Gå til innhold

Forumets uoffisielle bass-tråd

Krankemot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Føler at jeg nesten må henge meg på i denne fantastisk tråden! Jeg er relativt ny på dette forumet, men det tok ikke lange tiden før jeg fant meg godt til rette her :D

Jeg spilte på en Cort Action bass i nesten tre år til ende. Men så var jeg flink og kjøpte en Warwick Corvette Std! Og det må være et av de beste kjøpene jeg har gjort. 7300 norske på Myhrbraaten :thumbup:

Av forsterkere så trakterer jeg en Laney Hardcore 30W 12" på soverommet, og en kliss lik en på 160W 15" på øvingsrommet. Samtidig som jeg sikler etter en Markbass CMD 102P (500W 2x10").

Endelig får bassister den oppmerksomheten de fortjener! :D

Lenke til kommentar

Jeg har stort sett aldri spillet bass. kunne noen sanger for 6-7 år siden, men nå er alt borte. Se på meg som et blankt ark

Når det er sagt, har jeg veldig lyst å lære meg, og lurer på om noen kan anbefale noen gode nettsider eller bøker for nybegynnere?

Endret av svartskog
Lenke til kommentar

Heisann!

Jeg vet ikke om dette er den rette plassen og spørre, men siden det er en bass-tråd så må jeg jo bare prøve likevel :)

Det har seg nemlig slik at pappa og jeg fant en bass gitar på loftet her en dag uten strenger. Den har også sprukket litt på overflaten noen plasser.

Det vi derimot lurer på er om det er noe verdi i den? Han nevnte noe om at den kanskje kan være litt verdifull fordi den forrige eieren har sagt det, men pappa er blind på akkurat gitarer og merker siden han spiller trommer.

Så jeg lurer på om noen her kunne hjelpe oss? :) Det eneste vi vet er at det er en bass gitar av merket Höfner, og at den mulig er fra 1962 eller noe rundt der. (usikker)

Takker for alle svar :)

HPIM0990.jpg

HPIM0991.jpg

Lenke til kommentar
Hvis den er i ålreit stand er det nok litt verdi i den.

Den trenger nok litt rensing av potmeterne etter å ha lugget på loftet.

Krakkeleringene i toppen var i mine øyne ganske fine.

Hvis dere ikke har peiling på gitarelektronikk er det kanskje greit å levere den inn på et verksted, så de kan se over elektronikken og samtidig sette på strenger og få den intonert.

Meget pen bass ellers, det må jeg si!

Men finnes det folk som er intr. i slike bass'er som reperasjonsobjekt eller? Hadde egentlig tenkt å bare selge den på grunn av at jeg skal kjøpe meg annen gitar for å lære å spillet på.

Takker for kjapt svar forresten :) Alltid positivt.

Lenke til kommentar
Det er nok mange som er intressert i den bassen. Send meg en PM om hvor mye du vil ha for den, siden forumet ikke er for kjøp og salg ;)

Jeg har ikke peiling på hvor mye den er verd og hva jeg skal eventuelt selge den for til folk, så jeg sliter litt der :p PM er sendt (snart i hvertfall) :thumbup:

Noen flere som har innspill å komme med om bassen?

Lenke til kommentar

Finner du den rette kjøperen, kan den være verdt noen tusen.

Fant en på ebay, og den har ikke fått så veldig imponerende bud:

http://cgi.ebay.com/Vintage-1962-Hofner-So...1QQcmdZViewItem

Egentlig er nok ikke bassen så utrolig bra, selv om den ser ut som den er i grei stand. Spilte på en lånt sånn en gang på søttitallet, mener jeg å huske, og den den var ganske død.

Sprekkene i lakken og sånt hører med på en så gammel bass. Hadde den vært min, og jeg ikke ville beholde den, hadde jeg lagt den ut på noen nettsider og sett hva som skjedde.

Lenke til kommentar
Finner du den rette kjøperen, kan den være verdt noen tusen.

Fant en på ebay, og den har ikke fått så veldig imponerende bud:

http://cgi.ebay.com/Vintage-1962-Hofner-So...1QQcmdZViewItem

Egentlig er nok ikke bassen så utrolig bra, selv om den ser ut som den er i grei stand. Spilte på en lånt sånn en gang på søttitallet, mener jeg å huske, og den den var ganske død.

Sprekkene i lakken og sånt hører med på en så gammel bass. Hadde den vært min, og jeg ikke ville beholde den, hadde jeg lagt den ut på noen nettsider og sett hva som skjedde.

Okey, takker for bra innspill :) Så du mener at det kan stemme at den er fra 1962?

Skal prøve å se hva som skjer hvis jeg legger den ut på finn.no eller noe sånt :)

Tar gjerne i mot flere innspill!

Lenke til kommentar

Fikk nye strenger til Jul og tenkte at jeg skulle bytte dem. Har ikke gjort det før, men så en kort film om det på youtube. Jeg tok av alle strengene og skulle ta på ny E streng. Jeg tok tuppen på strengen ned i festet øvert. Så skulle jeg begynne å stramme. Da jeg hadde strammet litt, den var fortsatt ikke stram nok til å sitte fast, så ble det litt tyngere, men jeg fortsatte. Men så skjedde det noe og den vil ikke strammes lenger. strammer jeg litt, glepper den bare taket og jeg er på samme sted.

Lenke til kommentar
Fikk nye strenger til Jul og tenkte at jeg skulle bytte dem. Har ikke gjort det før, men så en kort film om det på youtube. Jeg tok av alle strengene og skulle ta på ny E streng. Jeg tok tuppen på strengen ned i festet øvert. Så skulle jeg begynne å stramme. Da jeg hadde strammet litt, den var fortsatt ikke stram nok til å sitte fast, så ble det litt tyngere, men jeg fortsatte. Men så skjedde det noe og den vil ikke strammes lenger. strammer jeg litt, glepper den bare taket og jeg er på samme sted.

Ok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...