Tuttebobo Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Næh. Har fått samma lyden med distortion bare Mulig Dick bruker noe fancy for litt mer punch da. Lenke til kommentar
MrHaze Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Bass er faenmeg overlegent alt anna i instrument. Ein million gonger artigare enn å øve gitar. Bestilde meg nettopp forsterkar, Hartke Kickback 10". Virkar kos. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Snakker om inspirasjon, klang, groove og spilleglede: Har sett Richard Bona live fem-seks ganger og det er søren meg av en annen verden. Endret 6. desember 2007 av kjeklulf Lenke til kommentar
McDouch3 Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Ser ut til at de beste bassistene opptrer på jazzfestivaler Var litt for opptatt med å få med meg sd i molde i sommer til å overhodet tenke på noe annet. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Noen her som har prøvd å lage egen fretless? Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Hva syns dere drevne bassister om 21 år gamle Tal Wilkenfeld? Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Noen her som har prøvd å lage egen fretless? Jepp da. Fikk en billig jazz bass-kopi som jeg tok ut båndene på og fyllte igjen med smale striper av lyst tre. Låter helt greit og var en fin innføring i fretless-verden og lærte mye om instrumentet i tillegg. Har en -76 Precision som også er gjort om men der er bare båndene filt ned og ikke av meg. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Serino Gianni http://www.youtube.com/user/bassisti Sinnsykt dyktig bassist. Han snakker for det meste på Italiensk, men er mulig å forstå litt Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) Litt James Jamerson: http://www.youtube.com/watch?v=Y9KC7uhMY9s Endret 7. desember 2007 av tjalla Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Jamerson var konge. Alt han gjør høres så utrolig riktig ut, uten at han faller for fristelsen til å overspille. Det er hele tiden låta som er det viktigste og det er mange som har mye å lære av det. Hans betydning for bassister de siste 30-40 årene er sterkt undervurdert. Anbefaler alle å se "Standing in the shadows of Motown". Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) Noen her som har prøvd en slik en? Eller en noen slags form for fem-strengers Rickenbacker? EDIT: For å ikke snakke om den her Endret 9. desember 2007 av fBlikeng Lenke til kommentar
Arnold Layne Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Åhh! Den var sinnsykt fet! Men hjemmesiden til Rickenbacker fant jeg ingenting om en fem-strenger, er det noe limited edition eller en utgått modell det der over? Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Såklart det må være en utgått modell, slik sjansen for å møte på den er veldig liten Menmen, den øverste tror jeg produseres enda. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Åhh! Den var sinnsykt fet! Men hjemmesiden til Rickenbacker fant jeg ingenting om en fem-strenger, er det noe limited edition eller en utgått modell det der over? Sikker på at du har leita godt nok? Model 4004Cii/5 Cheyenne ...ser vel ut som en 5-strengs detta.... Pantera Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Vel, 4004Cii/5 kan ikke måle seg med 4003/S5, altså den svarte. Helt seriøst, hadde problemer med å sove i går kveld etter at jeg så den. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Driver å ser etter ny bass nå. Har sett på både Warwick Corvette og Cort A5. Noen som har noen tips? Spiller for det meste Death Metal. Skal være 5 strenger. Lenke til kommentar
Arnold Layne Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 (endret) Åhh! Den var sinnsykt fet! Men hjemmesiden til Rickenbacker fant jeg ingenting om en fem-strenger, er det noe limited edition eller en utgått modell det der over? Sikker på at du har leita godt nok? Model 4004Cii/5 Cheyenne ...ser vel ut som en 5-strengs detta.... Pantera Hmmm, den har jeg rett og slett bare oversett. Takk:) Endret 10. desember 2007 av Arnold Layne Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 En Tobias kanskje? Hva slags pris er du villig til å betale? Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Har sett på Tobias og, men er så stiv pris. La oss si øvre grense 10, men helst under Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 (endret) Kanskje en Spector? Er ganske usikker på norske priser på de, men jeg tror ikke de er så dyre. Eksempel: Spector Legend Classic 5-String Bass Som sagt, har ingen anelse på pris på Spectorer i her i Norge. EDIT: Men var jeg deg ville jeg gått for en Warwick Corvette Endret 10. desember 2007 av fBlikeng Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå