CastorFiber Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Eller prøv på biblioteket. Har de ikke noen bøker, skaffer de fra andre biblioteker, eller kjøper en. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Jepp. Det er nok det enkleste. Prøvde å søke litt, men fant stort sett bare nettbutikker med bass-gitarer eller tabs-sider. Mamma jobber på biblioteket her i byen. Sender en melding, så kanskje ho kan finne en og ta med hjem for meg. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Herregud, jeg har lyst på Ibanezen til fetteren min. En kopi av Fender sin Jazz Bazz. '78-modell og som aldri blir spilt på. En av de beste halsene jeg har forsøkt, og den har stått urørt i mange år. Får jeg kjøpt den? Nope ... Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Nesten så jeg skjønner fettern din. Hadde jeg hatt en så gammel bass er det ikke sikkert jeg hadde spilt på den, men helsikes om den skulle ut av mine hender! Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Forstår han, ja, men jeg har så lyst på den! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Jeg skal (forhåpentligvis) begynne å spille bass til høsten, om ikke før. Tenkte jeg skulle forberede meg litt. Noen som vet om noen gode nybegynner-teori-guider? Der jeg lærer litt om forskjellige teknikker, om selve instrumenter, om å lære å lese tabs/noter. Helst gratis og nettbaserte, men jeg kan kjøpe eller låne en god bok, hvis det fins. - Takk. Eeloo. Kan ramse opp noen gode sider naar jeg kommer hjem. Er for tiden i Sveits, og har daarlig tid Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Ingen ting som er bedre en å sitte å øve, øve og øve. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Åhh, var på lokale gitar-sjappa i dag og der hadde de fått inn en Warwick Corvette Standard. Fy HELSIKES så deilig! Skal ikke se bort ifra at meget snart kommer den til å henge på veggen sammen med de andre bassene mine. Jeg aldri har spilt på noe så herlig som den. Den var rett og slett perfekt. Og lyden! Herrejesuspåkorset den var gull! Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Tobias har jeg faktisk aldri prøvd. Sikkert jævli deilige de og, men fyttihelsikes... Warwick sier jeg bare. Warwick. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Biblioteket hadde ingen bøker inne om el.-bass, men har satt denne på bestillingsliste. -_^: Gjerne det. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Ja, som sagt, har de ikke, så har de snille bibliotedamene penger til å kjøpe inn for! Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Jepp. Hjelper med en bibiotekmamma som kan pushe boka litt lenger opp på lista, også. Så den er nok til utlån innen en uke kanskje. Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Hei alle sammne. Da har jeg gjort ett impulskjøp av en bass... en ESP ltd B-155 fra Sagevik på Kvadrat/Sandnes. Egentlig gitarist, men jeg trenger en bass for å spille inn låtene mine og til å gi meg noe større kreativt spillerom... Bass kjøpet var planlagt...bare noe senere. Godt tilbud som jeg måtte slå til på. Så nå har jeg en bassgitar...men ingen forsterker eller noe som kan gjøre lyd inn på miksebordet mitt. Har tenkt på en bass POD eller bass Floor POD og kople denne rett i miksebordet. Fungerte greit med gitaren å gjøre det slik, men det jeg lurer på er om noen har noen gode anbefalinger på dette. Helst ikke så veldig dyrt... 1000-2000,- Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 (endret) Har du forsøkt å koble bassen rett i miksepulten, og høre hvordan det låter? Det blir nok ikke den feteste basslyden i universet, men bass er ikke så kilen på dette som gitar. Det kan tenkes du synes det blir greit nok. Endret 6. april 2008 av CastorFiber Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Bass kan du faktisk koble rett i miksebordet uten at lyden blir forj*****, men det anbefales sterkt og kjøpe en POD eller lignende. Altså, du kan koble rett i, men hvis du investerer litt i en POD e.l. så blir det på et helt annet nivå Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Har du forsøkt å koble bassen rett i miksepulten, og høre hvordan det låter? Det blir nok ikke den feteste basslyden i universet, men bass er ikke så kilen på dette som gitar. Det kan tenkes du synes det blir greit nok. Bass kan du faktisk koble rett i miksebordet uten at lyden blir forj*****, men det anbefales sterkt og kjøpe en POD eller lignende. Altså, du kan koble rett i, men hvis du investerer litt i en POD e.l. så blir det på et helt annet nivå Funket greit nok fram til jeg kjøper noe annet, men tror nok at en POD må investeres i... Langt bedre enn å plugge gitaren i ja. Takker for svar, men ønsker ett svar til. POD eller Floor POD til bassen? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Hvilke nettsteder (norske) egner seg til kjøp av bass? Jeg har tenkt å kjøpe meg en, og vil sjekke litt priser og sånn. Den lokale instrumentsjappa er litt for dyr for mitt budsjett. Hvis noen har noen anbefalinger på enkeltgitarer er det også fint. Tror jeg skal kjøpe en sånn "nybegynner-pakke", med alt jeg trenger. Vil helst ha den så billig som mulig, da jeg har andre store utgifter og ikke mange inntekter. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Nå er jo dyrt en veldig subjektiv sak, men hvis du vil ha best mulig, billigst mulig, så bør du bruke en rundt 3000 kroner på en brukt bass. Helst bør du også få med deg en som kan bass, slik at h*n kan bedømme om kjøpet er godt eller ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå