Stegz Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Ser ut til at jeg har gjort alt riktig. Har festet alle strengene og det låter konge! Kjøpte noe tykkere i 3. og 4. streng, og det ser ut til at det var et skikkelig sjakktrekk Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Da fikk jeg ny bass til Jul, jeg har egentlig ikke fått spilt noe pga sure tanter og onkler som ikke orker lyden i jula så jeg bare sitter å ser på den mest. Det jeg lurer på om dette her er ok å begynne med? Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Da fikk jeg ny bass til Jul, jeg har egentlig ikke fått spilt noe pga sure tanter og onkler som ikke orker lyden i jula så jeg bare sitter å ser på den mest. Det jeg lurer på om dette her er ok å begynne med? Det er nok helt kurrant å starte med. Og husk: Du kan spille uten forsterker Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 (endret) Hadde jeg hatt en så god bass som det der da jeg begynte å spille, hadde jeg vært sjeleglad. Det du kan tenke på, er at det kan lønne seg å betale en sum til en gitarteknikker som setter den opp for deg. Erfaringsmessig er det en del å hente der. Den er nok ikke akkurat "finjustert" slik den er nå. Endret 27. desember 2007 av CastorFiber Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Fin bass og begynne med. Skjønner meg ikke på folk som flesker på med dyre basser/gitarer med en gang de begynner og spille. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Yes. Dyrt om du finner ut at det ikke er noe for deg. Lenke til kommentar
Stegz Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 var en kamerat av meg som flesket til med signaturbass til 14 lapper før han hadde prøvd engang Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 var en kamerat av meg som flesket til med signaturbass til 14 lapper før han hadde prøvd engang Haha, spiller han enda? Uansett, jeg bruker ikke forsterker er bare rom i rom med TVrommet der onkelen min sitter i et lite lydissolert hus, men jeg får ordnet det ikveld da jeg får et rom jeg kan sitte på. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 (endret) var en kamerat av meg som flesket til med signaturbass til 14 lapper før han hadde prøvd engang Det var da et voldsomt tilfelle Har et søskenbarn som kjøpte både en klassisk gitar, en el-gitar og et keyboard før han kunne å spille noen av instrumentene. Halvt år etterpå var alt solgt, men tviler han fikk tilbake det han hadde "tapt" da. Endret 27. desember 2007 av fBlikeng Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Vil berre tipse om den her: http://forum.gitarnorge.no/index.php?showtopic=16320 Hadde eg spelt bass hadde eg teke den på flekken. (Mtp. reglar om kjøp og salg på forumet, så har eg ingen connection med seljgar.) Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Når man snakker om Line 6... Hva mener dere om Line 6 bassen(e)? Personlig er jeg veldig fan av el-gitarene til Line 6, men ser ikke helt poenget i å ha de mulighetene på bass. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Hoi, den XT Live-saken kunne jeg kjøpt hadde jeg hatt litt erm penger... Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Når vi først er inne på effekter...noen som har noen anbefalinger til pedaler? Ikke sånne avanserte pedalbrett som Line6 og slikt, men enkle pedaler. Tenkte i første omgang på en distortion eller overdrive...for å få skikkelig møkkete tøff lyd, noe ala Lemmy. Pantera Lenke til kommentar
Stegz Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Haha, spiller han enda? Han spiller vist ikke så mye, så mulig han gjorde en liten bommert der. Noen folk har litt for mye penger Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Når vi først er inne på effekter...noen som har noen anbefalinger til pedaler? Ikke sånne avanserte pedalbrett som Line6 og slikt, men enkle pedaler. Tenkte i første omgang på en distortion eller overdrive...for å få skikkelig møkkete tøff lyd, noe ala Lemmy. Pantera Sansamp Bassdriver DI Skal skaffe en selv snart. Lenke til kommentar
Arnold Layne Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Har nettopp selv fått en Ashdown CT210 MAG 300 Watter combo. Storfornøyd, klarer ikke å la bassen ligge Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Vil berre tipse om den her:http://forum.gitarnorge.no/index.php?showtopic=16320 Hadde eg spelt bass hadde eg teke den på flekken. (Mtp. reglar om kjøp og salg på forumet, så har eg ingen connection med seljgar.) Jeg ville slått til tvert, hadde jeg hatt råd Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Dette her er sikkert et utrolig dumt spørsmål, men jeg spør likevel. Jeg har tenkt meg å begynne å spille enkelte lette sanger av Metallica o.l som å starte med for å vant med og spille. Er FWTB lett på bass? Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Spørs hva FWTB er.. (Jeg hater forkortelser...) Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Spørs hva FWTB er.. (Jeg hater forkortelser...) For Whom The Bell Tolls. Glemte en T på slutten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå