hylo Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Kjem an på kva eg speler. Prøver å bruke fingrane mest mulig. Men hvis du skal spille noe uber-mega-dritfort spiller du med plekter? Er iallefall sånn her, fingra mine er ikke kjappe nok. Blood Red Throne Bassisten hadde peil, btw. Lenke til kommentar
arianar Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Er iallefall sånn her, fingra mine er ikke kjappe nok. Jeg klarer ikke å spille fort med plekter. Bare fingre som duger her når jeg skal spille raskt. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Er iallefall sånn her, fingra mine er ikke kjappe nok. Jeg klarer ikke å spille fort med plekter. Bare fingre som duger her når jeg skal spille raskt. Helt omvendt med meg. Lenke til kommentar
kristopher Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Er iallefall sånn her, fingra mine er ikke kjappe nok. Jeg klarer ikke å spille fort med plekter. Bare fingre som duger her når jeg skal spille raskt. Helt omvendt med meg. det virket fett å spille fort på gitar med plekter. men med bass går det ikke. deet går 10 ganger fortere å spille med fingrene. må bare varme opp litt først Lenke til kommentar
mutamata Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 bare lurer. hvordan lærte dere å spille bass? og hva slags sanger spilte dere på førsten? Lenke til kommentar
kristopher Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 bare lurer. hvordan lærte dere å spille bass? og hva slags sanger spilte dere på førsten? jeg hadde spilt gitar i 2 år, så jeg kunne notene. kjøpte bass og forsterker. så var det bare å begynne å rocke da!!! spilte gitar i band, byttet til bbass med en gang jeg hadde kjøpt den. ble ganske god med en gang noe av det første jeg lærte var Pink Floyd - Hey You, har ikke fretless bass, men det funka fett å spille det. så spilte jeg noen andre sanger som jeg ikke husker. Det var da jeg startet å høre på Red hot chili peppers. Genialt band! Da gikk læringskurven fort. lærte By the way, californication osv. så var det en periode jeg ikke viste hva jeg skulle spille. tilbake til red hot.. Higher grounds, Aeroplane... dette er da min livshistorie Lenke til kommentar
Paull Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Hehe, akkurat kommet hjem fra en konsert vi spilte på Sortland i går.. Spilte så blodet spruta! Lenke til kommentar
hylo Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Hehe, akkurat kommet hjem fra en konsert vi spilte på Sortland i går.. Spilte så blodet spruta! Du har seriøst slappa mye! Hva spiller dere? Lenke til kommentar
kristopher Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 du burde seriøst slappe med tuppen av tommelen (lenger opp hvertfall) og når man slapper så skal man slå på gripebrettet. ikke langt der nede.... bare et hint Lenke til kommentar
hylo Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 du burde seriøst slappe med tuppen av tommelen (lenger opp hvertfall) og når man slapper så skal man slå på gripebrettet. ikke langt der nede.... bare et hint Det blir ikke bedre slap av og bruke tommel-spissen. Blir ikke like god og rund lyd. Og hvor man slapper er opp til hver enkelt sin stil. Lenke til kommentar
kristopher Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 du burde seriøst slappe med tuppen av tommelen (lenger opp hvertfall) og når man slapper så skal man slå på gripebrettet. ikke langt der nede.... bare et hint Det blir ikke bedre slap av og bruke tommel-spissen. Blir ikke like god og rund lyd. Og hvor man slapper er opp til hver enkelt sin stil. jeg mener ikke tommel spissen, mener der neglen starter. men på huden da... gidder ikke å krangle om hva som er best. sier bare sånn som de "proffe" gjør det Lenke til kommentar
hylo Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 (endret) du burde seriøst slappe med tuppen av tommelen (lenger opp hvertfall) og når man slapper så skal man slå på gripebrettet. ikke langt der nede.... bare et hint Det blir ikke bedre slap av og bruke tommel-spissen. Blir ikke like god og rund lyd. Og hvor man slapper er opp til hver enkelt sin stil. jeg mener ikke tommel spissen, mener der neglen starter. men på huden da... gidder ikke å krangle om hva som er best. sier bare sånn som de "proffe" gjør det Jeg mente også der huden starter. Prøver heller ikke å krangle med deg, men selvom de proffe driver bruker sin metode, trenger ikke alle og ta etter de. Endret 12. mars 2005 av Hylo Lenke til kommentar
Paull Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Hehe, slapper ikke i det hele og store, spiller med plekter.. Men tommelen kommer borti E- og A-strengen når jeg spiller på A og lysere strenger. Legg til litt fart og kraft og litt lenge siden jeg har spilt mye (så huden ikke er så hard som den burde være), så har man resultatet ovenfor Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 (endret) Hehe, akkurat kommet hjem fra en konsert vi spilte på Sortland i går.. Spilte så blodet spruta! Jeg driter i deg, men stakkars gitaren! Den får blod på seg og greier. Endret 12. mars 2005 av G2Petter Lenke til kommentar
Paull Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Jeg driter i deg, men stakkars gitaren! Den får blod på seg og greier. Gitaren min driter i deg, den liker å få blod på seg Lenke til kommentar
hylo Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Jeg driter i deg, men stakkars gitaren! Den får blod på seg og greier. Gitaren min driter i deg, den liker å få blod på seg Hvordan pickups er det på den? Lenke til kommentar
Paull Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Tja, det var det da... 2 stk "TB Plus". Hehe, sier ikke så mye, men det er i alle fall standardpickupene. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Tja, det var det da... 2 stk "TB Plus". Hehe, sier ikke så mye, men det er i alle fall standardpickupene. Det hjelper litt om du sier bass merke/type. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå