Gå til innhold

Intern CD til PowerMac G3

Anbefalte innlegg

Håper noen kan hjelpe meg med en løsning på et lite (stort) problem

Den interne CD har sluttet å lese på min PowerMac. Etter å ha snakket med OfficeLine sies "dette er ikke noe problem, vi bestiller en ny til ca 1800,- !!! :no:

..

Kan ikke helt forstå hvorfor, selv om jeg ser at en standard IDE-CD ikke virker; vet oppstart sjekkes alle enheter, og MAC'en låser hvis ikke det er en "kompatibel" drive tilgjengelig.

..

Noen som har forslag til hvordan jeg kommer billigere unna dette?

På forhånd takk

J.F

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om dette er en G3 PowerMac så regner jeg med at det fungerer på samme måte som hos min kompis som har en Dual G4 PowerMac .

Han tok ut sitt drev og satte inn en Pioneer 105 (99%sikker muligen 104) og denne blir gjenkjent som Superdrive selv om G4 Dual aldri ble levert med Superdrive .

Han testet også som jeg vet en Creative 5x dvd-rom engang så jeg tror med en hundrelapp eller to så skal du være i drift igjen .

Om jeg får litt mere info så skal jeg skjekke med mine sources innen de mørke kretser .

Lenke til kommentar

He, he! Officeline og Mac-forhandlere generelt fornekter seg ikke :-)

De tar ofte blodpriser for standardkomponenter.

Om det er en blå G3 du har, så bruker denne helt normale IDE CD-spillere/brennere etc. Du kan kjøpe en hvilken som helst standard CD-rom, CD-brenner eller DVD-brenner og sette denne inn. Prisene begynner på 150,- og oppover.

Når det gjelder brennere, så er det programvaren som evt. begrenser støtten til disse. Siste utgavene av Toast (brenneprogram for Mac) støtter det meste, og OS X har også innebygget støtte for de fleste brennere.

Apple sin SuperDrive er bare en standard Pioneer DVD-brenner.

Derimot om du har en hvit G3, så er det mulig at du må ha en SCSI CD-spiller, og da kan prisene være litt høye, rett og slett fordi det ikke er så mange av de på markedet. Evt. kan det da være billigere å kjøpe et PCI IDE kontroller kort med støtte for mac og en IDE CD-rom/brenner.

Arcade

Endret av arcade
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...