Tobo-Potato Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 En skikkelig tøff bass det der M.H! Er nesten litt misunnelig. Hva er den lampa til? Er det en limiter eller? Lenke til kommentar
M.H Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 En skikkelig tøff bass det der M.H! Er nesten litt misunnelig.Hva er den lampa til? Er det en limiter eller? Den lampa indikerer bare om den er aktiv eller passiv. Med den bryteren ved siden av, switcher man mellom aktiv og passiv. Lyser når den er aktiv. For min del hadde jeg vel egentlig sett at det ikke lyste noen lampe i det hele tatt, men det plager meg ikke så mye. Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Litt fresht da. Har du sett noen av Mark Kings instrumenter? De har lysdioder på gripebrettet. Blir litt harry... Lenke til kommentar
M.H Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Hehe, blir litt... harry, ja. De blinker vel i takt med musikken om jeg ikke husker helt feil. Men han er så flink at blinkende instrumenter eller ikke spiller ingen trille. Men det lyset på Statusen lyser så svakt, at jeg er usikker på om det ville blitt lagt merke til på en scene. Lenke til kommentar
blured Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Din? Isåfall, mye ga du? Heh, nope. Bare en jeg så på talkbass. Tror Rickenbackere ligger på rundt 17k ny her i Norge? De billigste modellene i alle fall? EDIT: Ja, fra 17k til 30k her i Norge, i følge luthman.no. Husker jeg fikk tilbud om å kjøpe en ett halvt år gammel Rickenbacker 4003 i midnight blue jeg. For seks tusen! Dama jeg kunne kjøpt den av hadde fått den på konkurssalg for omtrent det samme gjennom basslæreren sin. Fy faen, tror aldri jeg har tatt en like idiotisk avgjørelse noen gang. Hadde ikke penger akkurat da skjønner du... Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Vil det være mulig å bygge om en 4 strengers bass til en 8 strenger? Det jeg har tenkt på, er om halsen er bred nok, og om den vil tåle presset fra strengene. Hva tror dere? Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Jeg tror det er mulig. Men bredden på halser varierer jo veldig. Tror ikke presset vil være noe problem. Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Jeg fant en 8 strengers bridge på eBay, og fant ut at denne faktisk er en millimeter eller to smalere enn den originale med 4 strenger. Bredden vil med andre ord ikke være et problem. Det er tre andre ting jeg har tenkt på også: - kan jeg kjøpe en oversadel med plass til 8 strenger, må jeg kjøpe en til 4 og så lage 4 "hakk" til, eller kan jeg kjøpe en helt "hakkfri" og tilpasse den selv? - De fleste 8 strengers bassene jeg har sett har 4 store og 4 små stemmeskruer, noe som er praktisk, siden 8 store stemmeskruer ville krevet veldig stor plass. Problemet mitt er at jeg ikke kan finne små stemmeskruer til bass noe sted. Må jeg kjøpe stemmeskruer til gitar og bruke, eller finnes det noen spesielle til bass? - vil vanlige pickups til 4 strengers bass fungere, siden denne egentlig bare er en 4 strenger med ekstra brede strenger? Lenke til kommentar
Aslebassist Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Etter mange prøvelser av flere forskjellige basser (og overtalelser fra andre folk) er jeg kommet fram til at det er fender som er tingen Men valget er neimen ikke lett. JEg er en eier av en klassisk fernandez, den er bra den men ikke like fleksibel og kul i lyden som en fender. Det er da precission og jazz jeg har prøvd mye. plutselig oppdaget jeg jaguar bassen! Den var utrolig bra!! noen som har noen erfaringer med denne? vilken ville dere tatt? Precission, jazz, eller jaguar?? Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 hvis du ikke punker eller er ute etter en ganske flat, monoton lyd...så skaff deg en jazz.....eller et helt annet merke :-p ....MÅ ikke være Fender.... Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 MusicMan StingRay er tingen! Fungerer til det meste av musikk, låter kanon og er herlig å spille på. Skal innrømme at for meg er MM tingen da MusicMan StingRay er tingen! Fungerer til det meste av musikk, låter kanon og er herlig å spille på. Skal innrømme at for meg er MM tingen da Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Har spilt på en MM Stingray i over 10 år jeg og.....kan ikke ta feil der ass ! Personlig synes jeg halsen på hvertfall Fender Jazz blir litt for tynn på de lave frettene....men bassen llåter jo kanon den og, ingen tvil. Mye bra der ute !! Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Hvilken forskjell! Jeg skiftet nettop strenger fra .040-.125 til .050-.135 - Jeg skifter nok neppe tilbake til noe så tynt noen gang igjen. Alt på B-strengen gikk fra å være grumsete, til å bli like klart som alt annet, og alt det andre ble også et helt hav klarere enn det var før. Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Aslebassist: Gjør som meg, velg precision! Jazz-basser er gode de også, men jeg fikser ikke halsen. Den er allt for tynn for min del. Dessuten liker jeg precisionlyden bedre enn lyden fra en jazz, så valget ble enkelt for meg Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 hvis du skal ha en alsidig bass som funker i flere stiler...så velg en jazz framfor en precision...lett Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Sant, jazzbasser fungerer til så utrolig mye mer, flere muligheter med to pickuper Lenke til kommentar
M.H Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Kan og skrive under på at Jazz basser funker til det meste. Jeg har ikke behov for flere basser enn Jazz bassen. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Jeg har såvidt begynt å kikke på ny bass (selv om min er under et år gammelt). Tviler på det blir no kjøp med det første, men hvis jeg får sommerjob kan det være jeg slår til. Har sett spesielt på Warwick, fordi jeg syns de SER utrolig kule ut. Var innom på den lokale musikkbutikken (Musikkhjørnet i Arendal) og kikka før idag, og der hadde de 3 Warwick-basser. Jeg er ganske sikker på at det var disse: Warwick Rockbass Corvette Classic Link. Så hvertfall ganske lik ut. Jeg vet at det var en Warwick Rockbass med sunburst-design, hvertfall. Den på musikksjappa hadde 5 strenger, da. Ca 4600 kroner. Warwick Rockbass Streamer LX Link. Det var en helsvart Rockbass, og da tror jeg det var denne. 4 strenger. Rundt 4300 tror jeg de tok for den. Den siste tror jeg var en Rockbass Streamer Standar, men den likte jeg ikke, så den er nok uaktuell. Hvis prisene over ser HELT på jordet ut, var det nok andre modeller. De var riktignok på tilbud nå. Rundt 1000 kroner dyrere før tilbudet, tror jeg. Er dette gode basser? Jeg digger hvertfall utseendet. Har sett litt på noen Ibanez-basser i samme prisklassen (5-7000). Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Rockbass er billigserien til Warwick. Jeg har bare prøvd et par uten amp, men de virka ikke så verste nei Jeg velger å mene at det er gode basser for prisen. Og ja, de ser utrolig bra ut! Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) Jepp, det er utseendet jeg har forelsket meg i. Men, skal det bli no kjøp må jeg nok få meg en sommerjobb. Lurer på om det var en Ibanez BTB-670 jeg så et sted, som jeg likte godt. Syns gjennomgående hals (eller hva det heter) er stilig. Endret 5. mars 2009 av Knewt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå