Gå til innhold

Server.exe, Snakke med prog

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

høres tåplig ut, men.

du må somsagt bruke winsock(ikke nødvendligvis dll'n men det er letterst)

så må du ha et program på maskinen du skal skru av, og et program på maskinen du skal skru av ifra.

så er det bare å koble opp, også sender du noe så enkelt som "av" eller noe.

så parser det andre programmet det, og skrur av maskinen.

Lenke til kommentar

Har ikke Windows 2000 + XP en innebygget mulighet for nettopp dette? Tenker da på shutdown-kommandoen. Den kan brukes over nettverk (gøy å sende den til alle maskinene på hele skolen...). Men om denne ikke tilfredstiller dine behov, kan jeg ikke hjelpe deg noe mere. Er ingen racer i VB.

Lenke til kommentar
Hvordan kan jeg få server.exe fila min til å snakke med proget.

Og hjvordan kan jeg få kode til å aktiveres i serveren over nettverk?

Jeg prøver nemlig å lage et program til å slå av maskiner over nettverk

Jeg har laget et eksempel (webserver) til deg som du kan se på.

Denne bruker TcpClient-klassen istedet for Socket-klassen. Det er enklere å lese og skrive data til/fra klienten med TcpClient. Ulempen er at en ikke kan finne ut hvem klienten er (f.eks. ipadressen). Socket derimot har en RemoteEndPoint property som gjør dette enkelt. Ulempen er at i hasteverket jeg hadde med å få ferdig eksempelet til deg, så var det litt mer arbeid å skrive/lese data.

Uansett, her er webserveren i vb.net. Det må finnes en fil som heter "default.htm" i samme katalog som webserver applikasjonen kjører. Det ligger en kompilert versjon i Bin katalogen med en webside eksempel (rippet vg.transact.no. Fy meg!). webserveren svarer på port 8080, sånn i tilfelle du allerede har en webserver på pc'en din som bruker port 80. Start filen og klikk på "Start" knappne. Gå i webbrowseren din og skriv http://localhost:8080.

Webserver.zip

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...