fbassbassbass Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Kan du fortelle meg hvem som er på bildet? Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Dominic "Forest" Lapointe Lenke til kommentar
srbz Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) Jeg har dårlig peil på bass, men jeg synes det ser ut som en Warwick. Modell er jeg helt blank på. edit: ved ultrakjapp research så ligner ikke hodet så veldig på warwick. Jeg vet ikke. Yamaha? edit2: tvilsomt. Tror jeg melder pass. Endret 18. februar 2008 av surbz00r Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) Jeg fant tabs til en sang jeg synes er helt rå, Paradigm Shift av Liquid Tension Experiment. Men inni taben hadde det sneket seg en nokså übervanskelig takt, som jeg lurer på om noen her kan bekrefte om er riktig eller ikke. Taben er her, takt 44, bass: http://www.ultimate-guitar.com/tabs/l/liqu..._guitar_pro.htm I følge meg er dette en umulig takt, men jeg blir stadig overrasket over hvor fort man kan spille Takten (tempo: 168): Endret 18. februar 2008 av Jornan Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) Tuttebo: Det er en MF Lutherie bass. Alle MF-basser har den MF-logoen over halsen Jornan: Prøv å del takten opp i forskjellige deler, for så å ta hver del i virkelig sakte tempo. Så kan du takten sammen, for så og øke tempo etterhvert. Endret 18. februar 2008 av fBlikeng Lenke til kommentar
Seian Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Det der høres mer ut som en slide opp og ned, spør du meg. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Det der høres mer ut som en slide opp og ned, spør du meg. Det er i alle fall det det er i låta. Det vi har her er nok bare en "tabmaker gone bananas" Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Haha Glad jeg holder meg til utrykket "tabs er for nabbs". Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Jeg fant tabs til en sang jeg synes er helt rå, Paradigm Shift av Liquid Tension Experiment. Men inni taben hadde det sneket seg en nokså übervanskelig takt, som jeg lurer på om noen her kan bekrefte om er riktig eller ikke. Taben er her, takt 44, bass: http://www.ultimate-guitar.com/tabs/l/liqu..._guitar_pro.htm I følge meg er dette en umulig takt, men jeg blir stadig overrasket over hvor fort man kan spille Takten (tempo: 168): Så absolutt bare en slide. Tabs er bra på den måten at du kan lære deg riff, men ikke selve musikken, hør grundig på sangen og finn ut hva utøveren gjør! Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Tabs er hvertfall genielt da du skal lage sanger med follk som borett stykke borte, fler jeg er i band med bor langt unna meg, så vi lager sanger over guitar pro og powertab. Funker fett! Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Tabs er hvertfall genielt da du skal lage sanger med follk som borett stykke borte, fler jeg er i band med bor langt unna meg, så vi lager sanger over guitar pro og powertab. Funker fett! Tviler ikke, har prøvd det samme! Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 I second that! Bruker tabs av flere grunner. Først og fremst fordi det er enklere å bruke i band når man ikke er naboer, men jeg synes også det er kjekt å kunne lære seg en sang raskere ved å bruke tabs istedenfor å bruke timer (eller uker) på å lytte til sanger for å lære dem. Dersom man kan lytte til sangen ovenfor og spille det, vil jeg påstå man har ganske godt gehør ... Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 (endret) Jeg brukte tabs første året jeg spilte bass, så fant jeg ut hvor utrolig mye mer jeg fikk ut av å lete meg fram selv. Jeg føler jeg tjener mer på det, får trent gehøret mitt mer og mer. Hvis jeg absolutt må lese det jeg skal spille, gi meg noen noter Nå er jeg så heldig å bo et lite steinkast de to andre i bandet mitt, men jeg tror fortsatt jeg ikke hadde brukt tabs for å vise riff/sanger hvis de bodde langt vekk fra meg. Lærer seg sanger gjør man på øving Endret 23. februar 2008 av fBlikeng Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Heisann. Lurer på å kjøpe meg ny bassgitar snart. Har spilt i litt over et halvt år, men har bare hatt en god kamerat som har lånt meg sin bass. Lurer på hvor mye jeg bør spytte inn for å få noe bra, eller hva jeg må se etter/unngå. Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Satan, det er gøy å spele kontrabass, men eg har sabla vondt i fingeren! Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Fretless<3 Ja! Glad at faren min spel bass så eg slapp og kjøpe meg ein crappy nybyrjar-bass! Fretless Ibanez Roadstar! Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Huff, jeg har faktisk så og si null erfaring med fretlesser Det ser og høres helt utrolig fett ut. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Fretless er utfordrende og gøy. Anbefaler alle å prøve. Hvis du får tak i en billig bass er det enkelt å bygge den om selv. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Fretless er utfordrende og gøy. Anbefaler alle å prøve. Hvis du får tak i en billig bass er det enkelt å bygge den om selv. Det var planen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå