CastorFiber Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Han har nok en lyd, og en bass, nøye tilpasset spillestilen. Det synes jeg faktisk er lov, når man er så spesialisert som det han er. Det låter jo helt kanon, og det er neppe noen andre i verden som gjør akkurat det der etter han. Det blir ikke verdens beste basslyd av den grunn. Men i denne sammenhenger kan jeg ikke helt se hva som skulle fungere bedre. Endret 7. februar 2008 av CastorFiber Lenke til kommentar
McDouch3 Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Appropos soloer. Jeg snek inn "Når trollmor har lagt sine 11små troll" som basslinje under en gitarsolo. Bare bassister legger merke til den. Utrolig artig. Er som å spille verste soloriffet på en gitar. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Noen som har noe forhold til Markbass? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Utrolig lette så de er en drøm å dra med seg. Litt stive priser og låter kanskje litt luftig, men det er smak og behag. EBS kommer forresten med en ny lettvekt-serie det kan være verdt å vurdere også. Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Fikk Katanaen på Tirsdag, fikk spilt litt igår. Fy så digg den er, varm og behagelig lyd. Traff meg midt i blinken, å dette er på en gitaramp! (skal byttes ut snarest). Spilt lite med fingrene før så det var uvant, fristene og bare spille med plekter men vil lære å spille med fingrene. Joy Division har mange kule å enkle basslinjer, spilte litt på shadowplay igår. Bra sang å starte med. Og Planet Caravan av Black Sabbath. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Hvor kjøpte du den, Supernaut_? Gullmoen og Eng har sluttet å ta inn Warwicks Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Hvor kjøpte du den, Supernaut_? Gullmoen og Eng har sluttet å ta inn Warwicks Var heldig og fant den på musikkweb.no , ga 6k for den. Vet ikke hvor mye de koster / har kosta i Norske butikker før. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Den kosta 17.000kr eller noe sånt hos Gullmoen. Najs pris du fikk da Er den gammel? Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Den kosta 17.000kr eller noe sånt hos Gullmoen. Najs pris du fikk da Er den gammel? Såpass, da var jeg ganske heldig. Finner ingen ting galt med den, fin stand. Produsert i 04. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Mark King er mildt sagt syk. Verdens beste "slapper"? (hvis det er et ord ) Men er det bare meg, eller låter bassen hans "slappete" uansett om han slapper eller ikke? Tuttebobo: ikke vondt ment, men jeg hadde satt pris på litt mer spesifikke forslag. Hvis jeg skal ha ny bil, så hjelper det veldig lite å si Ford, Mercedes, Fiat og Audi Skal du ha sportsbil eller SUV, manuell eller automat? Altså, hvor mange strenger? Hva slags pickups? Og den regla der.. Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Foreløpig må sangene helst være for bass med 5 strenger eller mindre, men enkelte sanger med 6 strenger kan jo spilles på en 5-strenger da, så lenge det ikke blir veldig vanskelig å spille det annerledes. For å være helt ærlig, så vet jeg ikke helt hva slags pickups jeg har For de fleste sangene så har vel ikke det så veldig mye å si (så lenge man ikke spiller noe alla soloen ovenfor, der bassen låter "slappete" hele tiden osv). Ellers vet jeg ikke hva jeg kan gi av informasjon. Spør, så kan jeg kanskje svare, men jeg kommer dessverre ikke på mer relevante opplysninger nå Stikkordet er at det skal være sanger som låter bra på bass og er litt utfordring (for en bassist som har spilt i ca 6 år), og jeg er egentlig åpen for de fleste sjangere Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Søk etter Victor Wooten, Steve Bailey, Richard Bona på YouTube så får du en del inspirasjon. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Victor Wooten - Classical Thump Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) . Endret 6. februar 2017 av Bønne Lenke til kommentar
Ganiah Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Nei, søk på Cliff Burton, han var en GUD! Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 En gud var han nok, men innen slapping? Lenke til kommentar
Ganiah Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Nei, men slapping er jo ikke noe tøff eller bra å høre på... Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Nei, men slapping er jo ikke noe tøff eller bra å høre på... Slapping er kult å høre på. Bare søk på de navnene som er nevnt ovenfor. Det er også veldig gøy å spille. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Nei, men jeg syns ikke slapping er noe tøff eller bra å høre på... fixed Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Noen som veit hvilket merke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå