Tunky Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Skal ha musikkfremføring på skolen. Spille et instrument/synge/danse. Jeg tenker jeg skal prøve å spille bass. Noen som vet om en tøff sang/melodi på bass som ikke er altfor vanskelig? Må spille alene evt. med playback. Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Pink Floyds Money er jo alltids en slager. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) Den virka som en passe utfordring for meg selv, samtidig som den virka litt stilig. Takk for forslaget. Kan forresten nevne at vi egentlig var en gruppe som skulle spille sammen, men så brakk gitaristen armen. Så da valgte resten av oss å spille alene. Endret 11. februar 2009 av Knewt Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Jøss, bra timing for gitaristen der, må jeg si, Knewt! Forøvrig, en liten bump fra forrige side: WARWICK BLUE CAB 15 - Grei forsterker for hjemmebruk? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Hvis du får med deg en på vokal, så er "Fever" kjempetøff med kun bass og sang. Synes jeg. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) Vil disse to være ok for å spille hjemme, med relativt lavt volum? Anbefaler veldig å kjøpe en av de der. Bruker en slik en i basstimene mine. Vurderer en selv til øving hjemme Endret 12. februar 2009 av fBlikeng Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Hvis du får med deg en på vokal, så er "Fever" kjempetøff med kun bass og sang. Synes jeg. Den er tøff, ja. Tviler meget sterkt på at jeg klarer å dra med meg noen til å synge. Ingen gutter i klassen synger/tør å synge. De to jentene jeg vet om som faktisk tør å synge skal vel spille gitar og synge sammen. Synd. Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Knewt: Hva er oppgaven dere har fått? Bare å spille/synge en hvilken som helst sang? Dersom det er oppgaven kan det bli litt kjedelig dersom det bare blir deg alene på gruppa. Backingtrack kan jo være nødløsningen, men etter erfaring pleier musikklærere å bli imponerte (du får god karakter) dersom du gjør noe kreativt. Dersom oppgaven er litt fri kan du sikkert gjør en annen vri på fremføringen sin som f. eks. å heller fortelle litt om bassen, dets rolle i ulike sjangere, vise frem spilleteknikker osv. Da blir det jo spilling, men med en litt annen vri. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Nja. Vi skulle spille et instrument mer enn en framføring. Syns ideen virker spennende, men tror ikke den treffer der ho vil. Kan jo høre på mandag. Lenke til kommentar
M.H Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) Noen poster tilbake var det ønske om bilder av Statusen. Mangel på tid har gjort at jeg ikke har postet noen før nå. Her er et par jeg tok i hui og hast mellom slagene her en dag. Legger dem i spoiler om noen ikke ønsker å se dem. Endret 12. februar 2009 av M.H Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Den var jo.. spesiell. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 En skikkelig snadderbass det der. Gratulerer! Lenke til kommentar
M.H Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Den var jo.. spesiell. Joda, ser kanskje litt... uvanlig ut. Men er knakende god lyd i den. Veldig lettspilt og god å spille på. Syns nå jeg da. Nå ble det jo skikkelig moro å spille båndløst. Ashboryen er fin til sitt bruk, men denne var noe HELT annet. Headless er absolutt ingen problem. Tvert i mot. Å skifte strenger gikk nesten for lett. Og den blir jo aldri ustemt. Har nesten ikke behøvd å stemme den etter jeg skiftet strenger. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Tøff bass, men den kunne blitt uendelig mye fetere med hode, men det er jo bare min mening Lenke til kommentar
M.H Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Tøff bass, men den kunne blitt uendelig mye fetere med hode, men det er jo bare min mening Tenk hvor kjedelig verden ville vært om alle mente det samme? Mye mulig den vill sett tøffere ut med hode. Men det plager ikke meg at det ikke er der. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Pøsh. Det er jo hodeløst å påstå at denne ikke skal være slik den er! Jeg har også Ashbory, forresten, men regner med vi har diskutert det i en annen tråd for en tid tilbake. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Neck-dive er vel et kjempeproblem? Lenke til kommentar
M.H Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Hehe, nei den diver ingen vei. Veldig behagelig å ha den "påkledd". Trodde Fendern var god, men denne er faktisk hakket bedre. Litt lettere er den nok og. Jo, jeg lagde en tråd her for en stund siden angående kjøp av en Ashbory. Angrer absolutt ikke på kjøpet for å si det slik, men er jo en del lettere å spille på en båndløs med normal skala og kropp. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Noen som har erfaring med Orange? Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 (endret) svarte steike, denne må jeg ha! Var å så Supersuckers i stavanger igår, og dæven der var det en som hadde en longhorn! Måtte bare drøse litt! Endret 13. februar 2009 av apegryn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå