M.H Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Da var Statusen i hus. Med diverse mangler til og med. Mangler både hode og bånd. Fantastisk instrument. Men den skriker etter nye strenger. Noen som vet om noen (nett)butikker i Norge som har double-ball strenger? Altså strenger med klump i begge endene? Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Noen som vet hvordan jeg kan få tak i en veldig billig bassgitar? Jeg vil ha en bassgitar som jeg kan bygge om, og trenger egentlig bare en hals og en kropp, men oppdaget at det vil være billigere og enklere å kjøpe en hel bass og bygge den om Lenke til kommentar
M.H Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Nå skriver du ikke noe om hvor billig den må være. Ikke hvilken type bass du er ute etter heller. Men siden du uansett skal mekke på den, kan det kanskje være en ide å kjøpe brukt? Pleier å ligge en del billige instrumenter på finn.no for eksempel. Her her en som skal selge kun kroppen for eksempel. Om det er spesielt billig vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Billig = så billig som mulig. Brukt eller nytt. Samme hva slags bass det er, men 4-strenger er foretrukket (er vel billigst også). Skal bare ha en som et slags prøveprosjekt =) Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Etter å ha spilt litt bass på skolen bestemte jeg meg for å kjøpe bass Sitter spent og venter på denne pakka nå, samt elbassboka 1 og 2 Lenke til kommentar
oOF Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Billig = så billig som mulig. Brukt eller nytt. Samme hva slags bass det er, men 4-strenger er foretrukket (er vel billigst også). Skal bare ha en som et slags prøveprosjekt =) Jeg har en Morgan jazzbass-klone som du kan få i deler nokså billig.. Aberet er at jeg har tatt ut de tre lyseste båndene fra halsen og den er i deler. Det er ikke en spesielt god bass, men det kan vel kalles et prosjekt. Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Hørte snakk om en sjappe kalt The Bass Cellar eller no' lignende i London by i England. Noen som har vært der og kan forklare hvor den ligger for en som skal til London for første gang i mars? Endret 5. februar 2009 av Tobo-Potato Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Tror den ligger i Denmark Street. Søk opp på Google Maps =) Gaten er uansett verdt å sjekke ut, masse musikkbutikker der Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Da skal jeg dit! Viste seg at det var mange forskjellige Denmark Street-gater i London, men sjappa ligger i 22 Denmark Street i Soho. Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Hvis hukommelsen min ikke streiker helt nå, så ligger gaten mellom oxford street og picadilly circus. Tror du følger Bond Street eller Tottenham Court Road (de ligger etter hverandre) mot øst (fra oxford street), så ligger det på venstre side. Muligens litt feilskrevet navn, men du skjønner hva jeg mener Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Takk for en nærmere veibeskrivelse Jornan! Hvis du har vært der selv, kunne du fortalt litt om hva slags sjappe det er? (Selvsagt vet jeg at de selger bassgitarer og tilbehør der!) Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Woho. Idag spilte jeg sammen med en trommis og gitarist. Det var ganske gøy. De er en del bedre enn meg (jeg begynte i høst), men det gikk bra. Vi ble enige om å øve på Enter Sandman og møtes igjen om en uke eller no. Dette var en del mer givende enn kjedelige basslekser i en bok. Lenke til kommentar
M.H Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Noe helt annet å spille med andre, ja. Kan ikke sammenlignes med å øve alene. Nye strenger til Statusen ankommet, påmontert og testet. De gamle strengene må ha vært ganke så gamle. Ble jo nesten som et nytt instrument. Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Gratulerer! Når får vi se bilder? Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 non som har testa ibanez iceman bassen? trenger ei rølpefjøl til thrashbandet jeg kan hærje litt med. Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Takk for en nærmere veibeskrivelse Jornan! Hvis du har vært der selv, kunne du fortalt litt om hva slags sjappe det er? (Selvsagt vet jeg at de selger bassgitarer og tilbehør der!) Bare hyggelig. Har vært der et par ganger. Det er en typisk bassjappe, men mange basser på et lite område Husker ikke helt hva som er der, men mener å huske at det var god blanding av kjente og ukjente merker. De selger basser og diverse utstyr, strenger osv., men ikke forsterkere o.l. Uansett, Denmark Street er en hel gate fylt med musikkbutikker, så det er flere butikker der med både bass og gitar, noen med kun bøker med noter, lære-å-spille-bøker osv og mye annet. Men jeg har ikke vært der på nesten et år nå, så mye kan ha skjedd på den tiden. Mye har forandret seg der på den tiden tidligere Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Ser ut som jeg må sette av litt tid til basskjeller'n og danskegata! Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Woho. Idag spilte jeg sammen med en trommis og gitarist. Det var ganske gøy. De er en del bedre enn meg (jeg begynte i høst), men det gikk bra. Vi ble enige om å øve på Enter Sandman og møtes igjen om en uke eller no. Dette var en del mer givende enn kjedelige basslekser i en bok. Herlig, betyr det at du har fått deg et band? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Band og band. Vi ble nå hvertfall enige om en sang vi skulle øve på! Og så skal vi spille sammen igjen en gang senere. Det er en til vi vet om som spiller litt gitar, så vi skal kanskje få med han og (rhytm). Han spiller keyboard, men det er det heller tvilsomt vi får bruk for til vår musikksmak. Nå er det faktisk sånn at jeg gleder meg til å komme hjem og spille. Woho. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå