Gå til innhold

Forumets uoffisielle bass-tråd

Krankemot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den virka som en passe utfordring for meg selv, samtidig som den virka litt stilig. Takk for forslaget. :)

Kan forresten nevne at vi egentlig var en gruppe som skulle spille sammen, men så brakk gitaristen armen. Så da valgte resten av oss å spille alene.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar
Hvis du får med deg en på vokal, så er "Fever" kjempetøff med kun bass og sang. Synes jeg.

Den er tøff, ja. Tviler meget sterkt på at jeg klarer å dra med meg noen til å synge. Ingen gutter i klassen synger/tør å synge. De to jentene jeg vet om som faktisk tør å synge skal vel spille gitar og synge sammen. Synd.

Lenke til kommentar

Knewt: Hva er oppgaven dere har fått? Bare å spille/synge en hvilken som helst sang? Dersom det er oppgaven kan det bli litt kjedelig dersom det bare blir deg alene på gruppa. Backingtrack kan jo være nødløsningen, men etter erfaring pleier musikklærere å bli imponerte (du får god karakter) dersom du gjør noe kreativt. Dersom oppgaven er litt fri kan du sikkert gjør en annen vri på fremføringen sin som f. eks. å heller fortelle litt om bassen, dets rolle i ulike sjangere, vise frem spilleteknikker osv. Da blir det jo spilling, men med en litt annen vri.

Lenke til kommentar

Noen poster tilbake var det ønske om bilder av Statusen. Mangel på tid har gjort at jeg ikke har postet noen før nå. Her er et par jeg tok i hui og hast mellom slagene her en dag. Legger dem i spoiler om noen ikke ønsker å se dem. :p

post-10874-1234469053_thumb.jpg

post-10874-1234469061_thumb.jpg

Endret av M.H
Lenke til kommentar
Den var jo.. spesiell. :p

Joda, ser kanskje litt... uvanlig ut. :p Men er knakende god lyd i den. Veldig lettspilt og god å spille på. Syns nå jeg da. Nå ble det jo skikkelig moro å spille båndløst. Ashboryen er fin til sitt bruk, men denne var noe HELT annet. Headless er absolutt ingen problem. Tvert i mot. Å skifte strenger gikk nesten for lett. Og den blir jo aldri ustemt. Har nesten ikke behøvd å stemme den etter jeg skiftet strenger. :cool:

Lenke til kommentar
Tøff bass, men den kunne blitt uendelig mye fetere med hode, men det er jo bare min mening ;)

Tenk hvor kjedelig verden ville vært om alle mente det samme? :p Mye mulig den vill sett tøffere ut med hode. Men det plager ikke meg at det ikke er der. :)

Lenke til kommentar

Hehe, nei den diver ingen vei. Veldig behagelig å ha den "påkledd". Trodde Fendern var god, men denne er faktisk hakket bedre. Litt lettere er den nok og. :)

Jo, jeg lagde en tråd her for en stund siden angående kjøp av en Ashbory. Angrer absolutt ikke på kjøpet for å si det slik, men er jo en del lettere å spille på en båndløs med normal skala og kropp. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...