Gå til innhold

Får ikke åpnet jpg i bilde og faksbehandling

Anbefalte innlegg

Jeg reinnstallerte XP Pro på en maskin og la inn SP2. Nå vil ikke jpg bilder lenger åpne seg i bilde og faksbehandling. Det går ikke selv om jeg høyreklikker og velger åpne i...bilde og faksbehandling. Da skjer det absolutt ingenting.

Det pleier jo å stå "åpne" i toppen av menyen når man høyreklikker på et bilde men det gjør det ikke her nå. Det står "rediger" men da åpner den seg i Paint. Hvis jeg høyreklikker på et bmp bilde så kan jeg velge "forhåndsvisning" og da åpner det seg i bilde og faksbehandling. Det går ikke med jpg.

Jeg har også prøvd å gå på mappealternativer-->filtyper for å sette bilde og faksbehandling som program for jpg men det hjelper ikke.

Hva har skjedd og hvordan kan det fikses?

Jeg er klar over at det er et hav av andre bildeprogrammer der ute men jeg liker å bruke bilde og faksbehandling. Den er rask og god til mitt bruk :love:

Endret av Ferdinand
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høyreklikk på filen, velg "Åpne i", "Velg program" og huk av for "Åpne alltid denne filtypen i dette programmet". :)

Funker ikke det heller. Det skjer ingenting.

Kan en eller annen som bruker XP være grei og gå på mappealternativer-->filtyper-->JPEG-->avansert-->rediger på sin maskin og poste den kommandoen som står under "program som utfører handling" ? Kanskje det går hvis jeg legger inn det samme på min maskin...? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...