qtip Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Jeg lager et bestillingsskjema som sendes på mail til en mottaker. Jeg ønsker å ha en kvittering tilbake til bruker/kunde som henter ut info ift. hva vedkommende har bestilt. F.eks: Vi takker for din bestiling av xxxx og ønsker deg velkommen.... XXXX er da et valg bruker har forettat når han har bestilt. Sidene ligger hos Domeneshop og og ACTION på form er: http://www.domeneshop.no/cgi-bin/mailto.cgi med Method GET Hvordan kan jeg få dette til. I dag har jeg kun en kvitteringsside på skjerm til bruker... Qtip Lenke til kommentar
Cobos Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Spvidt jeg kan sa av den 10 linjers forklaringen på mailto.cgi fra domeneshop så støtter ikke dette scriptet det. Ergo må du enten lage ditt eget script fra scratch eller finne et på nettet hvor du kan modifisere det slik at det gjør det du skal... Uansett må du da til med serverside scripting og domeneshop må tillatte at du lager dine egen CGI'er. Cobos Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Har du php eller asp på server? Lenke til kommentar
qtip Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Jeg kan kjøre php, men ikke asp. Kan også kjøre cgi, men har ikke noen peiling på cgi..... Finnes det et enkelt php script som kan gjøre dette for meg? Qtip Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 PHP er vel som sagt idèelt her, og da er det muligens mer hjelp å hente i PHP-forumet.. Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) PHP (må tilpasses ditt bruk); <? // PHP form handling script //Mottaker, subject og e-post body $recipient = "epost@mottaker"; $subject = "E-post subject"; $message = "Salg $Navn bestiller følgende; $Henvendelse Ønsker å motta nyhetsbrev: $nyhetsbrev Betalingmåte: $betalingsmaate Med vennlig hilsen $navn $adresse $postnummer $poststed E-post: $epost"; $from = $_POST['navn']; //Hente fra skjema $navn = $_POST['navn']; $adresse = $_POST['adresse']; $postnummer = $_POST['postnummer']; $poststed = $_POST['poststed']; $epost = $_POST['epost']; $betalingsmaate = $_POST['betalingsmaate']; $nyhetsbrev = $_POST['nyhetsbrev']; //Sende skjema som e-post mail($recipient,$subject,$message,$from); //Videresende bruker header("location: redirecturl.php") ?> Endret 6. januar 2005 av kvikks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå