dr4co Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 hei.. jeg kjøpte for ca 5 månder siden en helt ny pc. jeg kjøpte alle delen og satte den sammen selv.. den har fungert helt perfekt til nå men for noen dager siden fikk jeg en ytterst merkelig feil.. når jeg skulle skru på den en dag kom den på men stoppet når biosen skulle starte.. og bare skjermbildet av biosen er synlig.. men den vil ikke starte windows.. mitt oppsett er : AMD Athlon 64 3000+ PQI 1024MB Turbo Memory Dual channel 400 MHz. (PC3200) CL 2,5-3-3-7, Black MSI K8N Neo Platinum Sapphire Radeon 9800 PRO 128 MB Seagate Barracuda 7200.7 200 GB SATA det virker som om harddisken eller noe ikke vil boote.. eller at bios ikke finner den.. hva kan jeg gjøre for å få orden på dette?? når jeg venter en stund å starter den igjen så virker alt som normalt.. *oppgitt* alt av svar motas med takk Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Eneste jeg kan komme på, er at du må resette BIOSen. En så ny maskin skal jo ikke oppføre seg slik. Lenke til kommentar
tli Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Kan kanskje hjelpe å gå over alle kalber og andre koplinger. Trekk dem ut og sett dem inn igjen. Har fungert for meg på eldre pcer, så det kan kanskje hjelpe her også. Lenke til kommentar
joho83 Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) Har noe av det samme "problemet", i blandt så fryser oppstartsbildet til Abit, men det er bare å restarte maskina så funker den fint igjen... Jeg har resetta bios, lagt inn nyeste bios versjon, dratt ut alle kabler og satt de skikkelig i igjen, men ikke noe har funka... Bryr meg ikke om det lenger, er liksom ikke store problemet å trykke ctrl alt del ekstra en gang i blandt... Maskina de finner jo hd'en dersom det funker om du venter en stund og så skrur på igjen, kommer du aldri inn i bios eller? Kan jo være at ide kabelen til hd'en ikke står ordentlig i.... Men du får som sagt prøve å resette bios, sjekke kabler osv, hjalp ikke meg, men kan jo kanskje hjelpe deg, vet ikke om problema våres er identiske, men like er de i hvert fall. Er ikke så mye mer du kan få gjort.... Endret 5. januar 2005 av joho83 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå