Tuttebobo Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Vanlig slap eller thump? Lenke til kommentar
McDouch3 Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Hvordan lærer man seg slap og pop up? Noen som har noen greie tips? er ikke så ufattelig god på det selv. Tok litt tid før slap (tommel) satt inne. nå jobber jeg egneltig bare med å få en fin combo mellom slap n tap/pop <-- søk etter lignende Victor Wooten er alltid like inspirerende å se på... http://youtube.com/watch?v=4dWb-aCWR8U&feature=related Endret 28. november 2007 av Decepe Lenke til kommentar
Keylar Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Heisann, jeg har en kamerat som har kjøpt seg elektrisk gitar og jeg lurte også på om jeg ikke skulle kjøpe meg en slik at vi kan lære oss å spille sammen, men det høres kanskje bedre ut med 1 bass og 1 gitar?. Hva er egentlig forskjellen på bass og gitar og hvilken funksjon har bassisten i bandet, jeg klarer ikke alltid å høre bassen i mange gitar sanger men gir den en fylde i sangen eller?. Trenger i grunn noen gode tips angående bass vs. Gitar. Og sist men ikke minst, er det vanskeligere/lettere å spille bass? Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 (endret) Bassen tar hånd om de lave frekvensene, om du hører på riktige sanger kan du høre mye bass. Og bass er ikke lett å spille, som mange tror. Når de hører du spiller bass så er de litt sånn "åja.. du er han som ikke er flink på instrument?" --- Forresten. Vurderer en sånn en for tida Endret 29. november 2007 av Torpern Lenke til kommentar
McDouch3 Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Vil si at bassen er bindeleddet mellom melodi og rytme. (kommer seff an på bassisten) Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Torpern: Ahh, den var najs. Hvor mye må du ut med for den da? Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Vakkert. Har noe så sinnsykt lyst på en Warwick selv. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Det øverste hornet på Warwick-basser ser ut som en stiv kuk. Måtte bare si det. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Er derfor den er så manndig! Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Heisann, jeg har en kamerat som har kjøpt seg elektrisk gitar og jeg lurte også på om jeg ikke skulle kjøpe meg en slik at vi kan lære oss å spille sammen, men det høres kanskje bedre ut med 1 bass og 1 gitar?. Hva er egentlig forskjellen på bass og gitar og hvilken funksjon har bassisten i bandet, jeg klarer ikke alltid å høre bassen i mange gitar sanger men gir den en fylde i sangen eller?. Trenger i grunn noen gode tips angående bass vs. Gitar. Og sist men ikke minst, er det vanskeligere/lettere å spille bass? Hvis du hører en sang og ikke kan høre bassen, så prøv å fjerne bassen, da hører du forskjellen med en gang. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Du kan si det sånn: Du hører kanskje ikke bassen, men du merker at den ikke er der hvis den ikke er der. Lenke til kommentar
Arnold Layne Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 (endret) Skal ha meg en ny forsterker og lurer litt på VOX T60. Det er bare en combo, men jeg har ikke råd til en rør og Fender Bassman ligger høyt oppe på listen. Lurer derfor på om noen har prøvd T60'en eller har noen innvendinger. Skal selv prøve den i morgen. Det er egentlig mest for å vite om dette er et godt kjøp, om det er gode elementer osv. LINK Endret 29. november 2007 av Arnold Layne Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Vanlig slap eller thump? Hva er forskjellen? Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Vanlig slap eller thump? Hva er forskjellen? Vanlig slap slår du kun på strengen med tommelen, mens thumping så slår du strengen ned med tommelen, slik at den havner under strengen og du kan dra den opp igjen og "poppe" den med tommelen på en måte. Lenke til kommentar
Keylar Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Tror jeg går for en bass jeg, jeg så og ble helt "mo i knærne" . Får jeg øve som en idiot! Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Hva er deres favorittbassist mtp tone? Min er definitivt Chris Squire med sin Rickenbacker 4001 Er ikke din favoritt bassist John Entwistle da? Definitivt min favoritt, men her var det snakk om tone. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Sykt at bassistene til metallica bare går mer og mer ned.. Cliff var kongen, Jason halvparten av det, og Han nye gorillan er 10 ganger så dårlig som Jason igjen. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 (endret) Vil ikke akkurat si at Robert Trujilo er en dårlig bassist. Blir litt dumt å sammenligne Jason med Robert fordi de spiller med forskjellig teknikk. Og man kan ikke sammenligne Cliff med noen Endret 30. november 2007 av fBlikeng Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Vil ikke akkurat si at Robert Trujilo er en dårlig bassist. Blir litt dumt å sammenligne Jason med Robert fordi de spiller med forskjellig teknikk. Og man kan ikke sammenligne Cliff med noen I mine øyne har det bare gått nedover Trujilo passer ikke inn heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå