Gå til innhold

Forumets uoffisielle bass-tråd

Krankemot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan lærer man seg slap og pop up? Noen som har noen greie tips?

er ikke så ufattelig god på det selv. Tok litt tid før slap (tommel) satt inne. nå jobber jeg egneltig bare med å få en fin combo mellom slap n tap/pop

<-- søk etter lignende

Victor Wooten er alltid like inspirerende å se på... http://youtube.com/watch?v=4dWb-aCWR8U&feature=related

Endret av Decepe
Lenke til kommentar

Heisann, jeg har en kamerat som har kjøpt seg elektrisk gitar og jeg lurte også på om jeg ikke skulle kjøpe meg en slik at vi kan lære oss å spille sammen, men det høres kanskje bedre ut med 1 bass og 1 gitar?. Hva er egentlig forskjellen på bass og gitar og hvilken funksjon har bassisten i bandet, jeg klarer ikke alltid å høre bassen i mange gitar sanger men gir den en fylde i sangen eller?.

Trenger i grunn noen gode tips angående bass vs. Gitar.

Og sist men ikke minst, er det vanskeligere/lettere å spille bass?

Lenke til kommentar

Bassen tar hånd om de lave frekvensene, om du hører på riktige sanger kan du høre mye bass.

Og bass er ikke lett å spille, som mange tror. Når de hører du spiller bass så er de litt sånn "åja.. du er han som ikke er flink på instrument?"

---

Forresten. Vurderer en sånn en for tida :)

491212.jpg

Endret av Torpern
Lenke til kommentar
Heisann, jeg har en kamerat som har kjøpt seg elektrisk gitar og jeg lurte også på om jeg ikke skulle kjøpe meg en slik at vi kan lære oss å spille sammen, men det høres kanskje bedre ut med 1 bass og 1 gitar?. Hva er egentlig forskjellen på bass og gitar og hvilken funksjon har bassisten i bandet, jeg klarer ikke alltid å høre bassen i mange gitar sanger men gir den en fylde i sangen eller?.

Trenger i grunn noen gode tips angående bass vs. Gitar.

Og sist men ikke minst, er det vanskeligere/lettere å spille bass?

Hvis du hører en sang og ikke kan høre bassen, så prøv å fjerne bassen, da hører du forskjellen med en gang.

Lenke til kommentar

Skal ha meg en ny forsterker og lurer litt på VOX T60. Det er bare en combo, men jeg har ikke råd til en rør og Fender Bassman ligger høyt oppe på listen. Lurer derfor på om noen har prøvd T60'en eller har noen innvendinger. Skal selv prøve den i morgen. Det er egentlig mest for å vite om dette er et godt kjøp, om det er gode elementer osv.

LINK

Endret av Arnold Layne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...