alerstad Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Bestilte for to dager siden følgende PCI-E grafikkort: XFX GeForce 6600 256MB DDR PCI-E. Har i samme slengen tenkt å oppgradere CPU og da også HK. Hadde tenkt å gå for en AMD64 3200+ Socket 754. I og med at jeg er novise på dette feltet ser jo jo først nå at det å finne et hovedkort som er kompatibelt med CPU og som støtter PCI-E ikke er lett (les: det kan ta tid). Slik jeg ser det har jo to valg: 1. Benytte angrefristen på grafikkkortet, og bestillet et nytt grafikkkort med AGP og ikke PCI-E. Da blir det uproblematisk å finne et HK nå. 2. Vente til jeg kommer over et HK som er PCI-E kompatibelt. Er fristet til å gå for alternativ 1. Noen som har synspunnkter? Anders Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) PCI-E og Socket 754 tror jeg du skal lete lenge etter. Skal du ha denne socket-typen, bruk angrefristen og kjøp et AGP skjermkort. Deretter kjøper du et hovedkort med nVidias nForce3 250GB. Se her. Et annet alternativ er å gå for Socket 939. Da får du hovedkort med PCI-E. Disse koster litt mer, men ut i fra forskjellige tester, er det verdt pengene hvis du spiller nye spill. Endret 5. januar 2005 av Diverse Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) Jeg foreslår å heller satse på socket 939, ikke dyrere men bedre og mer fremtidsrettet i og med at socket 754 er i ferd med å fases ut. Da blir det også lettere å skaffe hovedkort med Pciexpress Edit: Presisering: Bare litt dyrere med 939 Endret 5. januar 2005 av cremaster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå