Gå til innhold

Forumets uoffisielle bass-tråd


Krankemot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har sett på Spector ja, men prisene i Norge er jeg ikke sikker på. Kan få sendt no over dammen, men det er siste utvei føler jeg. Har sett på Corvetten ja, og den frister veldig. Hehe.

 

Men noen andre som har noen andre forslag?

 

Ang. priser på Spector, kan du jo kontakte Tre45 i Trondheim, siden de er eneste forhhandler av denne bassen i Norge.

Ellers så er jo muligheten å bestille direkte fra USA. De leverer tydeligvis basser i de fleste prisklasser; fra 3000 kr til 30000 kr.

 

 

Pantera

Lenke til kommentar

Nice Ric, men personlig foretrekker jeg hvite scratch plates i tillegg til den hvite "lista" rundt. Altså den vanlige :p

 

Fått skikkelig dilla på The Jam for tida. Bassisten brukte utelukkende 4001 og det høres veldig godt ilag med en enkel gitarist. Sjekk ut sangen Eton rifles <3

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Noen her som har prøvd å lage egen fretless?

 

Har ikke gjort det selv, men mange har gjort det. Hadde planer om å skaffe en billig bass for å defrette den, men så fikk jeg en ferdig defrettet nærmest slengt etter meg...

 

Enten kan du file ned båndene, det vanskelige er at båndene er jo mye hardere enn gripebrettet, så du skal være stødig på hånden. Ellers så kan du dra ut båndene og fylle igjen med en eller annen slags tremasse, det som er viktig å være obs på om du gjør dette er at det er to forskjellige måter båndene kan være montert på, så for å få minst mulig flising må de enten trekkes rett opp eller slåes ut til siden.

 

defret.jpg

 

 

 

 

M.

Lenke til kommentar
Så var den nye Artisanen i hus! Cort A5 er modellnavnet. Koster vel egentlig 10000,- men jeg fikk den for 6400,- på Myhrbraaten Musikk i Oslo. Himmelsk! :dribble:

 

Har de flere igjen der? Skal innom på torsdag å prøve.

 

Og husker du hvilke andre basser de har i hus?

Jeg tok den siste! :D De har en del andre i Artisan serien, fire strengere da. De hadde også en del Music Man, Fender og Warwick. Happy trying!

Lenke til kommentar

hei, jeg har tenkt til å kvitte meg min jackson gitar og kjøpe en bass, så jeg lurte på om jeg burde kjøpe i norge eller i utlandet?

 

også hvis noen kunne komme med ett tips eller to på hvilken bass jeg burde kjøpe.

-den skal brukes til rock/metal

- den skal ha en tynn hals !

- og selvfølgelig god å spille på :)

 

takk på forhånd for alle svar.

Lenke til kommentar

Når det gjelder om du skal kjøpe i Norge eller utlandet... tja, det kommer an på hva du prioriterer, du kan ofte få ting billigere fra utlandet (husk bare å regne med transport og moms...) På den annen side har du dårligere rettigheter, mere trøbbel om det skulle være noe feil og ingen mulighet til å få assistanse med oppsetting og vedlikehold som du kan få om du handler i en butikk her.

 

Jeg vet ikke hva som egner seg til metal, men du bør prøvespille noen basser før du kjøper en. Dersom du kan komme deg innom en butikk vil jeg anbefale deg å prøvespille en fender jazzbass, eller en kopi av den. Den har tynn hals og til tross for navnet egnet til det meste. En annen fordel er at det er en bass som mange kjenner, så også om det ikke er bassen for deg, har du en referanse som svært mange kjenner til.

 

Lykke til på vei ned i dypet.... :)

 

M.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...