fbassbassbass Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Pros/cons vs standard? Lenke til kommentar
MrHaze Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Fender-basser er stygge og har vond form.[/bassfemi] Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Det har du nok rett i mrHaze. Det er nok derfor Fenderbasser selger så elendig, og at de ikke på noe vis har blitt kopiert. Hvordan skal en bass være, da? Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Lyden syns jeg er det viktigste, man kan vende seg til å spille på de fleste basser. Det er det indre som teller ;D Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Det er mye som kan sies om Fender basser og det er vel få instrumenter som har hatt så stor betydning for musikken de siste 50 år. Men spesielt behagelige er de ikke. Du skal ha en rimelig spesiell kroppsform for å synes at en Precision-bass er god å bære og lettspilt. Jazz-bassene er noe bedre men lider fortsatt av "neck-diving" og den flate kroppen. But the Fender bass, that's the sucker that changed everything. Quincy Jones Endret 6. august 2008 av kjeklulf Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Hmm, sitter og lurer på om jeg skal pusse ned lakken på ESP LTD'n min, få fram det utrolig pene treet under. Blir sikkert et helvete til arbeid, menmen. Saken er bare at dette er en ganske dyr bass. Den forrige jeg gjorde dette på hadde stygt tre under og var i grunn en billig møkkabass (ikke nå lenger! ), så jeg er litt i tvil om jeg skal gi meg ut på dette. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Du velger jo selv, men hvordan vet du at treet er så pent? Verdien på bassen kommer garantert til å synke hvis du gjør dette. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Da var jeg i gang! Den skal aldri selges uansett Man kan liksom se gjennom lakken hvis du skjønner. Så bilder av andre som hadde gjort det med samme type lakk/tre, og det så dæven så deilig ut. Så langt som jeg har kommet ser det faktisk utrolig bra ut. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Fikk bassen idag. Vet noen om noen enkle nybegynner sanger? Kanskje noen smarte tips os.v Kan noen forklare alt dette med hammer ons os.v enkelt? Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 (endret) Skaff deg en begynner-bok. De bøkene ser kanskje ikke så jævla interessanne ut, men når du får til den første sangen i boka nogenlunde føler du at du er på god vei, og det er du óg når du har gjort det. Og ja, vi vil ha bilder! Endret 17. august 2008 av fBlikeng Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 (endret) Bilder kommer nå om 2 sec Fant bare Mobilen, så jeg tok noen raske bilder på kjøkkenet. Kan ta noen bedre i morgen. Vet heller ikke hva som var mest interesant å ta bilde av så bare si hvis det er noe annet jeg skal ta bilde av Info: Kjøpte den av Bassisten i Communic. Han kjøpte den på Deanguitars. Fikk med reim og sånn og ha den i. Diskusjon er btw litt snålt idag, hopper inn å ut fra siden. Tar lang tid og uploade også. Endret 17. august 2008 av Batnobbit Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 (endret) Ja, har selv lurt på om jeg skal gå for en Geddy Lee signature bass istedenfor standardjazz'en. Noen som har Geddy'n? Jeg har i hvert fall hørt nok skryt om den, men foreløpig ser det ut som det blir årets standard Jazz. Fantastisk bass, jeg har brukt fenderbasser i over 15år og etter Geddy-bassen kom i hus ble de andre jazzene lite brukt og dermed solgt. Vurderer å skaffe meg en til som backup. Ble faktisk en 08' American Standard Precision Bass på meg istedenfor (for 8500,- selv om veil prisen ligger mellom 12 og 13 tusen), og den er herlig . Jeg skal kanskje til USA til våren og da tenker jeg at jeg kjøper en Geddy jazz i samme slengen (kan få den for 3000 kr der brukt :O). Grunnen til at jeg gikk for precision-bassen var at jeg liker lyden bedre i dem, og jeg klarer fint å håndtere halsen på den bra (noen synes den er for tykk selv om de nye precision bassene har tynnere halser enn de gamle). Endret 17. august 2008 av Jokkulf Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Pen bass, Batnobbit! Hvor mye ga du får den? Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Fikk den for utrolige 500 :O Uten Amp da og volumknappen mangler, den er alltid på max. Det hadde den gjort uansett så det er ikke akkurat noe tap Men tror du de har sånne bass bøker på bibloteket? Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Tviler litt på den, men du kan jo gå og spørre. Hvis ikke så kan du gå til nærmeste gitar-sjappe og spør etter det der. Der burde de ha det i alle fall Lenke til kommentar
D'Amico Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Men tror du de har sånne bass bøker på bibloteket? De hadde mange bass-bøker på biblioteket der jeg bor ihvertfall. De hadde et par DVD'er også, med bassteknikker og sånn. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Jeg bor en plass med ca 5000 folk. Kanskje litt mer. Ingen musikksjappe her og bibloteket er ikke akkurat Alexandria. Men kan gå til nærmeste by(25min) og se. Men leste noen tabs og jeg forstod ikke alle tegnene uten omk noen(Slap, Hammer on os.v). Har noen en link til en forklaring av dette eller noe lignende? Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Hvis du kjøper/låner deg ei bok så står det meste der. Hvis ikke så kan du alltids google deg fram Finner egentlig alt sånt på nett. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Hvis biblioteket ikke har boken selv, kan de skaffe fra andre biblioteker. De er greie sånn. Noen ganger kjøper de inn bøker de mangler, også. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Biblioteket her i byen hadde ikke bass-bok. De kjøpte inn "El bass boka". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå