Gå til innhold

Forumets uoffisielle bass-tråd

Krankemot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Flott bass, Rhoads. Warwick er vegen. Svart hardware er standard på double-buck-en?

Takker. Ja, svart HW er standard på doublebuck serien såvidt jeg vet.

Det eneste som er med bassene i natur er at det er endel vedlikehold, og at de riper seg ekstremt lett. Dette har for min del kun skjedd på baksiden av bassen, slik at det knapt er merkbart.

Men spillemessig, lydmessig og alt annet er virkelig i særklasse.

Men tenker på en ny bass, som igjen er et vanskelig valg. Sliter litt med å velge merke, har Rickenbacker og Spector i tankene.

Lenke til kommentar
Flott bass, Rhoads. Warwick er vegen. Svart hardware er standard på double-buck-en?

Takker. Ja, svart HW er standard på doublebuck serien såvidt jeg vet.

Det eneste som er med bassene i natur er at det er endel vedlikehold, og at de riper seg ekstremt lett. Dette har for min del kun skjedd på baksiden av bassen, slik at det knapt er merkbart.

Men spillemessig, lydmessig og alt annet er virkelig i særklasse.

Men tenker på en ny bass, som igjen er et vanskelig valg. Sliter litt med å velge merke, har Rickenbacker og Spector i tankene.

Hvor dyrt tror du det er å importere fra usa nå? Da tenker jeg bare på toll og porto.

Dollaren er jo så deilig nå at det nesten er en skam å ikke slå til...

Lenke til kommentar

BTW. Noen som har bass tab til big bang låter?

Evt. noen som hadde orket å lage?

Har fått ned det meste. Men føler at jeg overser visse ting. Er litt vanskelig å høre hva som er gitar og hva som er bass noen ganger. Pluss at bassen er veldig myk.

Mye deilig bassgang i Big Bang låter.

Hvis folk har basstabs til andre norske band er det bare å skyte dem ut.

Lenke til kommentar
Hvor dyrt tror du det er å importere fra usa nå? Da tenker jeg bare på toll og porto.

Dollaren er jo så deilig nå at det nesten er en skam å ikke slå til...

Eg betalte ca 8500 NOK for ein (brukt) Warwick FNA Jazzman. Fekk den for 1000$, pluss 100$ for hardcase og frakt til ein kamerat i USA, som sendte den vidare til meg, og det kosta ca. 300$ med FedEx.

Lenke til kommentar

Da er defret-prosjektet mitt snart ferdig. Siste laget med lakk må bare tørke nå, kommer med bilder senere.

Var utrolig uheldig i dag. Skulle kjøpe flatwounds men en time tidligere hadde en annen bassist vært der og kjøpt opp hvert jævla sett med flatwounds for å "finne et set som passet han". Unødvendig :angry:

Endret av fBlikeng
Lenke til kommentar

Og her kom bildene (tatt i går)

IMG_4033.jpg

IMG_4036.jpg

IMG_4039.jpg

IMG_4041.jpg

Ja, lakken er tørr og halsen kommer til å skinne så jævli :) Dette er bilder fra rett før jeg sendte den inn til Musikkhuset her i Molde og får skiftet pickups på den as we speak, til Seymour Duncan hvis noen lurte. Får den igjen på mandag, og da har de forhåpentlig fått inn flatwounds også.

Faen så shiny.

IMG_4035.jpg

Lenke til kommentar

Hvis du er redd for å lodde inne i gitaren, kan du kjøpe deg fire plugger, seks meter skjermet kabel, og så har du to ekstra gitarkabler på tre meter. Så øver du deg på disse først, da vet du. Lodde er ikke vanskelig, og du finner totorials over alt, blant annet på dette forumet.

Total pris er vel rundt 150 kroner, 75 kroner stykket. Ikke verst det?

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

Jaja. da har jeg også entret bassistenes rekker, kjøpte gitar og forsterker i dag.. samt en "Lær og spill bass" bok, har alt lært den første sangen der (fulgte med dvd)

alle tips motas med stor takk, lurer på og melde meg på en musikkskole, har aldri spilt noe instrument før.

Lenke til kommentar

Jeg kom ikke inn på musikkskole, jeg... :(

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre videre for å bli en enda bedre bass-spiller? Til nå har jeg spilt etter tabs jeg har funnet på nettet, men det blir litt kjedelig i lengden, hvis ingen har tips til noen fete basslåter jeg kan spille til? :)

Lenke til kommentar
Jeg kom ikke inn på musikkskole, jeg... :(

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre videre for å bli en enda bedre bass-spiller? Til nå har jeg spilt etter tabs jeg har funnet på nettet, men det blir litt kjedelig i lengden, hvis ingen har tips til noen fete basslåter jeg kan spille til? :)

Start et band med noen kompiser, morsomste og enkleste måten å lære på :)

Lenke til kommentar
Ja, har selv lurt på om jeg skal gå for en Geddy Lee signature bass istedenfor standardjazz'en. Noen som har Geddy'n? Jeg har i hvert fall hørt nok skryt om den, men foreløpig ser det ut som det blir årets standard Jazz.

Fantastisk bass, jeg har brukt fenderbasser i over 15år og etter Geddy-bassen kom i hus ble de andre jazzene lite brukt og dermed solgt. Vurderer å skaffe meg en til som backup.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...