { float: left; left: 42px; } .blokk2 { left: 200px; } HTML: <DIV CLASS="blokk1"> E-post<br> Adr:<br> Telefon: </DIV> <DIV CLASS="blokk2"> test<br> test<br> test </DIV> * Det er da meningen at tekst i blokk 1 skal være 42 px fra venstre kant. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) *humre litt over svarene* Kan dere ingenting om semantikk? Definert liste! <dl> <dt>Navn:</dt> <dd>Geir Klingsheim</dd> <dt>Telefon:</dt> <dd>90880377</dd> <dt>E-post</dt> <dd>polecat/ætt/demoted.org</dd> </dl> dl dt { float: left; width: 30%; } dl dd { float: left; width: 70%; } For eksempel. Endret 5. januar 2005 av PoleCat Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 * Det er da meningen at tekst i blokk 1 skal være 42 px fra venstre kant. dl { padding-left: 42px; } dl dt { float: left; width: 30%; } dl dd { float: left; width: 70%; } Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 tar hatten av. alltid godt å lære nye ting! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå