Azzbicker Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Hei! det har seg sånn at jeg leier bærbar pc av skolen... i starten hadde vi administrator rettigheter, men pga virus fjernet it-ansvarlig denne rettigheten fra alle's pc. Det er grønnirriterende!! får ikke installert msn en gang!! Så... i.o.m. at jeg betaler 2000 kr i halvåret for en middels bra hw pc er det jo rett og rimelig at jeg skal få ha alle rettigheter. Det er windows xp pro som brukes. Er det noen som vet hvordan jeg kan få admin rettigeter?? Tuuuusen takk for svar! Lenke til kommentar
TEE Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Google Og vil vel tippe at denne tråden stenges ganske kjapt. Det er en meget god grunn til at elever/studenter sjelden gis adminrettigheter på maskiner som skal kobles til resten av skolens nettverk. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Vil bare spørre trådstarter om noe... Hvorfor i all verden leier du pc for 4000 kr. i året? Hvorfor ikke kjøpe en som er mye bedre til 8-10000 kr. selv? Lenke til kommentar
ikvaal Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 spør admin. er han grei hjelper han deg. Lenke til kommentar
pev Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 det er nok bare depositum han betaler. pleier å være sånn Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 det er nok bare depositum han betaler. pleier å være sånn Så... i.o.m. at jeg betaler 2000 kr i halvåret for en middels bra hw pc Virker ikke sånn.. Lenke til kommentar
Kannath Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 På vår skole så har de ialllfall tenkt å sperre for private pc'r Min compaq har jeg ikke admin på, men har fått msn så da klarer jeg meg =) Lenke til kommentar
Azzbicker Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Sorry! skreiv hw pc! mente så klart hp! Det er en leieavtale fra skolen... 1990 i halvåret i 3 år... så er pc'n min... alle på skolen har det omtrent... men det som er så idiotisk er at vi fikk beskjed at vi kunne bruke den til andre ting enn bare skole.. men kan jo ikke det allikevel nå som de har fjærnet admin rettigheten av den enkle grunn at mange idioter bruker winmx o.l. ... så det blir masse virus... dette gjør jo ikke jeg... Vi har hatt admin rettigheter på pc'n når vi fikk den... og er flere som har fått folk som kan litt om det til å finne ut passordet.. gi brukeren admin rettigheter osv... og det er jo egentlig bare rett og rimelig spør du meg... Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 mitt tips: ta det opp med skolen, og ikke med oss. Lenke til kommentar
am3k Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 mitt tips: ta det opp med skolen, og ikke med oss. Jeg er enig dessuten er denne feilpostet Stenges Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg