Gå til innhold

Forumets uoffisielle bass-tråd

Krankemot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har lyst på ny bass. Noen som har erfaringer med myhrbraaten.no, og er det noen som har erfaringer med denne bassen?

http://www.myhrbraaten.no/product_info.php...products_id=782

Veldig bra instrument til den prisen. Jeg har selv A6 (6-strengs modellen) og har brukt den en del de siste par månendene. Lettspilt, solid, god mekanikk og elektronikk, mye variasjon i lyden. Den sliter litt med å holde på stemmingen fra dag til dag men det kan skyldes strengene (som jeg ikke har skiftet). Dette er ikke noe problem på en vanlig spillejobb eller konsert.

Er du ute etter en god og rimelig 5-strenger og denne passer deg i utforming er det bare å handle i vei. Du hører at det ikke er en 15000-kroners bass men du får det du betaler for og litt til. Du kan også vurdere noen av de rimeligere Ibanez-modellene som ligger omtrent likt prismessig og som ikke er så ulikt utformet.

Myhrbråten er solide og ryddige. De har en god bassist som jobber der og som setter opp bassen skikkelig for deg om du ber om det.

Lenke til kommentar

Jeg har A5'n og jeg er veldig fornøyd. Kjøpte den også på Myhrbraaten, men jeg har vært der i ettertid, så jeg vet ikke hvor greie de er på vedlikeholdsarbeid. Jeg vil anbefale deg å dra til butikken og kjøpe den der, om du ikke bor for langt unna, for å prøve den og prute på prisen. De tar seg ganske godt betalt for Cort-baggen, men den er verdt prisen.

Lenke til kommentar

Er det noen av dere som har erfaring med Fulltone Bassdrive? Ser etter en distortion-pedal og akkurat denne virker å ha fått en hel del gode kritikker. Men vil gjerne høre fra dere her inne om dere har noen erfaring med den, og gjerne andre som kan sette den i kontrast.

Den virker ikke å være umiddelbart tilgjengelig fra butikker her i Trondheim, som så mye er, så tenker å like så gjerne bestille den fra Ebay om folk her og andre steder virker å ha stødig positiv erfaring med pedalen.

Lenke til kommentar

heisann.. skal kjøpe meg en ny bass nå, har lenge lurt på ibanez btb 470, men har ikke fått prøvd den, er det noen som har erfaring med den her eller..? er på utkikk etter en ibanez bass som er lettspilt, med en slank og fin hals med god lyd i 5-6 tusen kronersklassen.. noen som kan hjelpe..?

Lenke til kommentar

Heisann!

Jeg er for tiden på utkikk etter en bass, og lurer på om noen her kanskje kan hjelpe meg med det. :)

Det behøver ikke være noen spesielt høy kvalitet på instrumentet, da den i første omgang bare vil bli brukt i hjemmestudioet, og i forbindelse med bandøvelser samt små gigs. Det viktigste for meg, er i grunn at den møter de følgende kriteriene:

- 5 strenger

- Relativt lettspilt

- Pickuper av en viss kvalitet - Jeg vil ikke ende opp med noe som støyer overdrevent mye.

- Pris: Under 7000. Jo billigere, jo bedre.

Først og fremst, vil jeg nok bruke den til å spille metal, rock og denslags.

Takker for all hjelp jeg eventuelt får!

Mvh,

Johannes :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...