Tuttebobo Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Var ett røverkjøp! Endret 24. desember 2010 av Tuttebobo Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Det var billig, ligger ikke Tobias bassene på over 15k ny nesten? Lenke til kommentar
McDouch3 Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 nam! torpern. Ser digg ut. Noen som vet om noen fete effekter jeg kan bruke når jeg skal biampe? Har lekt litt med stereo outputen på ricken. Er digg å kunne ha en ekstra dimensjon når jeg spiller. Har ikke så sabla mange effekter å velge mellom heller. Stor sannsynlighet for at jeg kjører bridge pup gjennom en gitarforsterker, så gitareffekter er velkommen. Lekte litt med litt med overdriver på en pup og ren bass på den andre, DIGG! DIGG! DIGG! Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Det var billig, ligger ikke Tobias bassene på over 15k ny nesten? Yes. En Basic med aktive pickups og necktru ligger på 32000. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Ahh, vakker bass torpern Mulig å få vite hvorfor du fikk den så billig? Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Ahh, vakker bass torpern Mulig å få vite hvorfor du fikk den så billig? Rett sted til rett tid Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 nam! torpern. Ser digg ut. Noen som vet om noen fete effekter jeg kan bruke når jeg skal biampe? Har lekt litt med stereo outputen på ricken. Er digg å kunne ha en ekstra dimensjon når jeg spiller. Har ikke så sabla mange effekter å velge mellom heller. Stor sannsynlighet for at jeg kjører bridge pup gjennom en gitarforsterker, så gitareffekter er velkommen. Lekte litt med litt med overdriver på en pup og ren bass på den andre, DIGG! DIGG! DIGG! Syns du skal recorde litt i grunn Lenke til kommentar
McDouch3 Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 nam! torpern. Ser digg ut. Noen som vet om noen fete effekter jeg kan bruke når jeg skal biampe? Har lekt litt med stereo outputen på ricken. Er digg å kunne ha en ekstra dimensjon når jeg spiller. Har ikke så sabla mange effekter å velge mellom heller. Stor sannsynlighet for at jeg kjører bridge pup gjennom en gitarforsterker, så gitareffekter er velkommen. Lekte litt med litt med overdriver på en pup og ren bass på den andre, DIGG! DIGG! DIGG! Syns du skal recorde litt i grunn Skal vel leke litt i studio snart. Men legger bi-amping i studio/opptak/scene død til jeg får tak i noe mer seriøst av utstyr. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Så en Rickenbacker er ikke serriøst nok? Lenke til kommentar
Ganiah Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Hei, jeg har veldig lyst å begynne å spille bass men trenger hjelp med hva bass jeg skal kjøpe... Vil gjerne ha en 5 strengers til en rimelig pris (ikke bass pakke) å lure på om en Epiphone Embassy Standard er bra?? og er det en bra pris på den her? http://www.riff.no/butikk/product_info.php...roducts_id=1257 Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Hadde en Epiphone Embassy Standard IV, en firestrenger altså og etter jeg begynte å prøve andre basser ble jeg svært misfornøyd. Kjøp heller noe litt dyrere, men mye, mye bedre. Cort har alltids fine basser! Lenke til kommentar
Kvakko Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Har hørt mye bra om OLP-bassene i den prisklassen. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) Har faktisk aldri prøvd en Epiphone bass, men har veldig lyst på en EB-3 (SG bassmodell), kun for looks EDIT: Vil anbefale OLP jeg og, der får du mye for pengene. Endret 17. januar 2008 av fBlikeng Lenke til kommentar
Ganiah Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Noen forslag til gode basser da?? Helst 5 strenger for rundt 3000-7000 Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 I tillegg til de som er nevnt lager både Ibanez og Yamaha gode basser til fornuftige priser. Hvilke modeller som passer deg må du nesten finne ut selv ved å prøve ut ulike modeller, gjerne sammen med en som har litt erfaring. Lenke til kommentar
Arnold Layne Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Noen forslag til gode basser da?? Helst 5 strenger for rundt 3000-7000 Du kunne vurdert en 5 strenger Jazz eller precision. En mexikaner evt. De ligger vel på 5000-6000 Lenke til kommentar
McDouch3 Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Så en Rickenbacker er ikke serriøst nok? Tenkte på amp/effekt fronten. Har forresten spilt inn en låt nå. Venter bare på at trommis skal bli frisk slik at han får spilt inn linja si. Og seff at miksemannen mikser og trikser ferdig. Eneste somer litt kjipt er at vi spilte gjennom pod for å få alt unna. blir liksom ikke det samme som å spille inn via en ampeg :\ Men arti læll. Har forresten en olp mm2 stingray kopi. Eneste jeg har å utsette på den er litt shabby skrudd sammen jack input og at pup hviler på gummipute. Jeg bruker pickupen som tommelholder og da får man litt variasjoner i lyden når den puffes opp og ned. Løste dog problemet med en planke som jeg jamma under pickupen. Ellers grei bass. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Jeg bruker pickupen som tommelholder Samme her Lett tilgant til alle strenger + enkelt å skifte stil til f.eks thump eller tapping Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Huff, brukte akkurat 620 kr på ett sett med strenger Å spille bass er dyrt. Hvor ofte skifter dere alle strengene egentlig? Jeg bytter ut alle hver sjette måned. Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Huff, brukte akkurat 620 kr på ett sett med strenger Å spille bass er dyrt. Hvor ofte skifter dere alle strengene egentlig? Jeg bytter ut alle hver sjette måned. Skifter når jeg føler for det.. Ikke ofte.. Har kjøpt strenger på www.stringsandbeyond.com, ikke det største utvalget, men har de det du skal ha er de raske og billige.. (og det var reklamen...) M. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå