Erren Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Jålete? Den er retro og pastell/godteri-farget, ikke jålete. ^^ Den har to utganger, en akkustisk og en elektrisk, for den har en mic inni og en stor bridge piece, som du ser, og man kan også mikse lyden fra begge, og med to metere på hver får man utrolig mange muligheter! 22 frets på 34" hals gir skikkelig grom følelse. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Ikkenoe for pølsefingrene mine, med andre ord. Har spilt for mye gitar i det siste, og selv jazzbassen min føles ubegribelig stor. Men gratulerer med en veldig kul bass, ser skikkelig spennende ut! Lenke til kommentar
Erren Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Ah, jøss, jazzbassen også? Den som er så "thight"? Jeg har såpass tynne fingre med så langt spenn at jeg ikke før i høst begynte å bruke lillefingeren under solospilling, det er litt rart å venne seg til, men veldig nyttig om man vil bli proff. Takk takk! Den er fantastisk kul, kjempefornøyd med den hittil. Fikk med en stilig kasse også. Lenke til kommentar
McDouch3 Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Deilig bass erlend.. Grats! Fikk lyst på ny bass selv. Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Er det noen som vet om noen stilige slap bass soloer? Jeg er litt lat, og tar derfor gjerne imot tabs eller noter også Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Da vil jeg bare slå fast at Warwick'en min fungerer utmerket live Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Er det noen som vet om noen stilige slap bass soloer? Jeg er litt lat, og tar derfor gjerne imot tabs eller noter også Et bra sted å starte er kanskje her: http://www.youtube.com/watch?v=eMzXtizKcXY http://www.youtube.com/watch?v=4dWb-aCWR8U Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Får vel poste litt bilder her jeg også: Til venstre er en Fender Aerodyne Jazz-bass, kjøpt av TWFA her i forumet. Litt modifisert med en "rampe" mellom mic-ene for å lettere kunne plassere tommelen og for å få samme avstand under strengene hele veien: Rampen er laget av et tynt trestykke som er saget til, malt med spraylakk og festet med to-sidig tape. Bassen er lett og behagelig og med P/J-konfigurasjon gir den nok av muligheter. Rampen er standard på bassen til høyre, en fretless Ibanez Gary Willis GWB 1: Bassen er utrolig lett og utrolig lettspilt. Har satt svært lav action som gir en karakteristisk fretless-buzz. Her er til venstre en original -76 Fender Precision. Modifisert med en J-pickup og båndene er slipt ned til en fretless. Arbeidet er dessverre ikke veldig godt utført og jeg holder på å fikse litt på den nå. Til høyre er en billig Jazz-kopi fra fjerne østen et eller annet sted. Båndene er tatt ut og slot-ene er fylt med tre og lakket over. Den pleier som regel å være stemt A-D-G-C. Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Skal kjøpe meg en ny bass snart, akkurat konfirmert og greier. Tenker jeg skal spille noe lignende Lamb of God, Children of Bodom o.l Ettersom det er det folk her spiller Noen som har noe å anbefale? Helst ikke dyrt. Tenkte litt på en ESP LTD D4 4 String Bass, men fant ingen steder på nett som ville sende til norge. -_- Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Så ikke kjøp på nett da Gå til den lokale instrument-sjappa og spør om de kan bestille, noe de nesten garantert kan. Endret 4. mai 2008 av fBlikeng Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Kjøp en bass du kan leve med i mange år. Husk at musikksmak og spillestil endres så et allround-instrument er ofte et klokt valg. Tenk også mer på å finne et instrument som er behagelig å spille på og som passer din kropp med tanke på størrelse etc. Yamaha, Ibanez og Fender (og en lang rekke andre) har gode begynnermodeller i flere prisklasser. Ta med deg en som har spilt mye til nærmeste butikk og prøv ut det som finnes. Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Må antagligvis til lokalsjappe, er bare at det ikke er noen før minst 1 time unna. :/ Men dere vet ikke om noen nettsteder som selger instrumenter i norge? Bortsett fra sound1.no og gitarhuset. Elendig utvalg i bass der. . Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Jeg må si at det å finne en god bass og starte med er utrolig vanskelig. Jeg kunne spille på en bass for så å mene at den var god å spille på før jeg hadde spilt i 5 år. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Noen som har prøvd Hagstrøm sin 8-strengers bass fra 60-tallet? De ser sinnsykt stilige ut. Bilde av en modell Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Jeg må si at det å finne en god bass og starte med er utrolig vanskelig. Jeg kunne spille på en bass for så å mene at den var god å spille på før jeg hadde spilt i 5 år. Har spilt i snart et halvt år nå, så det begynner å komme seg. Leter etter en bass jeg kan begynne å spille i band o.l med. Lenke til kommentar
Seian Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Noe som kan fortelle meg hensikten med åttestrenger på bass? Ser at de sitter parvis, og da regner jeg det er samme prinsippet som i en 12-/14-strengers gitar. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Det er det samme som en 12-strengers gitar ja, 4 strenger med 1 ekstra hver. Du får faktisk 12-strengers basser og, 4 strenger med 2 ekstra hver Lenke til kommentar
Seian Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Og hvilke fordeler gir det til en bass med bare en streng fordelt til hver strengeintervall? Blir det en mer massiv tone eller hva? Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Søk opp på youtube ellerno. Der finner du sikkert lydeksempler på 8-/12-strengers basser. Lenke til kommentar
Seian Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Takk. Fann en video som i tilfelle noen skulle være nysgjerrige selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå