Gå til innhold

postboks i sverige. slipper jeg momsen fra norge?

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte på en ting her!

Vis jeg oppretter en postboks i sverige.

Så bestiller jeg en pc fra et norsk firma, og sender denne til den svenske postboksen!

slipper jeg momsen da?

MVH

Eikum

Endret av eikum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vinningen går nok opp i spinningen her.. Et norsk firma vil nok ikke sende uten moms før de er sikre på at det blir foretatt moms og svenske tollhandlinger på rette måten. det norske firmaet skal ha tilbake det de allerede har lagt ut i moms da de sender varen utenlands, det får de ikke hvis ikke moms og tollhandlinger blir korrekt utført dermed sitter de igjen med et rent tap å det pleier de ikke være veldig villige til.

Lenke til kommentar
vinningen går nok opp i spinningen her.. Et norsk firma vil nok ikke sende uten moms før de er sikre på at det blir foretatt moms og svenske tollhandlinger på rette måten. det norske firmaet skal ha tilbake det de allerede har lagt ut i moms da de sender varen utenlands, det får de ikke hvis ikke moms og tollhandlinger blir korrekt utført dermed sitter de igjen med et rent tap å det pleier de ikke være veldig villige til.

Så lenge de sender ut av landet har de sitt på det tørre. - men som sagt over her, - man må betale svensk mva.

-Det eneste tilfellet dette lønner seg er med varer som kommer under mva grensen i sverige (vet ikke hva den er) - Ellers kan du ta det med tilbake til norge og spare mva da, hvis du er ute i over 24t er det vel opp til 6000,- ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...