fbassbassbass Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Den var rett og slett heit. Er Bartolinene og bridgen standard på den modellen? Eller er bassen fiksa på pittelitt? Endret 1. oktober 2008 av fBlikeng Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Neida, det er helt standard. Imponerende hva de har fått til den prisen. Utseendet er jo helt konge også. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Woah, imponerende ja. Grattis da Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Har testa A5en, smud bass det, men blir nok Warwick på meg nestegang, eller en Tobias til hehe Endret 1. oktober 2008 av Tuttebobo Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Takker! Har vurdert andre og dyrere basser men jeg har nok dyre basser fra før av. Ville ikke investere mer enn at det ikke er all verdens bortkastet om den ikke blir veldig mye brukt. Så langt er jeg strålende fornøyd med den. Står ikke noe tilbake for langt dyrere modeller jeg har prøvd (Yamaha, Ibanez). Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Yes, men over til noe mer. Trenger ny amp. En med litt muligheter for lyd, samt litt trøkk (nok til øving og små-gigger) Helst ikke mer en 5-6-7 tusen. Noen tips? Du kan kanskje se etter en kombo i Nemesis-serien til Dave Eden. Vanskelig å få tak i her i landet, men absolutt verdt det. Har selv en stor Eden rigg i toppserien dems og det er uten tvil det beste anlegget jeg noen gang har spilt på, og jeg har prøvd det som er av anlegg der ute ! Men det koster selvfølgelig deretter og jeg importerte alt selv fra statene. Vet det er en butikk i Køben som selger Nemesis-serien, så kan være verdt å sjekke med de. PS! Hvordan Vic Wooten ikke kan være på den lista til kultur.no er jo et gigantisk mysterium. Mer innovativ, teknisk og kreativ bassist skal man lete jæææææævli lenge etter ! Noen som så han, Stanley og Marcus på søndag ?? Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Og hvor spilte de på søndag? Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 PS! Hvordan Vic Wooten ikke kan være på den lista til kultur.no er jo et gigantisk mysterium. Mer innovativ, teknisk og kreativ bassist skal man lete jæææææævli lenge etter ! Noen som så han, Stanley og Marcus på søndag ?? Jeg hadde sykt lyst, og har et par venner som var der, men selv bor jeg dessverre på feil kant av landet. Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Sentrum Scene ! Var så bra som jeg trodde det skulle bli ! Helt sinnsykt ! Andre gangen jeg så Victor (2002 Bass Day var første), men første gang jeg så Marcus og Stanley, så det var litt av en opplevelse. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Jeg var der. En fantastisk opplevelse, og overraskende variert. Helt topp. Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Får vel legge opp litt bilder av siste skudd på stammen; en Cort A6: Har lenge ønsket en seks-strenger og Myhrbråten i Oslo kom med et godt tilbud på denne (6.000). Ikke mer enn at det er verdt for å få prøvet ut om det er like gøy som det ser ut. Finishen er veldig bra. Neck-through design, Bartolini pick-ups, Hipshot bridge og tunere, 34" skala. Låter helt knall og virker som et kupp til den prisen. Nå er det bare å kvitte seg med et par andre... Har en A5 selv og den er skikkelig god å spille på. Gratulerer. Kjøpte min og på Myhrbraaten til nesten samme pris, men for en stund siden. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Har en A5 selv og den er skikkelig god å spille på. Gratulerer. Kjøpte min og på Myhrbraaten til nesten samme pris, men for en stund siden. Takker! Har øvd en del på den de siste dagene og blir bare mer og mer imponert. EQ-en er skikkelig fleksibel og der ingen grenser for hvordan du kan stille inn lyden. Bartolini har gjort en kjempejobb her. På minussiden: H-strengen er noe slapp og jeg savner litt den mer direkte tonen man får på dyrere instrumenter med 35" hals. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Heh, jeg har enda ikke prøvd en bass hvor jeg har følt at h-strengen var akkurat som den skulle. Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Sant, så sant. Har du merka at H/B-strengen er skikkelig skeiv fra stemmeskruen og ned til "strengebrettet"? (Har egentlig et annet navn, men har glemt det i forbifarten.) Da tenker jeg på den tynne metallplaten som går ned til venstre for første bånd. Litt dårlig forklart, men jeg går ut i fra at dere skjønner hva jeg mener. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Mener du fra stemmeskruen til nut-en? Den er nesten rett som en linjal på min A6. Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Kanskje det var det det het? Rart. Min har vært skjeiv helt siden jeg kjøpte den. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Endelig fått min Fender Aerodyne Jazzbass på plass, så tror du ikke min nye Ampeg BA115HPT fører strøm slik at jeg får støt når huden min treffer mirofonen. "&!&!%#$ Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Grattis med ny bass. Har en slik selv (byttet til meg med TWFA her på forumet) og stortrives med den. Har opplevd det du skriver med støt selv. Har du testet med å bruke en jordet stikkontakt? Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Har prøvd jordet kontakt, forskjellige basser med samme forsterker, samme bass med forskjellig forsterker. Alt pekte mot forsterkeren fra testene vi gjorde. Byttet ut så og si alt av utstyr for å finne ut hva det var. Får til slutt gå over til naboen og se om det er strømmnettet som gjør det til slutt Kan ihvertfall ikke ha det slik at jeg får støt hver gang jeg er nær mikrofonen, kommer til å utvikle forbi for å synge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå