Gå til innhold

Forumets uoffisielle bass-tråd

Krankemot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nam! torpern. Ser digg ut.

Noen som vet om noen fete effekter jeg kan bruke når jeg skal biampe? Har lekt litt med stereo outputen på ricken. Er digg å kunne ha en ekstra dimensjon når jeg spiller. Har ikke så sabla mange effekter å velge mellom heller. Stor sannsynlighet for at jeg kjører bridge pup gjennom en gitarforsterker, så gitareffekter er velkommen.

Lekte litt med litt med overdriver på en pup og ren bass på den andre, DIGG! DIGG! DIGG! :D

Lenke til kommentar

Noen som vet om noen fete effekter jeg kan bruke når jeg skal biampe? Har lekt litt med stereo outputen på ricken. Er digg å kunne ha en ekstra dimensjon når jeg spiller. Har ikke så sabla mange effekter å velge mellom heller. Stor sannsynlighet for at jeg kjører bridge pup gjennom en gitarforsterker, så gitareffekter er velkommen.

Lekte litt med litt med overdriver på en pup og ren bass på den andre, DIGG! DIGG! DIGG! :D

Syns du skal recorde litt i grunn ;)

Lenke til kommentar

Syns du skal recorde litt i grunn ;)

Skal vel leke litt i studio snart. Men legger bi-amping i studio/opptak/scene død til jeg får tak i noe mer seriøst av utstyr.

Lenke til kommentar
Så en Rickenbacker er ikke serriøst nok? :hmm:

Tenkte på amp/effekt fronten. ;)

Har forresten spilt inn en låt nå. Venter bare på at trommis skal bli frisk slik at han får spilt inn linja si. Og seff at miksemannen mikser og trikser ferdig.

Eneste somer litt kjipt er at vi spilte gjennom pod for å få alt unna. blir liksom ikke det samme som å spille inn via en ampeg :\ Men arti læll.

Har forresten en olp mm2 stingray kopi. Eneste jeg har å utsette på den er litt shabby skrudd sammen jack input og at pup hviler på gummipute. Jeg bruker pickupen som tommelholder og da får man litt variasjoner i lyden når den puffes opp og ned. Løste dog problemet med en planke som jeg jamma under pickupen. Ellers grei bass.

Lenke til kommentar
Huff, brukte akkurat 620 kr på ett sett med strenger :p Å spille bass er dyrt.

Hvor ofte skifter dere alle strengene egentlig? Jeg bytter ut alle hver sjette måned.

Skifter når jeg føler for det.. Ikke ofte.. Har kjøpt strenger på www.stringsandbeyond.com, ikke det største utvalget, men har de det du skal ha er de raske og billige..

(og det var reklamen...)

M.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...