Gå til innhold

Forumets uoffisielle bass-tråd

Krankemot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gutter, ta den meningsløse diskusjonen på msn eller tekstmeldinger. Hva som er "best" og hvem som eier hvem er utrolig uinteressant. Er det riktig verktøy for deg så er det riktig verktøy, uansett om det står Fender, Warwick eller Ibanez på den. Og bassister krangler ikke om slike unødvendige ting, gjør vi vel? :)

Lenke til kommentar

Igjen: "Bedre" og "best" er meningsløse når det er snakk om musikkinstrumenter (og veldig mye annet). En idrettsutøver kan være best, men det er ikke idrett vi snakker om her. Det instrumentet som passer deg og gir deg det du er ute etter, er det beste instrumentet for deg. Andre instrumenter passer bedre for andre, uten at de dermed er bedre eller dårligere. :)

For me, the most important thing is still the music. The beer, the parties and the anonymous random orally induced orgasms are just a tiny part of it.

- Paul Simms

Endret av kjeklulf
Lenke til kommentar
Dissa her det går mellom for meg. hehe.

39882Tobias_Toby_PRO-5b_Custom.jpg

ibanez%20SR505.jpg

Corvette5-$$.jpg

632887310192884538_X.jpg

Tobias, Tobias, Tobias! Seff Tobias!

kjekulf du må chille litt, var bare jeg og han Torpern som diskuterte litt, er litt slitsomt at det alltid kommer folk og scpader helt ut når man snakker om hvilke basser som er gode eller bedre enn andre! :ermm:

Lenke til kommentar
kjekulf du må chille litt, var bare jeg og han Torpern som diskuterte litt, er litt slitsomt at det alltid kommer folk og scpader helt ut når man snakker om hvilke basser som er gode eller bedre enn andre! :ermm:

En diskusjon krever noe mer enn "den er best", "nei, den er best", "nei, den er mye bedre", "nei, den er enda bedre". Da er vi på "faren-min-er-sterkere-enn-faren-din"-nivå og det er veldig lite interessant for de aller fleste andre. ;)

Lenke til kommentar

Jeg har fire. En Ibanez Jazzbass fra 1974, en OLP Stingray- kopi, en Ashbory-bass, og en rockbass- kopi av ukjent merke. Jeg liker kopigitarer, da slipper man å betale masse for navnet.

Gitarene er svært ofte like bra. Pickuper og slikt skifter man jo ofte likevel.

Men på innrømme jeg har skrekkelig lyst på en MM stingray jubileumsmodell.

Ja, også har jeg vel rundt 20 strengeinstrumenter til av forskjellig type.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

Ja. Det mener jeg. En gitar, laget på en fabrikk i Kina, blir ikke bedre fordi det står "Fender" på den. Andre kan få betale for navnet, det gjør ikke jeg.

For all de, det er helt greit for meg at folk bruker pengene sine som de vil, og at noen liker dyre gitarer med pent treverk, bookmatching og slikt. Men en gitar laget av pent treverk blir ikke nødvendigvis en bedre gitar enn en med "stygt" tre. Det er ingen sammenheng mellom "penhet" og god lyd. Ikke på en elgitar, og i og for seg ikke på en akkustisk gitar, heller, men der er det jo andre kriterier som spiller inn, så la oss holde oss til elgitarer.

En billig gitar, med brukbar hals, og som er konstruert riktig, kan man få tak i for under tusen kroner. Et sett med Sperzel locking tuners, et sett med pickups som noen selger til gibortpris fordi moten tilsier at man bare "må ha det merket" for å låte som gitarhelten sin, og noen timer med oppsett, inkludert justering og filing av bånd blir helt konge.

Lyden sitter i fingrene, ikke i gitaren.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...