Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Installasjon av Linksys WRE54G signalforsterker...

Anbefalte innlegg

Jeg har nå klart å sette opp det trådløse nettverket hjemme bestående av:

ADSL (1300/384) fra NGT

Thomson Speedtouch 510i

Linksys WRT54GS

IP-telefoni fra Telio

Alt dette fungerer som en drøm og alt er bare fint. Men for å bedre dekningen i huset så kjøpte jeg også en Linksys WRE54G signalforsterker som jeg har prøvd å sette opp etter beste evnt og etter instruksjonene. Men midt i installasjonen så skrus plutselig 3COM WLAN-PCMCIA kortet mitt seg av, slik at hele installasjonen stopper opp. For at installasjonen skal gjennonmføres så må selve PC'en være tilkoblet det trådløse nettet, og når da plutselig den ikke vil kommunisere med routeren så kommer jeg ikke så langt... Har hendt et par ganger at jeg har kommet meg enda lengre, men mot slutten får jeg feilmeldingen "(et eller annet) will not (et eller annet) this AP as a repeater". Husker ikke helt den meldingen....

Er det noen som kan fortelle meg hvordan denne skal settes opp? Foreløpig har jeg ingen kryptering i nettet, skrudde den av for å se om det hjalp, men uten resultat.

Når jeg da midt i installasjonen ikke kommer lengre, og jeg avbryter så våkner PCMCIA-kortet på laptopen igjen og jeg er tilbake på nett.... bare dumt at den "dør" akkurat nå jeg trenger den...

Hjelp?? Takk :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...