fbassbassbass Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 (endret) Veggstativ blir bare fancy når du har 3+ basser/gitarer i huset Noen som vil anbefale meg en heftig vreng-pedal til bass? Prislapp max 2000 kr. Begynner å bli mektig lei av min Boss ODB-3... Endret 2. september 2008 av fBlikeng Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Veggstativ blir fancy når rommet ditt begynner å se ut som en musikksjappe! Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Veggstativ er fancy uansett, men hva når man har musikkutstyr over alt så det ikke finnes ledige vegger? Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Tak-stativer. Bassene henger rett ned fra taket. :!: Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 (endret) Yay. Look what I have. Endret 4. september 2008 av Knewt Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Yeye. Har posta bassen før, det nye var stativet. Ser litt bedre ut enn å bare ha den i en bag. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Blir støvete da :O Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Hei, , tenkte jeg skulle gå til anskaffelse av min første bass. Har spilt gitar i en del år nå og vil prøve noe nytt, hehe. Har spilt litt bass, men "bare på tull" en del ganger, men ahr ingen peiling på modeller og slikt. Kan desverre ikke legge så mye penger i det, men er vell det man kaller en "kresen nybegynner", hehe, siden jeg har spilt gitar en stund. Har ganske stramt student-budsjett, så har kiket litt rundt på forskjellige billige basser. Har heller ikke ebstemt meg for om det er akustisk bass (med mics) eller el-bass man skal gå for, kom med cons and pros. ikke nore mer en 4000, må ha råd til amp også Morgan TB 42 (som jeg synes virket veldig fristende) - 4999, satt ned til 2999 Richwood RB-60 Ak. Bass Hjelp meg!:-) Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Du skal ikke ha en akustisk bass om det ikke er noe du absolutt behøver. De har sine helt spesielle bruksområder og du vet det om du trenger det. Ta en titt på bruktmarkedet. Du får knallgode brukte basser til den prisen (Fender, Yamaha, Ibanez er blant merkene som er verdt å se etter). Med de dollarkursene som er nå er det kjøpers marked når det gjelder brukte instrumenter. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Haha, i dag ble jeg faktisk spurt av en lærer fra gamle-skolen min om jeg ville undervise ungen hans i bassgitar. Jeg hadde og har enda utrolig lyst, men tiden strekker rett og slett ikke til. Er det noen andre her som underviser i bass? Lenke til kommentar
Pigeon Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 (endret) Noen som vil anbefale meg en heftig vreng-pedal til bass? Prislapp max 2000 kr. Begynner å bli mektig lei av min Boss ODB-3... Jeg har en EHX Little Big Muff, som jeg syns er dødsrå på bass. Skikkelig fet lyd! Den kan brukes på gitar og bass Også koster den bare litt under 1000-lappen! Eller hvis du går opp 300kr i pris så er jo Grombass'en driiiiiitkul. Og den er norsk! http://omjanger.googlepages.com/grombass%28bass%29 Endret 13. september 2008 av Pigeon Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Har tenkt på Muff'en ja, meget sannsynlig at jeg ender opp med den. Får se hva jeg får råda til Lenke til kommentar
Pigeon Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 over til noe annet innen bass! Hvorfor koster bassstrenger så SINNSYKT mye mer enn gitarstrenger. jeg kan jo kjøpe en 10-pakning med gitarstrenger istedenfor et sett bassstrenger Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 (endret) Nå er jo basstrenger pittebittelitt tykkere Endret 13. september 2008 av fBlikeng Lenke til kommentar
Pigeon Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Nå er jo basstrenger pittebittelitt tykkere Jaja...men ALIKEVEL da! det må da finnes grense! =P Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 (endret) Noe av svaret er at det koster mye mer å lage basstrenger. Prosessen krever mer manuelt arbeid, maskinene som spinner strengene kan lage færre strenger i timen, og det går med mer materialer. En grunn til som man kan spekulere i, er at basstrenger selger i mye lavere volum enn gitarstrenger. De varer mye lenger, og gitarister går det da ti av på dusinet, slik at de som selger strenger kjøper mange fler, og får da volumavslag. Du kan faktisk få bass- strengene dine til å vare mye lenger hvis du tar dem av bassen, og legger de i for eksempel konsentrert spylevæske eller annen sterk sprit i et døgns tid i ny og ne. Er man litt forsiktig, tåler bass-strenger å bli montert flere ganger uten problemer. Det finnes bruksanvisninger på nettet hvordan du lager et "rense-etui" av en bit avløpsrør, litt silikon og en øyeskrue. Det gamle trikset med å koke strengene i vann, tilsatt et par dråper Zalo er døden for strengene. Da låter de bra i noen timer, og så er de stein døde etter det. Helt gratis for å forlenge levetiden bektraktelig, er følgende to råd: - Vask hendene før du spiller bass - Oppbevar bassen din i kasse, eller flightcase Endret 13. september 2008 av CastorFiber Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Og anskaff deg en slik en: Lenke til kommentar
Pigeon Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Og anskaff deg en slik en: Ooo....jeg har en sån et eller annet sted Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Har prøvd sånn snakeoil, og fant ut at det var det det var. Men gjerne for meg, liker andre denslags, så pøs på. Rene strenger er det som låter best. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå