Gå til innhold

Oppgradering av Bios

alexia

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
et godt tips å ta med på veien: ikke oppgrader bios med mindre du må. ikke reparer noe som ikke er ødelagt. :)

Jeg er på et generelt grunnlag uenig. Det er en grunn til at det kommer nye bios'er, som regel er det bugfixer samt at de åpner for ny funksjonalitet. Slik at pcen antageligvis skal kunne fungere bedre og mer stabilt.

Men jeg anbefaler også at man leser hva som er nytt med den nye versjonen av biosen. Hvis biosen-oppdateringen bare inneholder et nytt språk, så trenger du jo selvfølgelig ikke oppdatere.

Lenke til kommentar
et godt tips å ta med på veien: ikke oppgrader bios med mindre du må. ikke reparer noe som ikke er ødelagt.  :)

Jeg er på et generelt grunnlag uenig. Det er en grunn til at det kommer nye bios'er, som regel er det bugfixer samt at de åpner for ny funksjonalitet. Slik at pcen antageligvis skal kunne fungere bedre og mer stabilt.

Men jeg anbefaler også at man leser hva som er nytt med den nye versjonen av biosen. Hvis biosen-oppdateringen bare inneholder et nytt språk, så trenger du jo selvfølgelig ikke oppdatere.

Helt enig.

Å oppdatere BIOS, selv fra Windows-miljø, er helt uproblematisk idag. Det eneste som kan gå galt er at strømmen skulle gå akkurat i det øyeblikket man flasher. Hvor stor er sjansen for at det skulle skje? Ufattelig liten vil jeg påstå.

Lenke til kommentar

jeg må igjen si meg uenig med dere. har man ikke har noen problemer så trenger man heller ikke å "fikse dem". hvis man trenger ny funksjonalitet som kommer i oppdatert bios, eller sliter med bugs fra den gamle, så er det klart at man bør flashe bios. det er poengløst å ta seg bryet med å laste ned og oppdatere bios - som *kan* gå galt - hvis man likevel ikke får noe igjen for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...