AltuZ Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Hei.. Jeg har ikke mye peiling på vannkjøling... men jeg har fått meg det Og det jeg lurer på er om det er stor forskjell på gradene mellom Pentium 4 og AMD?? For jeg har kjøpt den av en kamerat.. og han sin pc trur jeg lå mellom 25 - 33 grader.. og jeg har nettop satt den på å min marskin ligger nå på 39 grader.. men så har jeg hørt at marskinen burde ligge under 35 grader for å få overkloket og jeg vil overklokke... glemte å si det men jeg har AMD XP Takker for svar på forhond Mvh Arne-Marius Lenke til kommentar
AltuZ Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 er det absolut ingen som kan svare på dette spørsmålet?? Lenke til kommentar
Sink Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 å bumpe etter 3 timer... Du kan uten problemer klokke, tempen bør ikke overstige 60grader under load når du klokker klokking... Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 for det første så trenger ikke tempen til kameraten din å være riktig! Hvis han skal ha 25C på cpu tror jeg han må ha det veeeldig kaldt på rommet sitt! For det andre trenger du ikke å være under 35C for å klokke. Som sink sa, under 60 på load så er det bra. AMD og Pentium er ikke like, men det er ikke mange W som skiller dem i effektforbruk. Prescott er vel en_del_varmere enn A64 winschester da men Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Med en gang; Det er UHYRE vanskelig å manifestere / sammenligne temperaturer på "ditt og datt", eller for den saks skyld; AMD vs INTEL-prosessorer. Svært mange forhold vil påvirke resultatet, begge veier; Romtemperatur, radiatorstørrelse, v-core, pumpekapasitet, type vannblokk, monteringen av denne, riktigheten av avlest temperatur for innebygd sensor, sensorens nøyaktighet, program for avlesning, etc, etc, bare for å ha nevnt noe. 39grader er slett ikke ille, i den grad den avlesningen er riktig. Om kompisen din leste av mellom 25 og 33 grader, så tror jeg nok at det resultatet er mer "åt skogen" enn hva du selv har registrert. Det er for så vidt ingen "fasit" mht max-temperaturer for overklokkingsforsøk, men i prinsippet bør jo CPU-temp være så lav som mulig. Da kommer man gjerne lengst. Så prøv deg gjerne med 39 grader som utgangspunkt, men ikke forvent rekordresultater...... Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 AMD folk sier at Intel er grisevarme og vice versa... Hva som egentlig er riktig er det sikkert ingen som vet Smaken er som baken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå