Tuttebobo Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Huff, brukte akkurat 620 kr på ett sett med strenger Å spille bass er dyrt. Hvor ofte skifter dere alle strengene egentlig? Jeg bytter ut alle hver sjette måned. Åssen sett var detta? Vurderer å prøve Elixir nestegang. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) D'Addario Pro Steel .045 - .105 + en .125 D'addario Nickel Wound h-streng. Endret 21. januar 2008 av fBlikeng Lenke til kommentar
norco89 Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Huff, brukte akkurat 620 kr på ett sett med strenger Å spille bass er dyrt. Hvor ofte skifter dere alle strengene egentlig? Jeg bytter ut alle hver sjette måned. Åssen sett var detta? Vurderer å prøve Elixir nestegang. Hei.eg har elixir strenger...husker ikkje ka størrelse. men dei er gode! Det eneste kan være at dei begynner å flasse etter en liten stund. Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 D'Addario Pro Steel .045 - .105 + en .125 D'addario Nickel Wound h-streng. D'Addario eier! Får man ikke 5-strengssett lenger? Det fikk jeg kjøpt for en stund siden. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Huff, brukte akkurat 620 kr på ett sett med strenger Å spille bass er dyrt. Hvor ofte skifter dere alle strengene egentlig? Jeg bytter ut alle hver sjette måned. Åssen sett var detta? Vurderer å prøve Elixir nestegang. Hei.eg har elixir strenger...husker ikkje ka størrelse. men dei er gode! Det eneste kan være at dei begynner å flasse etter en liten stund. Ja har hørt at de røyter nanoweb. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Jeg bruker utelukkende Elixir-strenger på mine basser. Litt uvant i begynnelsen men veldig behagelig etterhvert. De holder seg friske lenger enn andre strenger jeg har forsøkt og er snillere mot halsen, noe som er særlig viktig på fretless. De begynner å flasse men stort sett kun der man slår an strengen med høyre hånd. Hos meg går det kun ut over H-, E- og A-strengen. Det kan være fordi jeg ofte viler tomlen på disse strengene og at neglen skraper opp. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 D'Addario Pro Steel .045 - .105 + en .125 D'addario Nickel Wound h-streng. D'Addario eier! Får man ikke 5-strengssett lenger? Det fikk jeg kjøpt for en stund siden. Joda, men kjøpte Nickel Wound til h-strengen for at den skulle være litt tightere. Hadde fullt Pro Steel-sett før, men der var h-strengen så løs. Nå er den perfekt Lenke til kommentar
McDouch3 Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Har lyst til å spille inn litt musikk på PC-en. Sett litt rundt på nett og funnet masse bra. Men så snublet jeg over Line6 Pod x3 Live. Denne slår flere fluer i en smekk. Ikke bare tillater den at jeg spiller inn, men jeg kan også dra den med på scena og jamme hardt!!! Noen som har noe +/- å komme med ang denne? evt tidligere versjoner som xt live? Den koster glatt 5k i norge, så det blir jo en investering. Lenke til kommentar
Quenyth Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Hei. Sitter med en bass her. Men jeg aner ikke hvordan merke eller modell det er. Alt som står på den er; NEWSTYLE og made in korea :!: den er helt svart med svart plekterplate. skulle likt og visst hva det var, noen som har peiling? Lenke til kommentar
Quenyth Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Har ingen kamera her, men fant et par på PC-en.. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Fender P-Bass kopi ser det ut som Lenke til kommentar
Quenyth Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 aha. takker, ska kjøpe meg en ny bass snart. 5-strenger. noen som veit av no bra 5-streng basser til ca 8-12k ? evt. musicman bongo5? Lenke til kommentar
McDouch3 Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 aha. takker, ska kjøpe meg en ny bass snart. 5-strenger. noen som veit av no bra 5-streng basser til ca 8-12k ? evt. musicman bongo5? Bongoen ser jo unektelig digg ut da. to hummer hjelper på bruksområdet. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Kjøper du en med coilswitch får du enda mer muligheter. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Huff, synes Bongoen ser møkkstygg ut jeg, men samtidig ser den helt utrolig herlig ut å spille på Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 aha. takker, ska kjøpe meg en ny bass snart. 5-strenger. noen som veit av no bra 5-streng basser til ca 8-12k ? evt. musicman bongo5? Kjøp en Cort Artisan 5, har en sjæl og er storfornøyd! Koster 10000kr, fikk den for 6500kr! Lenke til kommentar
BåGan Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Heisann Jeg lurte på om noen her kunne anbefale noen av disse, eller noe helt annet for meg: Ibanez Basspakke Morgan JB Basspakke Jeg er totalt nybegynner, såvidt rørt gitar eller bass. Men har lyst til å prøve meg Så mine kriterier er: - God nybegynner bass - Mye for pengene (maks 3500) - Helst en pakke (med forsterker og det nødvendige) Forresten, noen som har noen erfaringer med bestilling fra www.gitarhuset.no ? Tusen takk for all hjelp på forhånd Lenke til kommentar
McDouch3 Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Heisann Jeg lurte på om noen her kunne anbefale noen av disse, eller noe helt annet for meg: Ibanez Basspakke Morgan JB Basspakke Jeg er totalt nybegynner, såvidt rørt gitar eller bass. Men har lyst til å prøve meg Så mine kriterier er: - God nybegynner bass - Mye for pengene (maks 3500) - Helst en pakke (med forsterker og det nødvendige) Forresten, noen som har noen erfaringer med bestilling fra www.gitarhuset.no ? Tusen takk for all hjelp på forhånd Skal komme med min mening basert på infoen på sidene det ble linket til. Vi starter med Ibanez settet: + PJ setup som gir mulighet for variasjon i lyden - Heller liten forsterker. Jeg er skeptisk til hvor bra lyden blir Deretter Morgan settet: - P bass. Ikke store muligheter for variasjon. (Skal sies at jeg aldri har vært fan av P basser kontra J basser) + Forsterkeren ser ut til å være kraftigere, sikkert nok for gutterommet Gitt at både ibanez og morgan har puttet like mye penger i å lage bassene, så er det forsterkeren som står for de ekstra kronene på pakkene. Morgan forsterkeren går for 1500kr fra samme butikk. Vil gjette meg til at ibanez ampen går for mellom 500 og 750kr. Det er derfor rimelig å tro at ibanez bassen har en høyere verdi Jeg er ikke fan av pakker. Tror jeg hadde gått for ibanezen og investert i en bass pod eller lignende, da hadde jeg hatt noe å fikle med i en stund. Lenke til kommentar
BåGan Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Hva er forskjell på "P bass" og "J bass"? Ser du snakker om lyd, men åssen? Men takk for din mening har du kanskje noe annet å anbefale? Eller andre sine meninger Greit å gjøre et godt kjøp første gangen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå