Gå til innhold

Forumets uoffisielle bass-tråd

Krankemot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er mye som kan sies om Fender basser og det er vel få instrumenter som har hatt så stor betydning for musikken de siste 50 år. Men spesielt behagelige er de ikke. Du skal ha en rimelig spesiell kroppsform for å synes at en Precision-bass er god å bære og lettspilt. Jazz-bassene er noe bedre men lider fortsatt av "neck-diving" og den flate kroppen.

But the Fender bass, that's the sucker that changed everything.

Quincy Jones

Endret av kjeklulf
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hmm, sitter og lurer på om jeg skal pusse ned lakken på ESP LTD'n min, få fram det utrolig pene treet under. Blir sikkert et helvete til arbeid, menmen.

Saken er bare at dette er en ganske dyr bass. Den forrige jeg gjorde dette på hadde stygt tre under og var i grunn en billig møkkabass (ikke nå lenger! :) ), så jeg er litt i tvil om jeg skal gi meg ut på dette.

Lenke til kommentar

Bilder kommer nå om 2 sec ;)

Fant bare Mobilen, så jeg tok noen raske bilder på kjøkkenet. Kan ta noen bedre i morgen. Vet heller ikke hva som var mest interesant å ta bilde av så bare si hvis det er noe annet jeg skal ta bilde av :p

Info:

Kjøpte den av Bassisten i Communic.

Han kjøpte den på Deanguitars.

Fikk med reim og sånn og ha den i.

Diskusjon er btw litt snålt idag, hopper inn å ut fra siden. Tar lang tid og uploade også.

post-102334-1219006241_thumb.jpg

post-102334-1219006260_thumb.jpg

post-102334-1219006288_thumb.jpg

Endret av Batnobbit
Lenke til kommentar
Ja, har selv lurt på om jeg skal gå for en Geddy Lee signature bass istedenfor standardjazz'en. Noen som har Geddy'n? Jeg har i hvert fall hørt nok skryt om den, men foreløpig ser det ut som det blir årets standard Jazz.

Fantastisk bass, jeg har brukt fenderbasser i over 15år og etter Geddy-bassen kom i hus ble de andre jazzene lite brukt og dermed solgt. Vurderer å skaffe meg en til som backup.

Ble faktisk en 08' American Standard Precision Bass på meg istedenfor (for 8500,- selv om veil prisen ligger mellom 12 og 13 tusen), og den er herlig :). Jeg skal kanskje til USA til våren og da tenker jeg at jeg kjøper en Geddy jazz i samme slengen (kan få den for 3000 kr der brukt :O). Grunnen til at jeg gikk for precision-bassen var at jeg liker lyden bedre i dem, og jeg klarer fint å håndtere halsen på den bra (noen synes den er for tykk selv om de nye precision bassene har tynnere halser enn de gamle).

Endret av Jokkulf
Lenke til kommentar

Jeg bor en plass med ca 5000 folk. Kanskje litt mer. Ingen musikksjappe her og bibloteket er ikke akkurat Alexandria. Men kan gå til nærmeste by(25min) og se.

Men leste noen tabs og jeg forstod ikke alle tegnene uten omk noen(Slap, Hammer on os.v).

Har noen en link til en forklaring av dette eller noe lignende?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...