Gå til innhold

Forumets uoffisielle bass-tråd

Krankemot

Anbefalte innlegg

Hvilke nettsteder (norske) egner seg til kjøp av bass? Jeg har tenkt å kjøpe meg en, og vil sjekke litt priser og sånn. Den lokale instrumentsjappa er litt for dyr for mitt budsjett. Hvis noen har noen anbefalinger på enkeltgitarer er det også fint. Tror jeg skal kjøpe en sånn "nybegynner-pakke", med alt jeg trenger. Vil helst ha den så billig som mulig, da jeg har andre store utgifter og ikke mange inntekter.

Nybegynner pakker er veldig ofte crap...med noen hederlige unntak.

Var innom Sagevik i går og kjøpte en bass på impuls. Kampanje 3000,- ny pris 5000,-. Var en veldig god bass å spille på sammenlignet med det jeg har prøvd av ymse basser tidligere.

Så kommer jo forsterker og slik i tillegg.

Vil du ha så billig så mulig, så får du som regel det du betaler for...dessverre.

Da kan det være at du finner noe på SMART club eller noe... men de serverer utelukkende veldig kostbar peisved.

Du kan kanskje finne en liten forsterker som er akkurat passe til gutterommet helt i begynnelsen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei alle sammne.

Da har jeg gjort ett impulskjøp av en bass... en ESP ltd B-155 fra Sagevik på Kvadrat/Sandnes.

Egentlig gitarist, men jeg trenger en bass for å spille inn låtene mine og til å gi meg noe større kreativt spillerom...

Bass kjøpet var planlagt...bare noe senere. Godt tilbud som jeg måtte slå til på.

Så nå har jeg en bassgitar...men ingen forsterker eller noe som kan gjøre lyd inn på miksebordet mitt.

Har tenkt på en bass POD eller bass Floor POD og kople denne rett i miksebordet.

Fungerte greit med gitaren å gjøre det slik, men det jeg lurer på er om noen har noen gode anbefalinger på dette.

Helst ikke så veldig dyrt... 1000-2000,-

Hvor mye ga du for den bassen? Impuls-bestilte nettopp en LTD B-55 ("lillebroren" til B-155?) til ca 2000 (243€) fra playback-europe.com. Hadde lagt oppi en haug med gitarstrenger på tilbud (9€ for 3 sett) og annet snacks for ca 300€ da jeg så at det var gratis frakt ved ordre over 500€... kjekt å ha til hjemmestudiobruk m.m.

Hvis du har PODxt, GuitarPort eller bedre kan du kjøpe Bass Expansion pack til 100$ (ca 500kr):

http://line6.com/modelPacks/bass.html

Men du trenger strengt tatt ikke pre-amp for å spille inn bass for demobruk, har selv pleid å kjøre den rett i pulten via en kompressor. Dra ned alt over 5 kHz for å slippe eventuell høyfrekvent støy fra stripa.

EDIT: Ser at du har oppgitt prisen over her :blush: Bra deal

Endret av jon67
Lenke til kommentar

Bestilte meg Bass POD på eBay i dag...

105$ + frakt fra USA forhandler.. Blir noe rundt 800 norske kroner... Var overkommelig :cool:

Det gikk å kople rett i pulten bare for skøy, men det holdt ikke helt kvaliteten jeg ønsker gjøre opptak med.

Mest bare for å prøve og leke meg litt...

Lenke til kommentar
Jeg har litt problemer med å skjønne hva folk skal med mere enn fem strenger på en bass.

6 strengers bass kan man bruke til mye. 7 strenger skal jeg være enig i at er litt for mye, men 6 strnger er overhode ikke noe man kjøper for at det ser tøft ut. Det er noe man kan trenge en del også!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...