John Abrahamsen Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Mye tryggere med P4 "kjernen" , en skikkelig jernklomp som beskytter råvarene. Umulig å knekke av biter på kjernen og div. dritt og møkk. Men jeg syns du skal flå den som drepte den t-fuglen! Ta mitt råd og skjær opp tryne på han og legg det i postkassa hans etterpå! :razz: Så tar du penger til en ny t-bird. Lenke til kommentar
SmoPe Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Jeg har nå lest igjennom hele tråden å må si at det er ikke så lett å skjønne hva du prøver å si her. Hold deg kunn til ting som er relevante for hva som kan ha gått galt med din PC, glem hva han har gjort med sin og hva du har gjort med hans PC, og ikke gidd å si noe om at det er hans skyld til oss, det er noe dere må finne ut av etter at vi på forumet kan finne ut av den mest sannsynlig årsaken. Anbefaler deg å skrive slik: 1: tok på prossesor kjernen for å sjekke varmen (at det var kammeraten din som gjorde det er likegyldig) 2: Satte på vifte da knakk øret på sokkelen (vet ikke om det var det som skjedde) 3: osv da blir det oversiktlig og vi kan kanskje finne ut av hva som skjedde list og opp hvilke komponenter du hadde og evt spmål etterpå. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 10. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2002 SmoPe: jeg er ening med deg om 1. 2. 3.osv...skal prøve 1. Jeg la kabinettet på gulvet. 2. Tok ut sideplata 3. Tok ut alle kompontene 4. Tok ut også hovedkortet pga vanskelig å ta ut CPU kjøleren. 5. Rørte ikke CPUen. 6. Han tok opp CPUen og tittet på den som behandler den uforsiktig. 7. Han gikk ut pga gikk hjem kl. 19.30 ca uten grunn. 8. Satte CPU kjøleren, jeg la den på. 9. satte alle kompontene sammen. 10.maskinen starter ikke, alle viftene snurrer og harddiskene også, ledene lyser, CD-romen, skjermkortet sin vifte snurrer også. skjermkortet og RAMen er satt skikkelig i. 11.Ba søsteren min om hjelp pga jeg hører dårlig, søsteren sa "null pipelyder", og spurte om igjen samme svaret. 12.Pussig ingen svar på skjermen :???: 13. Til Zane: det er ingen SPØK! jeg skal prøve å huske det du sa. Til ufo: Jeg sa Han vet GODT han skal være forsiktig uansett mot seg selv eller hos andre venner. GlacialTech Igloo 2310 har bare festeklips, bruker ikke de 4 hullene. Multiplieren min er 10.5x133 = 1400mhz, ikke 14, ABIT KG7 støtter maks 13, JEG knekte sokkel øret. Skal sjekke temperaturen på den, hvis ingen varme betyr den er 99,999% R.I.P. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Sikker på at du satte kjøleren orntli på? Hvis du starter maskina og ikke får en eneste pipelyd, så er det nok hovedkortet som er busta. Hvis CPU, RAM eller skjermkort er ødelagt / ikke satt i riktig, så SKAL du få en pipekode. Er du sikker på at du ikke kom borti noen av de små, små komponentene på hovedkortet når du skulle sette på kjøleribba / hvordan fikk du den på etter at du har knekt den biten av sokkelen?? Til dere som mobber ham for dårlige tankerekker / dårlig språk; Gå og ta dere en pause. Dere trenger tross alt ikke å svare hvis dere kun skal være spydige. -KJ _________________ http://forum.fellowship.no [ Denne Melding var redigert av: jevel på 2002-06-10 22:17 ] Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Krev penger for ****, det hadde jeg gjort. Feig venn som ikke innrømmer at han ødela kjernen da. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 11. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2002 Jeg satte kjøleren ordentlig på, men da jeg skulle ta av for å sette temperaturen (glemte det). så oppdaget jeg det. Lenke til kommentar
SmoPe Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Jeg syntes nesten det høres ut som om det er hk som er ødelagt for ellers skulle det kommet pipelyder. Er HK ødelagt er det jo ikke 100% sikkert at cpuen blir varm bare 99.999% som du påpeker. Hvis kameraten din eller noen andre har socket A hovedkort som støtter cpuen din tror jeg at jeg ville testet den der. Eller testet en annen cpu på hket ditt. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 11. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2002 Jeg sa alle viftene går, og kameraten min har Socket A hovedkort. Skal sjekke speaker kabel, dere vet nesten alle kabinetter har med et speaker ledning til HK for å få pipekode. Jeg er syk og jeg kan ikke gå ut og været i bergen er dårlig, da må jeg vente til jeg er frisk. Jeg gidder ikke ha VIA sine brikkesetter fordi jeg har sett mange har problemer med VIA, drivere, BIOS, alt. Jeg vil heller ha SiS 745 eller AMD 760 sin brikkesett hvis jeg oppdager mitt HK er ødelagt. Lenke til kommentar
The Red Devil Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 5. Rørte ikke CPUen. 6. Han tok opp CPUen og tittet på den som behandler den uforsiktig. 7. Han gikk ut pga gikk hjem kl. 19.30 ca uten grunn. 8. Satte CPU kjøleren, jeg la den på. 9. satte alle kompontene sammen. Hmm, tidligere sa du også at feste anordningene på socket*en var ødelagd. Vist dette stemmer, så er det du som har ødelagd den ikkje kameraten din. Du har kansje brekket den når du satte på kjøleren. Men ikkje heilt bare såpass at kjøleribba ikkje hadde kontakt med cpu core. Da du deretter satte på pc, kan cpu ha brent opp. Vist dette skjedde er det din feil og ikkje hans. Og du må være minimalt uheldig for å ødelegge desktop pc deler med statisk elektrisitet. Å ta på coren på ein cpu er ikkje farlig i det heile tatt... Det som vil skje vist du ikkje "renser" den etterpå er at du vil få dårligere kjøling siden du har eit microskopisk fettlag på coren. Lenke til kommentar
protom Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 ???Han tok på CPU'en for og sjekke om den var varm???? Skrudde han på maskinen? Hvist han startet maskinen UTEN noe kjøling er cpu'en brent.... Poff Lenke til kommentar
Bruners Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Hvorfor breke over en AMD?? kjøp en Intel Pentium 4 2Ghz Northwood.. Mye bedre, og så slipper du at ting blir ødelagt :smile: blir vell en lang diskusjon av dette da :smile: Lenke til kommentar
airguard Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Det sto et eller annet sted at du låste den opp ? brukte du blyant trikset for og gjøre det ? isåfall kan du ha feilet litt og låst opp vel mye, men jeg vet jo ikke sikkert. Hvis socket festet er ødelagt sjekk om du da også har brutt noen kretser rundt det, isåfall kan hovedkortet være kaputt. Sist og ikke minst ikke la en du føler er klåfingret og masete hjelpe deg med pcen din, slike folk er slitsomme og tar sjelden ansvar. "sensurert" airugard <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: airguard på 2002-06-11 20:57 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: airguard på 2002-06-11 21:18 ] Lenke til kommentar
protom Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Bruners Hvorfor gneller du om P4?? Hva F.. har det med saken å gjøre? Lenke til kommentar
protom Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Til bruners !! stikk fingern opp i ræ** og kjenn på lukta, da har du samme lukta som inlegget ditt har !! HEHE:) Lenke til kommentar
EC Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Steng av de flåsete kommentarene øyeblikkelig! Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Personlig ville krevd inn pengene på stedet, og hadde han ikke betalt ville jeg herpa hans pc og gitt han skikkelig inn. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 12. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2002 Jeg låste den opp lenge siden jeg tror det var Februar eller Mars. Jeg sa jeg brekte socketen og da jeg var ferdig på skolen så gikk jeg til Mamma og sjekket, ingen kretser er ødelagt, (sjekket med lommelykt). Hva betur sensurert? Jeg skulle ta av cpu-kjøleren for å sette en temperatursensor. Jeg renset den med toalettpapir. Jeg VET Kjernen ikke er død. ikke bry om Bruners, jeg hører ikke på ham. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Det kan være en av rambrikkene som er bøsta. Har du en eller to ? Prøv å få tak i en annen rambrikke og bytt ut... Sleit med at maskina ikke starta og ikke lagde noe lyd, og da var det ei dårlig-rambrikke/ram-sokkel som var problemet. Er brikka bøsta nok, så skjer ingenting, ik.no pip eller noe. Men over til noe hyggeligere. Det finnes mange cpukjølere som bruker alle tre feste-ørene på sokkelen. Disse skulle du kunne bruke, men maskina tåler ikke så mye nå som 1/3 av festene på en siden er borte. Kjøper du en tung kjøler, så bør den AV når du flytter maskina. Starta maskina når du holdt " Ins " inne? Og sjekk at det ikke ligger noe skumt innpå hk, som kan lage kortsluttninger(skruefester mm.) Spesielt sjekk ATX-strømkontakta. Var borti en pc som ikke ville starte etter reboot, og da var det en pitteliten dytt på ATX-kontakta som løste det. Sikkert en del "fare-out" forslag fra min side, men jeg sjøl hadde vært villig til å prøve spiritisme og åndeutdrivelse hvis det kunne vekke maskina fra de døde! :wink: _________________ "Well opinions are like assholes, everybody has one." [ Denne Melding var redigert av: ufo på 2002-06-12 21:19 ] Lenke til kommentar
jevel Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Quote: Den 2002-06-11 10:04, Qwseyvnd skrev:Jeg satte kjøleren ordentlig på, men da jeg skulle ta av for å sette temperaturen (glemte det). så oppdaget jeg det. Må nok si at jeg hadde blitt veldig skeptisk hvis jeg hadde sett dette på en av mine egne rigger. Har du mulighet til å ta et bilde av dette og legge ut så vi får se? I tillegg; Hvor fester du temperatur føleren? -KJ Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Quote: Den 2002-06-10 08:50, Ar`Kritz skrev:LA meg sjekke om jeg har oppfattet dette rett: etter kladding på kjernen satte dere opp FSB fra 100 til 133 MHZ på en Athlon T-Bird? rart det ikke smalt... TBird har Default FSB på 133 ... Hvor har du lest at TB smeller på 133 mhz på FSB'n ? Selv kjører jeg 143 uten noe problemer, uten noe modds... (tbird 800/Asus a7v rev 1.02) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå