lceman™ Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Etter å ha spilt tuba i noen år, har jeg nå fått lånt meg en random bass og prøver å lære meg litt. Gøy å prøve noe nytt, men må nok jobbe litt før jeg klarer å få tankesettet over på strenger i stedet for ventiler Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) fjernet Endret 29. juni 2008 av Slettet-v6cLnSOv3V Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Noen som har noe tips angående innspilling av bass? Jeg får rett og slett ikke en jevn lyd, gjør at alt tar så inni helsikes med tid.. Kobler det slik: Bass->effektpedal->forsterker med DI-output->miksern. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Hva mener du med "ujevn lyd"? Forandrer volumet seg uavhenging av hvordan du spiller? Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Jepp. Skal prøve nye kabler i dag og annet innspillings-program(som om det har så mye å si) i dag, men om du tror det er noe annet kom med det Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) Hvis du har en god mic (som er egnet til dette), kan du jo sette den foran forsterkeren. Det har i hvert fall funket kjempebra når bandet mitt har spillt inn demo Endret 18. mai 2008 av Jokkulf Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Hmm... Kan jo prøve det ja. Mic'er har jeg ikke lite av. Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Sånn generelt for bass og gitar, hvordan kan man ta opp en sang på PC-en billigst mulig? Jeg har prøvd å ta line out fra forsterkeren og inn i PC-en, det gav elendig lyd. Jeg prøvde å kjøre bassen direkte i PC-en, det gav enda mer elendig lyd. Jeg prøvde også å ta opp med mikrofon i PC-en, det vet jeg ikke om jeg kan kalle lyd en gang Jeg har bærbar PC, og kan derfor ikke sette inn noe lydkort eller sånn. Ønsker bare å ta opp for moro, og vil helst ikke invistere noe i å få lyd da. Det er jo egentlig ikke så seriøse opptak. Hvis jeg skal koble PA-en til PC-en, må jeg da ta lyden fra "Main out" og inn i mikronfoninngangen på PC-en? Blir veldig glad for kommentarer på bassen her: www.myspace.com/oceanseyeband Er nyinnspilt demo. Er fem sanger, men bare to av dem er lagt ut på MySpace foreløpig Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Hvis du vil ta opp med ok til god lydkvalitet, så må du nok investere i et lydkort, men hvis du bare skal ta opp ett spor om gangen, så kan du overleve lenge med et kort til 500-1000 med 2 inn/2 ut. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Bytta batterier der det trengtes, og det gjorde susen Lenke til kommentar
vidarho Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Hey, jeg har fått igjen 10000 på skatten og skal nå gå til innkjøp av en bass. Har spilt gitar i 4/5 år og føler for å lære meg et instrument som da blir bass. Har mer eller mindre bestemt meg for Epiphone Nikki Sixx Blackbird da den er råest av alle og har heftig lyd etter hva jeg har hørt. Skal bruke den til å spille Motley-ish og litt mer heavy rock og regner med at den passer bra til det lydmessig. Noen som har noen preferanser på denne bassen? Videre lurer jeg på om det er mulig å spille på min 60w morgan rørforsterker med bass, så jeg slipper å gå til innkjøp av ny forsterker med det aller første. Fett om noen har noen svar, thanks! Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Thunderbirden har veldig spesiell lyd, vil foreslå å teste den før du kjøper. Selv om Nikki Sixx er en rå kar med kul bass, betyr det ikke at det nødvendigvis er en bass for deg Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Jeg har en Yamaha RBX-JM2 og har et problem som har forfulgt meg fra dag en. Bassen er alt for kraftig for PA-er, og hver gang jeg prøver å koble til så vrenger lyden. Dette problemet lar seg ikke løse, og det eneste jeg kan gjøre, er å skru ned på equalizer-knappene på den, samt å senke lyden ut, noe som riktignok ikke gjør at lyden blir optimal. Jeg har prøvd å dempe lyden med en DI-boks, men problemet er at mange ikke kan dempe lyden, i alle fall ikke dempe den nok. Jeg lurer derfor på om det finnes en løsning på dette problemet, så jeg faktisk kan spille med bassen uten å måtte dempe lyden på alle mulige rare måter. Jeg kan selvfølgelig bruke en bassforsterker, men problemet er at det finnes så alt for mange sære idioter som sier at jeg ikke kan ta med eget utstyr, for den vidunderlige PA-en dems holder ... Når de i tillegg knapt nok kan slå på PA-en, så gjør det ikke akkurat saken noe bedre ... Lenke til kommentar
D'Amico Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Jeg har spilt bass i ca 2 måneder nå, så jeg er ikke så veldig god enda. Det jeg lurer på er om noen har noen tabs/noter eller tips til sanger som passer til mitt nivå, men samtidig er litt fengende/underholdende/tøffe? Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) Har masse fretbuzz nå Fretbuzz nå, i forhold til når da? Har du bytta strenger til en annen tension (feitere strenger)? I så fall kan det være en ide å kikke på trussrod. (finnes mange poster om denslags i gitartråden) Uansett, sjekk kurven og juster om nødvendig. (gjelder trussrod og strengehøyde + pickups : er pickupene for høyt justert kan man risikere at de "drar" strengene nedover og dermed forårsaker buzz. Gjelder spesielt om du har spesielt hotte pickups. EMG's gir aldri slike symptomer. Fret-buzz skyldes ellers som oftest ett eller flere bånd over det 12-te som ligger for høyt. Fil og poler. (ca 1 000 til 1 500,- hos en anstendig rep-shop) Får du buzz ved åpen streng er det mest sannsynlig top-nut. Strengen ligger for lavt i nut i forhold til hals. Solution = new nut. Edit:PM meg om du trenger instruksjoner, har drevet med bygging og service i 15 år Endret 19. juni 2008 av Tumbleweed Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Ok, skal sjekke nøyere en annen dag, er en Tobias 5strenger det er snakk om. Pickupene er aktive Bartolini. Lenke til kommentar
Arnold Layne Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Videre lurer jeg på om det er mulig å spille på min 60w morgan rørforsterker med bass, så jeg slipper å gå til innkjøp av ny forsterker med det aller første. Fett om noen har noen svar,thanks! Dette går selvfølgelig, men tonene blir altfor lyse og rørene vil nok sikkert vrenge litt uønsket. Så til øving er det greit nok, prøv en bassforsterker mot en gitarforsterker så hører du. Lenke til kommentar
Ganiah Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Hallo, jeg har spillt bass i ca. 1,5 år og det er på tide med en ny bass Spillet my spiller for det meste metal og har tenkt å kjøpe en ESP LTD F-405, den er rååå og har hørt at den gir veldig bra lyd til metal. Noen forslag til hvor jeg burde bestille den for å få den så billig som mulig?? Burde jeg kjøpe den i det hele tatt?? Noen som har prøvd en??? Lenke til kommentar
oOF Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Har masse fretbuzz nå Kanskje halsen er vridd? 0.02$... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå