Gå til innhold

Forumets uoffisielle bass-tråd

Krankemot

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg en bass, spiller mye metal og rock helst mellom 3000-5000... Har sett noen jeg har likt f. eks epiphone embassy standard, og ESP LTD B55 men den MÅ vere 5 strengers

Kjøpte nettop ESP LDT B-55, og er kjempefornøyd. Veldig morsom å spille på, og dessuten er den veldig tøff. Anbefaler deg hverfall å dra bort til butikken og prøve den : )

Hvor mye kjøpe du den for?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bestilte meg en bass på mandag, av merket Italia. Den koster 4600 i England, med frakt til Norge ble det 5000 kroner, ca. Gleder meg masse til å få den :)

Det merket er anbefalt av mange artister, hvis noen vil ha billige, men godt utstyrte gitarer kan Italia absolutt matche f.eks Epiphone.

Lenke til kommentar

Noen elektroniske genier her?

Vil gjerne regne ut hz-rangen på en equalizer på en pedal.

Stiller med koblingsskjema til den som tror han kan regne det ut.

Er en ganske grei ligning som brukes. Men jeg greier ikke helt å tyde koblingsskjemaet.

Lenke til kommentar

Kan noen her liste opp noen låter med fete basslinjer? Det er et stort pluss hvis basslinjen ikke er avhengig av en gitar for å låte bra :) De bør ikke være allt for vansklige, men jeg er åpen for utfordringer. Selv synes jeg "Muse - Hysteria" og "Red Hot Chili Peppers - Higher Ground" er gode basslåter.

Lenke til kommentar
Kan noen her liste opp noen låter med fete basslinjer? Det er et stort pluss hvis basslinjen ikke er avhengig av en gitar for å låte bra :) De bør ikke være allt for vansklige, men jeg er åpen for utfordringer. Selv synes jeg "Muse - Hysteria" og "Red Hot Chili Peppers - Higher Ground" er gode basslåter.

Metallica - (Anesthesia) Pulling teeth er ganske kul

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V

Når vi er inne på RATM, så er calm like a bomb kul, og nokså lett. En av de første basslinjene jeg lærte meg :p

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt å kjøpe meg en bass, spiller mye metal og rock helst mellom 3000-5000... Har sett noen jeg har likt f. eks epiphone embassy standard, og ESP LTD B55 men den MÅ vere 5 strengers

Kjøpte nettop ESP LDT B-55, og er kjempefornøyd. Veldig morsom å spille på, og dessuten er den veldig tøff. Anbefaler deg hverfall å dra bort til butikken og prøve den : )

Hvor mye kjøpe du den for?

Litt seint, men betalte 2999kr for den, på salg, tros alt.

Full pris er på mellom 3500-4500 tror jeg. Kikk på noen nettbutikker.

Lenke til kommentar

Jeg skal gå til innkjøp av en bassforsterker nå! Noen som vet om noen gode alternativer til 3000-4000 kroner? Den må gi god lyd (Både når jeg spiller høyt og lavt. Den bør altså være god til sjenert hjemmebruk og samtidig være god nok til å kunne være brukbar på bandøvinger)

Lenke til kommentar
Jeg skal gå til innkjøp av en bassforsterker nå! Noen som vet om noen gode alternativer til 3000-4000 kroner? Den må gi god lyd (Både når jeg spiller høyt og lavt. Den bør altså være god til sjenert hjemmebruk og samtidig være god nok til å kunne være brukbar på bandøvinger)

har en Roland bass cube 100... Elsker den!! mye effekter, bra lyd funker også fett til band øvinger, tror de koster ca. 3900-4700 kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...