Cy_19 Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) Hei, jeg har siden jeg kjøpte maskina for 1 år siden hatt problemer med å få lagt inn Service pack 1 (og senere SP2) på maskina. Den kjører fint på opprinnelig XP release, men ved oppgradering til SP1 eller SP2 så stopper maskina opp. Etter at installasjonen er ferdig, så booter den opp på nytt, men stopper så på følgende feilmelding: Error Message: Cannot Find \Windows\System32\hal.dll Nå fikk jeg lagd en ny winxp cd med integrert SP2 i håp om at det da skulle gå bedre. Formatterte C-disken, og startet ny clean installasjon. Såg ikke om jeg fikk samme feilmelding denne gang, men den klarte ihvertfall ikke å komme "opp" etter installasjonen. Så nå begynner jeg å lure på om noe av den HW jeg har kan være problemet... Det er så utrolig kjipt at det ikke skal gå ann å få lagt inn service pack'en....!! Har følgende HW: ASUS A7N8X Deluxe v2.00, AMD Athlon XP2500+ (Barton), Connect3d Radeon 9600 PRO 128 MB DDR, Geil 2x512 PC3200 400Mhz, Hitachi HD 160 GB SATA 7200 8MB, Samsung HD 160 GB SATA 7200 8MB. Er det noen som kjenner til at noe av den nevnte HW kan skape krøll med SP1 eller SP2...? Evt. noen innstillinger i BIOS som er følsomme for feilinstillinger? Har lite greie på BIOS oppsettet, så jeg ser ikke bort ifra at noe av det kan skape krøll, men det funker som sagt uten Service pack. Hva MÅ settes i BIOS? Kjører ikke RAID. Endret 5. januar 2005 av Cy_19 Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Det du evt. kan gjøre, er å gå inn i BIOS å velge "Load BIOS Setup defaults" eller noe slikt. Lenke til kommentar
Cy_19 Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 Nå er endelig (?) SP2 inne! Måtte koble ifra den harddisken som jeg har problemer med å få lest ifra. Når den ikke stod inne så boota maskina riktig opp og installasjonen fullførte...! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå