Tuttebobo Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Har lyst på ny bass. Noen som har erfaringer med myhrbraaten.no, og er det noen som har erfaringer med denne bassen? http://www.myhrbraaten.no/product_info.php...products_id=782 God bass det der, er en her inne som har den. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Har lyst på ny bass. Noen som har erfaringer med myhrbraaten.no, og er det noen som har erfaringer med denne bassen? http://www.myhrbraaten.no/product_info.php...products_id=782 Veldig bra instrument til den prisen. Jeg har selv A6 (6-strengs modellen) og har brukt den en del de siste par månendene. Lettspilt, solid, god mekanikk og elektronikk, mye variasjon i lyden. Den sliter litt med å holde på stemmingen fra dag til dag men det kan skyldes strengene (som jeg ikke har skiftet). Dette er ikke noe problem på en vanlig spillejobb eller konsert. Er du ute etter en god og rimelig 5-strenger og denne passer deg i utforming er det bare å handle i vei. Du hører at det ikke er en 15000-kroners bass men du får det du betaler for og litt til. Du kan også vurdere noen av de rimeligere Ibanez-modellene som ligger omtrent likt prismessig og som ikke er så ulikt utformet. Myhrbråten er solide og ryddige. De har en god bassist som jobber der og som setter opp bassen skikkelig for deg om du ber om det. Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Jeg har A5'n og jeg er veldig fornøyd. Kjøpte den også på Myhrbraaten, men jeg har vært der i ettertid, så jeg vet ikke hvor greie de er på vedlikeholdsarbeid. Jeg vil anbefale deg å dra til butikken og kjøpe den der, om du ikke bor for langt unna, for å prøve den og prute på prisen. De tar seg ganske godt betalt for Cort-baggen, men den er verdt prisen. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Er det noen av dere som har erfaring med Fulltone Bassdrive? Ser etter en distortion-pedal og akkurat denne virker å ha fått en hel del gode kritikker. Men vil gjerne høre fra dere her inne om dere har noen erfaring med den, og gjerne andre som kan sette den i kontrast. Den virker ikke å være umiddelbart tilgjengelig fra butikker her i Trondheim, som så mye er, så tenker å like så gjerne bestille den fra Ebay om folk her og andre steder virker å ha stødig positiv erfaring med pedalen. Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Du burde sjekke ut en Wolly Mammuth, kongepedal ! Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Tre45 forhandler Fulltone så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Du burde sjekke ut en Wolly Mammuth, kongepedal ! Wolly Mammuth så virkelig bra ut. Dobbel så dyr som en Fulltone Bassdrive, men fra demoene å dømme så var det mer lyden jeg er ute etter. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Ser ut som Godlyd.no selger Wolly Mammuth for under det den vil koste fra Ebay etter moms, ikke inkludert frakt. Så må nok plukke en med meg derifra når jeg er hjemme i Sandnes for julen. De beste julepresangene er de en gir seg selv Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Jeg skal love deg at du ikke blir skuffa av Wolly Mammuth'n !! Garantert ! Lenke til kommentar
Marius Fjeld Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Lærte meg starten på Anesthesia (Pulling Teeth) og introen på My Friend of Misery i går Lenke til kommentar
Quenyth Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Noen som har erfaringer med Yamaha RBX775 ? Har lyst på ny bass. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 De Yamaha-bassene jeg har prøvd har vært ikke så jævla unike at det gjør noe, men lyden er ganske "vid", altså en kan få nesten den tonen en vil, i alle fall på de modellene jeg har prøvd. RBX775 er sikkert ikke noe unntak. Lenke til kommentar
Quenyth Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Ok. det står mellom Cort Artisan A-5 og Yamaha RBX775. Men er litt usikker på vilken. Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Kan anbefale Corten! Veldig god å spille på. Lenke til kommentar
HuGo4 Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 heisann.. skal kjøpe meg en ny bass nå, har lenge lurt på ibanez btb 470, men har ikke fått prøvd den, er det noen som har erfaring med den her eller..? er på utkikk etter en ibanez bass som er lettspilt, med en slank og fin hals med god lyd i 5-6 tusen kronersklassen.. noen som kan hjelpe..? Lenke til kommentar
Quenyth Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Lærte meg Introen på Edge of Paradise med Kamelot, One Cold Winters Night dvd'en Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Var også ute etter den. Prøvde den og synes den var grei. På leting etter butikken hvor de solgte den billigst oppdaget jeg Cort Artisan A-5. Kjøpte den for 6000 kr hos Myhrbraaten og er veldig fornøyd. Et godt alternativ til BTB'en. Lenke til kommentar
Quenyth Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Nice, Ja blir nok den bassen jeg kjøper. Takk for alle tips Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Heisann! Jeg er for tiden på utkikk etter en bass, og lurer på om noen her kanskje kan hjelpe meg med det. Det behøver ikke være noen spesielt høy kvalitet på instrumentet, da den i første omgang bare vil bli brukt i hjemmestudioet, og i forbindelse med bandøvelser samt små gigs. Det viktigste for meg, er i grunn at den møter de følgende kriteriene: - 5 strenger - Relativt lettspilt - Pickuper av en viss kvalitet - Jeg vil ikke ende opp med noe som støyer overdrevent mye. - Pris: Under 7000. Jo billigere, jo bedre. Først og fremst, vil jeg nok bruke den til å spille metal, rock og denslags. Takker for all hjelp jeg eventuelt får! Mvh, Johannes Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 A-5 på deg også da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå