Gå til innhold

Forumets uoffisielle bass-tråd

Krankemot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Huff, brukte akkurat 620 kr på ett sett med strenger :p Å spille bass er dyrt.

Hvor ofte skifter dere alle strengene egentlig? Jeg bytter ut alle hver sjette måned.

Åssen sett var detta? Vurderer å prøve Elixir nestegang.

Hei.

eg har elixir strenger...husker ikkje ka størrelse. men dei er gode! Det eneste kan være at dei begynner å flasse etter en liten stund.

Lenke til kommentar
Huff, brukte akkurat 620 kr på ett sett med strenger :p Å spille bass er dyrt.

Hvor ofte skifter dere alle strengene egentlig? Jeg bytter ut alle hver sjette måned.

Åssen sett var detta? Vurderer å prøve Elixir nestegang.

Hei.

eg har elixir strenger...husker ikkje ka størrelse. men dei er gode! Det eneste kan være at dei begynner å flasse etter en liten stund.

Ja har hørt at de røyter nanoweb.

Lenke til kommentar

Jeg bruker utelukkende Elixir-strenger på mine basser. Litt uvant i begynnelsen men veldig behagelig etterhvert. De holder seg friske lenger enn andre strenger jeg har forsøkt og er snillere mot halsen, noe som er særlig viktig på fretless. De begynner å flasse men stort sett kun der man slår an strengen med høyre hånd. Hos meg går det kun ut over H-, E- og A-strengen. Det kan være fordi jeg ofte viler tomlen på disse strengene og at neglen skraper opp.

Lenke til kommentar
D'Addario Pro Steel .045 - .105 + en .125 D'addario Nickel Wound h-streng.

D'Addario eier! Får man ikke 5-strengssett lenger? Det fikk jeg kjøpt for en stund siden.

Joda, men kjøpte Nickel Wound til h-strengen for at den skulle være litt tightere. Hadde fullt Pro Steel-sett før, men der var h-strengen så løs. Nå er den perfekt :)

Lenke til kommentar

Har lyst til å spille inn litt musikk på PC-en. Sett litt rundt på nett og funnet masse bra. Men så snublet jeg over Line6 Pod x3 Live. Denne slår flere fluer i en smekk. Ikke bare tillater den at jeg spiller inn, men jeg kan også dra den med på scena og jamme hardt!!!

Noen som har noe +/- å komme med ang denne? evt tidligere versjoner som xt live?

Den koster glatt 5k i norge, så det blir jo en investering.

Lenke til kommentar

Heisann :)

Jeg lurte på om noen her kunne anbefale noen av disse, eller noe helt annet for meg:

Ibanez Basspakke

Morgan JB Basspakke

Jeg er totalt nybegynner, såvidt rørt gitar eller bass. Men har lyst til å prøve meg :)

Så mine kriterier er:

- God nybegynner bass

- Mye for pengene (maks 3500)

- Helst en pakke (med forsterker og det nødvendige)

Forresten, noen som har noen erfaringer med bestilling fra www.gitarhuset.no ?

Tusen takk for all hjelp på forhånd :)

Lenke til kommentar
Heisann :)

Jeg lurte på om noen her kunne anbefale noen av disse, eller noe helt annet for meg:

Ibanez Basspakke

Morgan JB Basspakke

Jeg er totalt nybegynner, såvidt rørt gitar eller bass. Men har lyst til å prøve meg :)

Så mine kriterier er:

- God nybegynner bass

- Mye for pengene (maks 3500)

- Helst en pakke (med forsterker og det nødvendige)

Forresten, noen som har noen erfaringer med bestilling fra www.gitarhuset.no ?

Tusen takk for all hjelp på forhånd :)

Skal komme med min mening basert på infoen på sidene det ble linket til.

Vi starter med Ibanez settet:

+ PJ setup som gir mulighet for variasjon i lyden

- Heller liten forsterker. Jeg er skeptisk til hvor bra lyden blir

Deretter Morgan settet:

- P bass. Ikke store muligheter for variasjon. (Skal sies at jeg aldri har vært fan av P basser kontra J basser)

+ Forsterkeren ser ut til å være kraftigere, sikkert nok for gutterommet

Gitt at både ibanez og morgan har puttet like mye penger i å lage bassene, så er det forsterkeren som står for de ekstra kronene på pakkene. Morgan forsterkeren går for 1500kr fra samme butikk. Vil gjette meg til at ibanez ampen går for mellom 500 og 750kr. Det er derfor rimelig å tro at ibanez bassen har en høyere verdi :)

Jeg er ikke fan av pakker.

Tror jeg hadde gått for ibanezen og investert i en bass pod eller lignende, da hadde jeg hatt noe å fikle med i en stund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...