Tunky Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Tror forresten det ikke hadde vært mye hjelp om jeg faktisk hadde prøvd den, iom. at jeg ikke kan spille enda. Der har du et poeng. Men det fins jo andre ting å prøve på bassen, f.eks: hvor høyt strengene sitter fra halsen, om det er passe stort mellomrom mellom hver streng, om det er mye "fretbuzz", og om halsen er bra å holde rundt. Du skal nok være rimelig uheldig hvis du finner en bass der ingen av tingene ovenfor faller i smak, så hvis brukeromtalene var gode, går nok det greit. Uansett, lykke til med kjøpet! Andre ting du bør se på er om bassen er behagelig når den henger rundt halsen (pass opp for neck-diving) og at du kan holde armene i en god og naturlig posisjon når du spiller. Det meste andre kan fikses av en god gitarreperatør. Sant det dere sier. Blir uansett vanskelig å teste når den er 5 timer unna. Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Jeg ville gått for Morgan-pakka. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Fordi? Det blir mye dyrere enn jeg hadde tenkt (iom. at jeg må kjøpe bag, strop, stemmeting, veggfeste osv i tillegg). Den største fordelen jeg kan se, er at jeg slipper frakt. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Kjøpte El Bass Boken. Ganske bra stuff, men så at det var mange av dem. Hvor mange kjøpte dere? Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Ute etter ny combo, noen tipz? Har snust litt på Ampeg, Markbass og Trace Eliot Lenke til kommentar
D'Amico Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Kjøpte El Bass Boken. Ganske bra stuff, men så at det var mange av dem. Hvor mange kjøpte dere? Mange forskjellige bøker du tenker på? Så vidt jeg vet finnes det bare en, nemlig denne. Det er den jeg har ihvertfall Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 (endret) Tuttebobo: Markbass har utrolig deilig lyd i toppene sine, klar og dyp. Jeg har ikke prøvd noen combo av de, men antar det går i det samme. Endret 27. august 2008 av fBlikeng Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Da har jeg kjøpt meg bass. Morgan Legend Series (JB-420) endte jeg opp på. Bilder kommer. Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Gratulerer med bass Knewt. Lykke til med spillinga! Har begynt å bli litt glad i å spille funk/jazz i det siste. Noen som har noen fete slappebasslinjer på lager? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 (endret) Takk takk. Jeg holder det jeg lover. Her kommer det bilder. Er tatt med det jeg hadde for hånden - mobilen. Derfor er det dårlig kvalitet. Og nei, du trenger ikke kommentere rotet. Er fullt klar over det. Kjøpte en pakke med Morgan JB-420 (som sagt) og forsterker (40W), reim, kabel, tuner og bag. Ordinær pris: 4850. Kampanjepris: 2950. Vet ikke om dette var et bomkjøp eller strålende kjøp, men jeg er fornøyd. Fender-kopi all the way, da. Endret 30. august 2008 av Knewt Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Fin bass det! Rotete, hva er det du snakker om? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 (endret) Haha. Det lille du ser ved siden av forsterkeren... det bare fortsetter. Det er en haug med klær og skittentøy. Men det er vel sånn det skal være? EDIT: Kan jo slenge med et bilde. Men som kjent er ikke mobilkameraer det beste i tussmørke. Endret 30. august 2008 av Knewt Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Var ment ironisk. Men du bør ta bedre vare på bassen din så den ikke blir slitt og stygg så fort. Skaff deg en bag hvis du ikke har det. Eller så kan du kjøpe et Hercules-stativ som jeg har, som fungerer meget bra. Jeg holder tilnærmet militærdisiplin på mitt rom bare så det er sagt. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Jeg har en bag. Skal også skaffe meg et stativ med tiden. Ah. Det var ironisk. Ironi i tekstform er ikke alltid like lett å ta. Jeg skal snart ta en megasjau-opprydding. Hive masse skrot og sånn. Kanskje ommøblere? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Var ment ironisk. Men du bør ta bedre vare på bassen din så den ikke blir slitt og stygg så fort. Skaff deg en bag hvis du ikke har det. Eller så kan du kjøpe et Hercules-stativ som jeg har, som fungerer meget bra. Jeg holder tilnærmet militærdisiplin på mitt rom bare så det er sagt. Jeg har jo ikke fått tatt så mye vare på den enda, iom. at jeg fikk den igår. Jeg skal selvfølgelig behandle den forsiktig. Har rydda også nå. Ble ikke så stort som jeg fabla om, med ommøblering og sånn. Noen som vet om noen veldig basic rock/metall-tabs? En ting jeg har lurt litt på, hvordan vet man hvilken takt/hvor fort det går med tabs? Har en notebok ("El-bass boka" av Øyvind Madsen) hvor det står både noter og tabs over hverandre på en måte. Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Symphony of Destruction av Megadeath har en ganske fet og enkel basslinje Det var i hvert fall den første sangen jeg lærte på bass Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Skal se på den. Tror jeg skjønte hvordan man finner ut av farten også. Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Det står ikke fart på tabs hvis du ikke bruker guitarpro (da får du se notene også). Men man skjønner jo ca hvor fort det går med vanlige tabs hvis du ser hvor mange toner som er i en takt, men det kan være vanskelig å finne rytmen helt hvis man ikke hører på sangen ved siden av. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Grattis med bass. Har du veggplass ville jeg ha kjøpt et slik veggfeste en henger gitaren/bassen i. kjøpte meg noen for et par uker siden, og alt ble plutselig mer ryddig. Ingen gitarer som ligger å slenger Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Ja.. Veggene mine på rommet er bare gipsplater, tror jeg. Vet ikke helt om jeg tar sjansen. Skal hvertfall ha gulvstativ. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå