Gå til innhold

Film: Norwegian Winter - En slags parkour-film.

Anbefalte innlegg

Da vi fikk et ganske åpent prosjekt i engelsk, prøvde jeg og en kamerat oss på litt film-skaping.

Vi ville lage noe som kunne være både underholdende for oss som lagde filmen og de som skulle se på den. Vi bestemte oss for å lage en slags introduksjon til parkour. Selve forklaringen på hva dette er tok vi muntlig foran klassen. (For de som ikke har vært borti parkour før: http://www.urbanfreeflow.com)

For de som har sett "proff" parkour før: Vi er ikke gode. Vi utfører ingen ekstremt halsbrekkende "stunts" o.l. Faktisk hadde vi bare sett på dette over nettet før vi dro ut og lekte oss med kameraet.

Teksten i filmen (veldig lite) er på engelsk p.g.a. at det var et prosjekt i engelsk. ("Bailparten" er på norsk. Banning osv.)

Altså, ting du må vite før du ser filmen:

- Vi er ikke gode i parkour.

- Dette er ikke en jackass/stunt-film.

- Kvaliteten er dårlig

- Det er jeg som redigerte

- Jeg har bare prøvd å redigere film en gang før.

Norwegian Winter <----- Filmen!

Spilletid: 4.34

Størrelse 16,3 MB

Format: .wmv

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HAHA! Vannvittig tidig! Løper ned hele trappen til 2/10 er igjen av trappen, og da hopper man ned. GENIALT! :D

Seriøst, ikke for å drepe interessen deres, men det kalles ikke parkour, men basing i snøen. :)

Men en ting skal dere ha, sinnsykt morsomt, fikk nærmest latterkrampe. Klimaksen for meg var dog i feilene i slutten, og han som skulle klatre over den høye betongveggen. Han ble hengende der, og ble bekymret for hvor langt ned det var. DET var morsomt.

Lag flere, sinnsykt tidig!

Lenke til kommentar

Hehe, stilige greier. Så dette er navnet på det. :) Husker vi fløy rundt i Oslo for mange år siden og hoppa ned noen vanvittige trapper osv. I en blokk i Drammen som er på 12 etasjer så løp vi omkapp nedover trappene, og jeg vant hver gang fordi jeg aldri brukte trappene men hoppa hver avsats. :!: Husker også at jeg fikk en skade i hælen som varte i sikkert et år. :thumbdown: Husk å være forsiktig gutter. Nå som jeg er blitt eldre så velger jeg å si det som Jackie Chan: "Ikke gjør farlige ting, få det til å SE farlig ut."

Lenke til kommentar

Artig liten film, spesielt tabbene på slutten. Som sagt tidlegere så er musikken litt feil, du burde brukt noke med litt meir fart i.

Ellers så blei filmen litt repiterande sidan det er to personer som utfører omtrent dei samme handlingane rett etterkvarandre. Det hadde sett litt bedre ut visst du ga uttrykk for at kvart hopp berre blei utført ein gong.

Ellers var det ikkje mykje negativt og seie om filmen, det var ein fin film :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...