Gå til innhold

FM sender til mp3-spiller/MD/CD-spiller

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

Joa, det finnes lignende saker. Jeg selv har kjøpt denne hos Komplett:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301351&cks=PRL

Den dekker behovet men er kanskje litt enklere. Frekvensbåndet du kan benytte er ganske begrenset (89 til 92MHz) men normalt sett er ikke dette et problem. Det er også meningen at en skal plugge denne inn i sigarettenneruttaket i en bil så hvis en har planer om å benytte denne andre steder så må en være litt kreativ.

Regards

SilveWolf

Lenke til kommentar
Hei

Joa, det finnes lignende saker. Jeg selv har kjøpt denne hos Komplett:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301351&cks=PRL

Den dekker behovet men er kanskje litt enklere. Frekvensbåndet du kan benytte er ganske begrenset (89 til 92MHz) men normalt sett er ikke dette et problem. Det er også meningen at en skal plugge denne inn i sigarettenneruttaket i en bil så hvis en har planer om å benytte denne andre steder så må en være litt kreativ.

Regards

SilveWolf

hva syns du om lydkvaliteten???

Lenke til kommentar
Finnes noe sånt her i norge? Eller det i mot norsk lov å bruke den? Jens of Sweden lanserte en mp3spiller med innebygd FM sender, men denne ble raskt trukket fra markedet. :hrm:

Såvidt jeg vet er disse FM-senderene ikke offisielt tillatt i Norge ennå og det er årsaken til at utvalget ikke er større. Det ble sendt ut en høringsuttalelse fra Post-og Teletilsynet i fjor med svarfrist 15. august. Jeg kan ikke se at er tatt noen beslutning i denne saken ennå, men da jeg snakket med de i fjor høst mente de at det var stor sannsynlighet for at det kom til å bli gitt tillatelse siden signalene er så svake. Det vil uansett ta litt tid å få endret forskriftene.

Hilsen Jarle

Lenke til kommentar

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=15797790

Denne har jeg selv kjøpt, og bruker den hjemme og på jobb..

når jeg har den på jobb så får alle på jobben min inn min radoikanal, og da er det en kjempestor hall som har plass til 2 båter i. når jeg legger spilleren med fm senderen midt hallen så rekker den ca 50 alle veier.. helt sinnsykt digg med egen radiokanal som man tar inn via hørselsvernene med fm radio :)

Lenke til kommentar

når jeg har den på jobb så får alle på jobben min inn min radoikanal, og da er det en kjempestor hall som har plass til 2 båter i. når jeg legger spilleren med fm senderen midt hallen så rekker den ca 50 alle veier.. helt sinnsykt digg med egen radiokanal som man tar inn via hørselsvernene med fm radio :)

Dette produktet vil nok neppe bli godkjent i Norge. Sålenge andre kan ta inn din radiokanal så krever dette at du har lisens til å sende på FM-båndet. I tillegg kommer også Tono inn i bildet som skal ha betalt for at du kringkaster musikk.

Hilsen Jarle

Lenke til kommentar

når jeg har den på jobb så får alle på jobben min inn min radoikanal, og da er det en kjempestor hall som har plass til 2 båter i.  når jeg legger spilleren med fm senderen midt hallen så rekker den ca 50 alle veier.. helt sinnsykt digg med egen radiokanal som man tar inn via hørselsvernene med fm radio :)

Dette produktet vil nok neppe bli godkjent i Norge. Sålenge andre kan ta inn din radiokanal så krever dette at du har lisens til å sende på FM-båndet. I tillegg kommer også Tono inn i bildet som skal ha betalt for at du kringkaster musikk.

Hilsen Jarle

ååå da tror jeg at jeg kaster denne dingsen med en gang :roll: NOT

driter vell langt i både tono og han andre (norge)...

for det andre så er det på trappen at disse små fm-senderne skal godkjennes her til lands også.. et så gennialt produkt er det lenge siden jeg har handlet :)

Lenke til kommentar

når jeg har den på jobb så får alle på jobben min inn min radoikanal, og da er det en kjempestor hall som har plass til 2 båter i.  når jeg legger spilleren med fm senderen midt hallen så rekker den ca 50 alle veier.. helt sinnsykt digg med egen radiokanal som man tar inn via hørselsvernene med fm radio :)

Hilsen Jarle

ååå da tror jeg at jeg kaster denne dingsen med en gang :roll: NOT

driter vell langt i både tono og han andre (norge)...

for det andre så er det på trappen at disse små fm-senderne skal godkjennes her til lands også.. et så gennialt produkt er det lenge siden jeg har handlet :)

Jeg har vel ikke akkurat rådet deg til å kaste den heller. Men denne tråden startet jo med et spørsmål om FM-sendere var lov eller ikke.

Det som Post- og Teletilsynet vurderer å godkjenne for bruk i Norge er nok definitivt ikke sendere med en styrke tilsvarende det du kjøpte. De har en forpliktelse ovenfor de som sender på FM-båndet på interferens og de signalene som din sender gir vil definitivt kunne påvirke en sending. Så hvis det blir gitt tillatelse til FM-sendere til bærbare lydenheter så vil de ha en veldig lav styrke.

Det er to hovedutfordringer med å godkjenne slike sendere. Den ene er at det i enkelt områder (som f.eks. rundt Oslofjorden) ikke er ledige frekvenser og det andre er at Norge mest sannsynlig ikke ønsker å være det første landet i Europa som godkjenner slikt utstyr siden det vil skape presedens i andre land.

Det må også legges til at så lenge slike sendere er riktig merket så er det ikke forbudt å selge de. Det brukes heller ingen ressurser på å håndheve noe forbud på dette området medmindre det kommer klager på støy på FM-båndet.

Hilsen Jarle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...