uberleif Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Hei. Har gått til innkjøp av cpu, hovedkort og ram. Og når neste lønning kommer skal jeg også kjøpe skjermkort. 1) Jeg kommer til å spille mye HL2 og source baserte spill som CS:S osv. Leste noe om her på forumet at ati var mye bedre på dette området, og ga høyere fps osv? Lurte på om dette stemmer da jeg heller vil velge et ati kort hvis det gir bedre ytelse på dette området? 2) Har også lest noe om at det er ofte PSU kan gi store problemer i systemet hvis den ikke holder mål. Jeg har en 350 W psu av merke codegen tror jeg(kan det stemme?). Vil denne være stor nok til å kjøre mitt system feilfritt? Specs: AMD 64 3200+ 2x256 mb Twinmos ram 1x80gb hdd 1x200gb hdd 1xDVD rom 1xCD brenner ti 4200 128 mb (nytt skjermkort etthvert) På forhånd takk for svar Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) Jeg personlig har Nvidia 6800GT og det fungerer helt smertefritt med høyframerate, men Valve har samarbeidet med ATI om detta spillet, så bare ha det i bakhodet. Gaiwnward 6800GT GS GLH + S939 3000+ kicker sikeklig ass i CS : S, (80-120fps - aldri under 80fps) Men jeg ser ikke no forskjell på i gameplay med eller uten ati, har ati kort i en annen maskin, men jeg favoriserer Nvidia'en... PSU'en kan bli liten om den er strømsvak på +12 +5 +3,3 vilt railene... (med strømsvak så mener jeg at den ikke orker å dytte så mange ampere) men 350w skal fungere... Endret 5. januar 2005 av Shadow_iX Lenke til kommentar
uberleif Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Takk for svar. Mulig det går helt fint med nvidia, bare husker jeg leste at ATi var klart bedre i source. Noen som vet noe mer om dette? Hvis jeg kjøper nvidia og finner senere ut at ati fungerer mye bedre er det litt kjedelig.. hehe Noen som vet noe mer om PSU en? må jeg kjøpe ny? Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Jeg synes du burde gå for Nvidia. Men du burde kanskje kjøpe en ny PSU med mer watt. Noen enige? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Gaiwnward 6800GT GS GLH + S939 3000+ kicker sikeklig ass i CS : S, (80-120fps - aldri under 80fps) Ehhh i hvilken oppløsning og innstillinger da... Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 HL2 fungerer mye bedre med ATI spesielt når du starter å slå på øyegodteriet (ca 20 prosent bedre i noen tillfeller). Men det er ikke så stor forkjell som i doom3, så om du ønsker å få mye ut av begge disse spillene foreslår jeg Nvidia-bare Hl2 helt klart et x800xtpe evnt et x800pro vivo (sjekk om modellen du tenker å kjøpe har bra minne slik at du får moddet det til et xtpe kort). Personlig synes jeg den eneste grunnen til å gå får ati nå heter xt pe. Lenke til kommentar
radiated Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) Jeg tror det ikke spiller noen rolle hva du bruker. Har prøvd HL2 med Radeon 9800 og geforce 6800, begge fungerer fint. (6800 med bedre ytelse, det er jo en generasjon nyere.. men begge kortene er fullt spillbare) ATI-kortene støyer mindre, så kanskje dette er en grunn for å gå for ATI. Den målte forskjellen mellom ATI-kort og nVidia er ikke merkbar i praksis, så kjøp det kortet med best bundle/minst støy/laveste pris etter hva du trenger. edit: Om du trenger ny PSU kommer an på kortet du kjøper. Din PSU har bare 12A på 12V-railen, så du får prøve og se om det fungerer stabilt. Et geforce 6800ultra vil nok slite litt på din PSU. Endret 5. januar 2005 av radiated Lenke til kommentar
uberleif Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Ok.. Jeg har egentlig alltid likt nvidia best, men hvis ati yter mye bedre i source så vet jeg ikke helt hva jeg skal velge. Doom 3 er jeg ingen stor fan av, men er vel mange spill som kommer til å bruke den grafikkmotoren i framtiden kanskje? Tenker kanskje jeg går for 6800, et bra kort i mellomklassen leste jeg her ett sted.. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) Mellom klassen- da kjøper du nvidia uten tvil 6800le - 2000 kr kan softmoddes til 6800gt 6800gt - 3300 kr kan klokkes til 6800 ultra hastigheter (med større og mindre hell, kommer an på modellen du velger + kjølingen) Edit: OM du har kjøpt Nvidia de to siste årene (9700 - 9800 perioden til ati) har du gått glipp av de beste skjermkortene uten tvil! Endret 5. januar 2005 av simalarion Lenke til kommentar
kasol Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) Jeg har ATI kort, HiS X800XTPE og kjører CS:source i 1600x1200 med 90-100 fps og er veldig fornøyd med mitt ATI kort. Jeg har hatt best erfaring med ATI og liker personlig dem bedre etter veldig dårlig erfaring med ett 6800U kort. Endret 5. januar 2005 av kasol Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 mellomklassen skriver han Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå