Gå til innhold

Forumets uoffisielle bass-tråd

Krankemot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
SKal begynne med bass :)

Tips til Gitar os.v, helst ha nybgeynner kit. Har spåillt Bass før, hadde visst natur talent mente læreren :wee:

Se på begynnerpakker på Musikkbörsen eller andre musikkforretninger. Louder pleier å ha noen ganske greie startpakker, men en Fender Squier-pakke er heller ikke så ille som første bass.

Om du bor nærme eller i en stor by kan du også bare gå innom musikkbutikkene og spørre, om ikke kan du besøke f.eks www.riff.no, www.musikkborsen.no, www.imerslund.musikk.no og se litt der.

Det er en stor og fin verden du beveger deg uti nå. Velkommen! :)

Lenke til kommentar

Sitter og sikler på en 08' Fender American Standard Jazz Bass jeg :) Jeg tenker på å bestille en i slutten av ferien. Har prøvd den i 5-str versjon og jeg har også prøvd årets standard P-bass. De var i hvert fall fryktelig gode, så da regner jeg med at 4-str Jazz'en også holder standaren. Jeg har i hvert fall hørt ekstremt mye skryt om den. Nå gjenstår det bare å prøvespille den og se om den holder mål før jeg evt bestiller den. Fy søren hvor mye man sparer på å importere musikkinstrumenter fra USA nå :)

Endret av Jokkulf
Lenke til kommentar

Jeg er sånn i tvil om hvilket fingerboard jeg skal gå for på jazz'en. Selv synes jeg rosewood ser best ut, men er det virkelig så stor forskjell mellom rosewood og lønn? Da jeg prøvde litt i dag syntes jeg at det ble bedre lyd fra lønn, men det kan vell egentlig også ha hatt med strengene og justeringen i halsen å gjøre.

Driver forresten og lærer meg YYZ nå :) utfordrene, men begynner å få til en del nå.

Endret av Jokkulf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...