Gå til innhold

Forumets uoffisielle bass-tråd

Krankemot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter her å ser på en Squire Precision bass, nesten ubrukt, som vurderes kjøpt. Er det noen ting spesielt jeg burde se etter for å se om denne er brukbar for en nybegynner?

Eller har man forslag til andre instrumenter som vil være bedre for en begynner?

Edit: Prisgruppe: Fra 2-4000 for kun instrumentet.

Endret av -Torb
Lenke til kommentar

Hurra! Der fikk jeg omsider min nye bass levert på døra!

Det var jammen meg på tide - Den jeg bestilte først, ble høyst sannsynlig stjålet av en ansatt i det svenske postvesenet ... Jeg nekter ærlig talt å tro på at de mistet den.

Det er nå i alle fall omtrent en måned siden jeg bestilte, så nå er jeg så absolutt fornøyd.

Bilder kommer om en kort stund. :)

Lenke til kommentar
Hurra! Der fikk jeg omsider min nye bass levert på døra!

Det var jammen meg på tide - Den jeg bestilte først, ble høyst sannsynlig stjålet av en ansatt i det svenske postvesenet ... Jeg nekter ærlig talt å tro på at de mistet den.

Det er nå i alle fall omtrent en måned siden jeg bestilte, så nå er jeg så absolutt fornøyd.

Bilder kommer om en kort stund. :)

Aldri overlat det til en svenske å håndtere noe verdifullt. Hva slags bass var det du kjøpte?

Lenke til kommentar

Merker at jo mørkere toner jeg spiller, jo mer grumsete og mindre definert blir lyden. Spesielt fra A# til D# er det veldig vanskelig å høre lyden klart.

Man kan vel anta at synderen her er gitarforsterkeren, og at dette er noe som vil forsvinne hvis jeg skaffer en bassforsterker i stedet? :)

EDIT:

Mjo, jeg vil nesten tro jeg svarte på mitt eget spørsmål her - Skiftet over fra en Roland Cube 30 til en noe kraftigere Marshall TSL601, og problemet ble i alle fall en god del mindre.

Blir nok uansett nødt til å skaffe en liten bass-forsterker ... Det nytter jo ikke at det mørkeste blir så grumsete at det er vanskelig å høre klart!

http://www.thomann.de/se/warwick_blue_cab_151.htm

http://www.thomann.de/se/warwick_blue_cab_15.htm

Vil disse to være ok for å spille hjemme, med relativt lavt volum?

EDIT2: Forresten! Er den eneste forskjellen på Cab 15 og Cab 15.1 at den førstnevnte er en eldre utgave?

Informasjonen jeg har funnet tilsier det, men jeg spør ettersom jeg ikke har lest noe definitivt.

Endret av SGE7000
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...