Gå til innhold

Forumets uoffisielle bass-tråd

Krankemot

Anbefalte innlegg

Vil ikke akkurat si at Robert Trujilo er en dårlig bassist. Blir litt dumt å sammenligne Jason med Robert fordi de spiller med forskjellig teknikk.

Og man kan ikke sammenligne Cliff med noen ;)

I mine øyne har det bare gått nedover :) Trujilo passer ikke inn heller.

Er vel akkurat det det går på tror jeg, for din del. At han er en gorilla som ikke passer inn. "Oh noes, he's mexican and he does the crabwalk". Derfor liker du han ikke og glemmer faktisk at han er langt bedre enn Jason musikalsk. Soloene til Jason var stort sett bare masse kjedelig distortion.

<- djevelsk Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns Rob passer perfekt inn i Metallica, spesiellt live. Han bringer med seg masse eksplosiv energi bare i væremåten sin, og det smitter over på James og Kirk også.

Han er gammel nok også. Kan ikke ha noe unggutt inn i Metallica der de andre er over 40 liksom.

Også ser han ut som han er en sånn kjempesnill blid godbamse utenom musikken.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Ibanez GRS-180 BS El-bass vs GSR-190 el-bass

Hvilken? GRS-180 koster endel mer, men det er pga den har en bedre forsterker.

Spar opp til no bedre :) En av SR prestige, eller no bedre :)

Jo, men da må jeg vente lenge, og er ikke vits i å kjøpe en kjempegod bass for å begynne med? Kan være jeg ikke synes det er så gøy, så blir en billigbass. + den skal jeg ha til jul fra mamma så den kan ikke være skikkelig dyr.

Lenke til kommentar
Jo, men da må jeg vente lenge, og er ikke vits i å kjøpe en kjempegod bass for å begynne med? Kan være jeg ikke synes det er så gøy, så blir en billigbass.

Det er forsåvidt logisk men som med alt annet: Har du et dårlig instrument er sjansen mye mindre for at du vil synes det er gøy. Jeg anbefaler alltid å legge inn litt mer for å få et godt justert kvalitetsinstrument. Sjansen for at du får lyst til å øve er mye større og du får alltids tilsvarende mer igjen for det om du selger det.

Lenke til kommentar
Jo, men da må jeg vente lenge, og er ikke vits i å kjøpe en kjempegod bass for å begynne med? Kan være jeg ikke synes det er så gøy, så blir en billigbass.

Det er forsåvidt logisk men som med alt annet: Har du et dårlig instrument er sjansen mye mindre for at du vil synes det er gøy. Jeg anbefaler alltid å legge inn litt mer for å få et godt justert kvalitetsinstrument. Sjansen for at du får lyst til å øve er mye større og du får alltids tilsvarende mer igjen for det om du selger det.

Joa, men jeg tviler på at noen av de bassene er så dårlige at det gjør noe. Eller? Var vel mer det jeg ville vite, om dere har noen erfaringer med en av dem. Ibanez er jo ikke akkurat et dårlig merke. ;)

Lenke til kommentar

Det er forskjell på treværk, elekrtonikk, frets (bånd), osv. osv. En dyrere bass er mer lettspilt og generelt bedre å spille på. De dyrere har også finere lyd. De billigste blir som regel litt plastic-lyd.

Jeg kjøpte meg en Warwick Corvette std som første bass for ikke lenge siden. Har ikke angra et sekund.

Lenke til kommentar
For en nybegynner er denne pakken ok?

http://www.gdg.no/index.php?main_page=prod...products_id=133

Jeg har ikke tatt i en gitar/bass siden ungdoms skolen (5 år siden) og da trenger jeg vel ikke noe veldig dyrt.

Louder har fine billigpakker også :)

Noen nettbutikker som selger disse pakkene da, virket ikke som det var mange butikkene i fredrikstad ihvertfall! :(

http://www.riff.no/butikk/index.php?cPath=...612b69435a3e699

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...