alexia Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Noen som kan hjelpe meg å gi en generell beskrivelse på oppdatering av Bios både fra diskett og internett. Type hovedkort osv. Er ikke så viktig i denne saken. Takk Lenke til kommentar
ferik Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Type hovedkort er egentlig veldig vesentelig, for det er forskjellige måter mellom de fleste produsentene... Lenke til kommentar
meeg Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Alle hovedkortprodusentene har på sine supportsider en beskrivelse (sammen med siste bios versjon) hvordan bios oppdateres. Dette kan være forskjellig fra produsent til produsent. Lenke til kommentar
alexia Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Ok! Er ikke så god på sånt jeg. Takk for svar Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 et godt tips å ta med på veien: ikke oppgrader bios med mindre du må. ikke reparer noe som ikke er ødelagt. Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 et godt tips å ta med på veien: ikke oppgrader bios med mindre du må. ikke reparer noe som ikke er ødelagt. Jeg er på et generelt grunnlag uenig. Det er en grunn til at det kommer nye bios'er, som regel er det bugfixer samt at de åpner for ny funksjonalitet. Slik at pcen antageligvis skal kunne fungere bedre og mer stabilt. Men jeg anbefaler også at man leser hva som er nytt med den nye versjonen av biosen. Hvis biosen-oppdateringen bare inneholder et nytt språk, så trenger du jo selvfølgelig ikke oppdatere. Lenke til kommentar
ferik Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Og hvis man kjøper eller låner en ups (uninterrupted power suply), så er det ikke masse som kan gå galt når man oppgraderer Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Ok! Er ikke så god på sånt jeg. Takk for svar Last ned dette programmet, så får du vite hvilket hovedkort du har. Da blir det lettere for oss å forklare prosedyren. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 et godt tips å ta med på veien: ikke oppgrader bios med mindre du må. ikke reparer noe som ikke er ødelagt. Jeg er på et generelt grunnlag uenig. Det er en grunn til at det kommer nye bios'er, som regel er det bugfixer samt at de åpner for ny funksjonalitet. Slik at pcen antageligvis skal kunne fungere bedre og mer stabilt. Men jeg anbefaler også at man leser hva som er nytt med den nye versjonen av biosen. Hvis biosen-oppdateringen bare inneholder et nytt språk, så trenger du jo selvfølgelig ikke oppdatere. Helt enig. Å oppdatere BIOS, selv fra Windows-miljø, er helt uproblematisk idag. Det eneste som kan gå galt er at strømmen skulle gå akkurat i det øyeblikket man flasher. Hvor stor er sjansen for at det skulle skje? Ufattelig liten vil jeg påstå. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 jeg må igjen si meg uenig med dere. har man ikke har noen problemer så trenger man heller ikke å "fikse dem". hvis man trenger ny funksjonalitet som kommer i oppdatert bios, eller sliter med bugs fra den gamle, så er det klart at man bør flashe bios. det er poengløst å ta seg bryet med å laste ned og oppdatere bios - som *kan* gå galt - hvis man likevel ikke får noe igjen for det. Lenke til kommentar
Tinker Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 En generell beskrivelse finner du her:Flashguide Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå