Gå til innhold

usannsynlig dårlig oc av amd64, UPDATE:LØST!

Anbefalte innlegg

mitt oppsett:

Asus k8n s754 nforce3250

3000+ boxed newcastle

pc3200 ocz 2-3-2-5

aspire 520watt

9800pro

nyeste bios og alle nyeste drivere

jeg får ikke starta systemet med fsb 220, det kommer opp en feilmelding om at system.dll mangler eller er skadet (lurer på om den overklokker harddisken til den ikke greier å lese, correct me hvis jeg tar feil)

selv om jeg setter ned multipliern kommer jeg ikke opp på 220 i fsb

skjønner dere hva som kan være galt?

må si jeg håpa å kunne klokke litt mer enn fsb 216,

Endret av -Bassaddict-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takk for svar!

ja har prøvd å senke ht til 3, har aldri brukt no annet enn nyeste bios, har akkurat installert os på ny sata disk, brukte ata før og hadde akkurat samme symptomene.

divider? mener du der jeg velger minne frq fra 200 til 400? ja har prøvd det og.

har også prøvd å sette ned multipliern, men det virker som det er fsben som er årsaken uansett. har du flere forslag?

Lenke til kommentar

kom hjem nå og testa systematisk for å finne hvilket ledd som ikke vil bli med på klokkinga. kom fram til at det er akkurat det samme uansett hvilken HT, minnefrekvens, multiplier og volt jeg bruker, så lenge jeg ikke overskrider fsb på 218,

kjører på 218 i skrivende stund og alt fungerer som det skal, setter jeg den på 219 starter ikke skjermen når jeg booter, agp frequency står på 66 som den alltid har gjort, må jeg klokke opp agp slotten for at jeg skal få bilde? eller vil 3dkortet bare gå litt kjappere NÅR jeg har kommet inn i windows?

setter stor pris på alle svar

Lenke til kommentar

kom hjem nå og testa systematisk for å finne hvilket ledd som ikke vil bli med på klokkinga. kom fram til at det er akkurat det samme uansett hvilken HT, minnefrekvens, multiplier og volt jeg bruker, så lenge jeg ikke overskrider fsb på 218,

kjører på 218 i skrivende stund og alt fungerer som det skal, setter jeg den på 219 starter ikke skjermen når jeg booter, agp frequency står på 66 som den alltid har gjort , må jeg klokke opp agp slotten for at jeg skal få bilde? eller vil 3dkortet bare gå litt kjappere NÅR jeg har kommet inn i windows?

setter stor pris på alle svar

pci står det ikke no om, regner med at den er låst siden den ikke kan reguleres.

uansett, som du leser to poster over er det jo meninga fra hk sin side å bruke 10% overclock, rart om de ikke har låst pci da som gjør det mulig

Lenke til kommentar

YESSSSS kjører nå på fsb240 minnet på 480mhz cpu på 2,4ghz (xp3400) ht på 4

vanvittig chill! satte 2,5 på timings på minnet så har jeg samme latency som før 49ns, men på 80mhz mer! :D ram voltage:2,8 cpu voltage:1,625

knakk superpi på 1m på 46 sekunder før, nå knekkern det på 38 sek!!!

morrroo, antar posten kan stenges siden den er sterkt misvisende :p

Edit:hvis ingen har noen spørsmål angående samme oppsettet da.

peace

Endret av -Bassaddict-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...