Gå til innhold

Forumets uoffisielle bass-tråd

Krankemot

Anbefalte innlegg

Okey, blir vell kanskje en Squire da. Så får jeg heller selge den og kjøpe en bedre om jeg fortsetter å spille bass. Hørt olp er bra iforhold til prisen men hvorfor så stygge??? ^___^

Hvordan går det og spille på en VOXAd30Vt forestne, altså en gitar forsterker? Bare til øving.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bass er ikke min sterkeste side, men om du ikke har en liggende fra før, så ser jeg ingen grunn til å kjøpe en slik gitarforsterker til bass-bruk.

Spiller selv bass på en gitarforsterker foreløpig, og det er ikke optimalt. Broren min har bassforsterker, som jeg selvfølgelig har prøvd, og forskjellen er ganske markant.

Lenke til kommentar
Det er stor forskjell fordi en gitarforsterker har innebygd equalizing som fremhever diskant og mellomtoner, og veldig lite bass. Mens en bassforsterker har forsterket bass-spekteret. Sier seg liksom selv.

Jepp, har kanskje en brukt bassforsterker og få kjøpt.

Hva tror folk om denne bassen?

http://musikkweb.no/marked/market.php?aid=211377

Jeg elsker SG'er. Og jeg har penger nok til å hive inn endel i neste lønning.

Lenke til kommentar
Etter tidligere erfaringer kommer jeg meg ofte fort over nybegynnerstadiet og derfor har jeg ikke lyst på en nybegynner bass. Budsjettet mitt strekkes ettersom hvor mye jeg føler at jeg får for pengene, men mellom 3 og 6 lapper hadde vært fint. Jeg sier maks 6 lapper fordi jeg ikke vil utelukke så mange alternativer, men det er fint om bassen ikke er så veldig dyr.

Quoter meg selv

Lenke til kommentar

For 3.000 er det ikke all verden du får. For 6.000 får du ganske mye mer. Det er vanskelig å gi helt konkrete råd fordi det avhenger veldig av spillestil, hva som passer deg best etc. Får bare si som så mange ganger før: Ta med deg en som kan spille bass til en butikk og prøv ut så mye som mulig. Alle de kjente (og en del ukjente) produsenter lager gode basser i den prisklassen du er ute etter.

Ellers kan det absolutt være verdt å sjekk bruktmarkedet, for eksempel på Finn.no eller Musikkweb.no. Der er det stadig gode tilbud ute og går.

Lenke til kommentar
Hva tror folk om denne bassen?

http://musikkweb.no/marked/market.php?aid=211377

Jeg elsker SG'er. Og jeg har penger nok til å hive inn endel i neste lønning.

Nå er ikke Gibson og bass det mest anerkjente for tiden men når man ser på hvem selgeren er så... ;)

Heheh, okey. Jeg slår til på denne jeg. Gjør jeg er dårlig kjøp så kan det umulig være så veldig vanskelig og selge den igjen for en mindre sum? Syntes den var fin itillegg.

http://musikkweb.no/marked/market.php?aid=213419

299747235.jpg

Lenke til kommentar
Katanaen er griserå!

Beste Warwicken jeg har sett hittil. Er ikke noe fan av Warwick for å si det sånn.

Denne bassen er rå og ikkje så dyr det er ein ESP LTD F-404 va synest dere om den?

Bassen er stygg og suger å spille på, har prøvd den mange ganger og den holder ikke mål til en så høy pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...